تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802740017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آذربایجان شرقی قطب تولید داروی کشور/ تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی با صادرات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی مهر گزارش می دهد/
آذربایجان شرقی قطب تولید داروی کشور/ تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی با صادرات
تبریز- خبرگزاری مهر: آذربایجان شرقی با دارا بودن پنج شرکت داروسازی، قطب تولید داروی کشور محسوب می شود که با توجه به ظرفیت شرکت های داروسازی فعال در استان، مسوولان استانی برای اجرای بیش از پیش تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات دارو در تلاشند.



به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اظهارات مسوولان استانی صادرات دارو برای استان می تواند ارز آوری زیادی به همراه داشته باشد که در این راستا توجه به افزایش بهبود کیفی داروها مقوله ای است که باید داروسازان و مسئولان امر به این مهم توجه زیادی داشته باشند تا بتوانیم سهم صادراتی ایران در بازارهای جهانی را افزایش دهیم.  بر اساس این گزارش، شرکت های داروسازی آذربایجان شرقی مطابق با استانداردهای جامعه پزشکی تولید شده و نیاز داخلی را فراهم می کنند و می توانند در زمینه صادرات نیز به صورت جدی وارد عمل شوند، یکی از این شرکت ها شرکت داروسازی دانا است که تنها تولید کننده مواد اولیه آنتی بیوتیک ‌های تزریقی در منطقه محسوب می شود که در سال 1377 به بهره برداری رسیده است، این شرکت همچنین دارای بزرگترین ظرفیت‌ های تولید مواد اولیه آنتی بیوتیک‌ های خوراکی بوده و داروهای تولید شده مطابق با انتظارات جامعه پزشکی و داروسازی، جهت ارتقاء سلامت عمومی و کیفیت زندگی، در بازارهای داخلی و بین المللی بوده است.  شرکت داروسازی دانا در بخش تولید دارو با داشتن 16 خط تولید پیشرفته، یکی از بزرگترین تولید کنندگان دارو در اشکال ویال تزریقی، سافت ژل، قرص، کپسول، سوسپانسیون خوراکی و ساشه در کشور بوده و با توجه به کیفیت بالای این داروها، سهم ویژه ای از بازار دارویی را به خود اختصاص داده و این سهم در طی سالیان اخیر همواره رشد چشم گیری داشته است. شرکت داروسازي زهراوي نیز یکی دیگر از شرکت های داروسازی استان به حساب می آید که در سال 1370 مورد بهره برداري قرار گرفت و در حال حاضردر زمره هفت شرکت پر فروش داروسازي کشور قرار دارد و پيشگام در توليد کپسول‌هاي نرم و داروهاي بيماران پيوندي يا ايمونوساپرسيو است.

اين شرکت هم اکنون بيش از 50 محصول با اشکال دارويي مختلف   به بازار عرضه کرده است تا پاسخگوي نيازهاي داخلي و خارجي باشد. همچنین شرکت داروسازي شهيد قاضي نیز یکی دیگر از شرکت های داروسازی استان است و این شرکت در سال 1363 تاسيس شد و از خرداد ماه 1370 کار توليدي خود را با ظرفيت توليد 12 ميليون محلول ترزيقي و استريل و 30 ميليون آمپول آب سترون قابل تزريق آغاز کرد. شرکت داروسازي شهيد قاضي در حال حاضر با افزايش ظرفيت توليد خود به 24 ميليون محلول تزريقي و استريل و 90 ميليون آمپول آب سترون قابل تزريق، علاوه بر داشتن بيشترين سهم از نظر تأمين نياز به کشورهاي افغانستان، ترکمنستان، جمهوري آذربايجان، تاجيکستان، سومالي و عراق نيز صادرات محصول دارد.

در آذربایجان شرقی دو شرکت داروسازی گیاهی نیز فعالیت می کنند که تولیدات آنها در سطح کشور به فروش می رسد و با توجه به رعایت استانداردها این شرکت ها نیز می توانند در زمینه صادرات نقش اساسی داشته باشند. شركت هربي دارو یکی از شرکت هایی است که در زمینه تولید داروهای گیاهی فعالیت می کند در سال 1371 تاسيس شد. شرکت حکیم مومن تبریزی نیز یکی دیگر از شرکت هایی است که در زمینه تولید داروهای گیاهی فعالیت می کند، این شرکت با 40 سال سابقه ی تولید داروهای گیاهی در ایران یکی از قدیمی ترین مراکز تهیه و تولید داروهای گیاهی ایران هست، این شرکت با تهیه داروهای گیاهی قابل قبول بر اساس معیارهای رایج جهانی و اصول جی. ام. پی و اعمال روش های جدید در فرمولاسیون داروهای خود ارتباطی منطقی بین طب سنتی و روش های نوین داروسازی امروز برقرار کرده و توانسته فرمولاسیون 40 نوع داروی گیاهی را تهیه و به بازار دارویی کشور عرضه کند. رسیدن به اقتصاد مقاومتی با افزایش صادرات امکان پذیر خواهد بود استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی افزود: بر اساس منویات رهبری، توجه به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی ضروری است و بر همین اساس صنعت داروسازی یکی از صنایعی است که باید به صادرات آن توجه شود.

اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه صنعت داروسازی وظیفه تامین نیاز داخلی را دارد، اظهار داشت: با توجه به کثرت نیروی انسانی و متخصص در دانشگاه های پزشکی تبریز توجه به این صنعت و توسعه صادرات آن ضروری است. وی افزود: نیروی انسانی در دانشگاه های علوم پزشکی تبریز به میزان کافی وجود دارد، اما متاسفانه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی تنها می توانند در داروخانه ها مشغول به کار شوند. جبارزاده به شرکت های داروسازی فعال در تبریز اشاره کرد و گفت: شرکت داروسازی دانا، زهراوی و سرم سازی تبریز ظرفیت زیادی برای صادرات دارو دارند. وی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواست تا در بودجه سال آینده استان ها را موظف به صادرات کنند تا بر اساس میزان تعیین شده شرکت ها صادرات خود را افزایش دهند. جبارزاده با اشاره به سهم صنایع داروسازی کشور در تامین نیازهای داخلی اظهار داشت: شرکت های داروسازی می توانند 95 درصد نیاز داخلی را تولید کنند و تولیدات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر کنند که همین موضوع می طلبد تا یکی از هسته های پیشرفته کشور از سوی مجلس به داروسازی اختصاص دهند. لزوم افزایش صادرات غیر نفتی در راستای شکوفایی اقتصادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صادرات داروی تولیدی داخلی قدرت رقابت و کیفیت را در میان داروسازان افزایش می دهد. مسعود پزشکیان لازمه استقلال مالی کشور را صادرات دانست و افزود: برای رسیدن به استقلال مالی باید صادرات غیر نفتی داخلی را افزایش دهیم تا مجبور نباشیم سرمایه هایی مانند نفت و گاز را بفروشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر قدرت صادرات تولیدات داخلی بیشتر باشد، شاهد ارز آوری زیاد به کشور خواهیم بود. عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به کیفیت تولیدات داروهای داخلی گفت: اگر داروهای تولیدی  کیفیت بالایی داشته باشند ولی قیمت مناسبی نداشته باشند بعد از مدتی موقعیت خود را در بازارها از دست خواهیم داد. پزشکیان ادامه داد: در حال حاضر مشکل کمبود دارو در کشور وجود دارد و شرکت های داروسازی مواد اولیه خود را برای تولید دارو از دیگر کشورها وارد می کنند. وی ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت های موجود در زمینه داروسازی می توانیم زمینه های صادرات را به دیگر کشورها توسعه دهیم.  پنج شرکت داروسازی در آذربایجان شرقی فعال هستند مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان اینکه پنج شرکت داروسازی در آذربایجان شرقی فعال هستند، اظهار داشت: از این تعداد دو مورد آن مربوط به داروسازی گیاهی می شود. حسن آقاجانی افزود: شرکت های داروسازی زهراوی، دانا و شهید قاضی در زمینه تولید داروی شیمیایی با بیش از یکصد قلم دارو و هربی دارو و حکیم مومن نیز با بیش از 20 قلم دارو در زمینه تولید داروی گیاهی فعالیت می کنند. وی با اشاره به چگونگی تامین مواد اولیه داروها گفت: برخی از مواد اولیه شرکت های داروسازی استان از کشورهای مختلفی از جمله چین، هندوستان، فرانسه و آلمان وارد کشور می شود و با توجه به تنوع مواد برای داروسازی کشورها به تنهایی نمی توانند تمام مواد را تولید کنند، چرا که این امر نیازمند هزینه های کلانی است.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین در ادامه با اشاره به صادرات و واردات دارو در کشور گفت: برای صادرات و واردات دارو سازمانی مستقل در تهران وجود دارد و تمام شهرها برای انجام امورات صادرات و واردات به آن مرکز مراجعه می کنند و تاکنون هیچ اختیاری در این زمینه برای دیگر استانها تفویض نشده است. آقاجانی با اشاره به هزینه گمرکی واردات مواد اولیه دارو به کشور گفت: بر اساس دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی مواد اولیه ای که در داخل تولید شود اما شرکت های داروسازی اقدام به تهیه مواد از کشورهای خارجی کنند در آن صورت هزینه گمرکی از آنها دریافت می شود و اگر مواد اولیه مورد نیاز در داخل کشور تولید نشود و ضرورت به واردات داشته باشد هزینه گمرکی دریافت نمی شود.   شرکت های داروسازی استان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت هایی که برای تولید دارو دارند، می توانند علاوه بر تامین نیازهای داخلی صادرات به کشورهای دیگر دنیا را نیز افزایش دهند.   امید است با حل مشکلات و موانع شاهد صادرات داروهای تولید شده آذربایجان شرقی بجز کشورهای همسایه به کشورهای مختلف دنیا باشیم تا با افزایش سهم صادرات غیر نفتی بتوانیم گام مهمی در راستای استقلال و شکوفایی اقتصادی کشور عزیزمان برداریم. ……………………………… گزارش از : سید مرتضی مرتضوی




۱۳۹۳/۶/۱۶ - ۰۷:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن