تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798446922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهور با معرفی فردی واجد شرایط امید را در وزارت علوم زنده کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: درگفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد
رئیس جمهور با معرفی فردی واجد شرایط امید را در وزارت علوم زنده کند
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دکتر روحانی با معرفی شخصی واجد شرایط امید را در وزارت علوم زنده کند،‌ گفت: اگر وزارت علوم درگیر مسائل سیاسی باشد یا گفته شود «این وزارتخانه سهم فلان گروه است» این امربه منزله عقب گرد و شروع مشکلات است.
"سهراب صلاحی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، گفت: وزارت علوم از بعد راهبردی مهمترین وزارت جمهوری اسلامی و شاید هر کشوری است  به جهت اینکه پایه و اساس قدرت و اقتدار هر سیستمی را امروزه علم تشکیل می‌دهد، علم ، نیروی انسانی و نخبگان باید از دانشگاه ها پرورش پیدا کنند ، مدیریت های کلان یک نظام در همه عرصه ها و حوزه ها، علوم اجتماعی، اقتصادی،‌سیاسی برای پیش بردن اهداف عالی یک نظام هستند.

وی با اشاره  به اینکه جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل مبتنی بر آموزه های انقلاب اسلامی راه جدیدی را باز کرده و سخنان  و پیام تازه‌ای  دارد اظهارداشت : این پیام‌ها، سخنان و  برنامه‌ها زمانی می‌تواند گوش شنوایی پیدا کند که کشورهای مدعی در حد قابل قبولی به پیشرفت‌های علمی دست پیدا کند.

صلاحی‌ با اشاره به تلاشهای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در بحث هسته‌ای مبتنی بر واردات بین المللی‌‌تصریح کرد: ما توانستیم سخن حق خود را به آمریکائی‌ها بقبولانیم و امتیازاتی در این زمینه بگیریم اما همه به خوبی‌شاهد این قضیه هستند که  آنها به این بحث قانع نبوده  و نیستند.

وی در رابطه با اینکه  ما در یک جنگ تمام عیار از سوی بعضی قدرت‌های غربی و در راس آنها آمریکا قرار داریم، مطرح کرد: مشکل اصلی آنها این است که یک کشوری از چرخه سیاست بین الملل دو قطبی زمان جنگ سرد بیرون آمده و یک جنگ 8 ساله‌ای را پشت سر گذاشته و بعد از آن در حوزه‌های گوناگونی شروع به پیشرفت کرده به طوری که  امریکایی‌ها می‌گویند ایران امروز، ابرقدرت منطقه است.

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: آمریکایی‌ها نشان دادند مشکل اصلی آنها بحث هسته‌ای نیست بلکه  استقلال کشورمان است که برپایه آن پیشرفت های علمی حاصل می‌شود .

صلاحی بااشاره به حساسیت هایی که در رابطه با وزارت علوم در چندین ماه‌ مطرح شده است، تصریح کرد: وزارتخانه  نباید محل کشمکش احزاب، جناح‌ها، گروه های سیاسی باشد بلکه باید مکانی برای یادگیری و برنامه ریزی باشد.

وی ادامه داد:محل علم نیازمند  آرامش است، چرا که  استاد و دانشجو در اینگونه مکان‌ها می توانند، تفکر و پیگیری کنند.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به کمبودهای‌‌وزارت علوم  تصریح کرد: اگر بخواهیم به مرجعیت علمی جهان دست پیدا کنیم  باید اصلاحات  انجام دهیم و  این امر مستلزم این است که افرادی وارد حوزهّ‌های هیات علمی شوند که بتوانند این نسبت را اصلاح کنند.

صلاحی با اشاره به اینکه ما در زمینه پژوهشی از نظر مقالات و پیشرفت‌های علمی 13 برابر متوسط دنیا هستیم اظهار داشت: ما در ابتدای راه هستیم باید راه میانبری‌ ‌انتخاب کرده  تا این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد:  اگر وزارت علوم درگیر مسائل سیاسی باشد یا گفته شود « این وزارتخانه سهم فلان گروه است» این امربه منزله عقب گرد و شروع مشکلات است.

صالحی با اشاره به ویژگیهای فردی که به عنوان وزیر وزارت علوم انتخاب میشود ،گفت: در این وزارتخانه باید شخصی ‌ انتخاب شود که اولا نسبت به اهداف عالیه انقلاب کاملا توجیه باشد ثانیا‌ برای پیشبرد این مهم در حوزه علم و فناوری و تربیت کادر مورد نیاز نظام، کاملا انگیزه‌دار باشد و در آخر وابسته به جناح سیاسی نباشد و اگر گرایشی دارد این امر در آنجا مد نظر و تاثیرگذار نباشد.

وی تصریح کرد: وزارت علوم باید پیشانی علم جمهوری اسلامی باشد.

صالحی با اشاره به اینکه تمام مسئولین تراز اول کشور نسبت به مسائل چند ماه اخیر وزارت علوم  احساس خطر و ناراحتی کرده‌اند ،اظهار داشت: این مسائل‌ در بعد علمی نیز تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه خیز علمی ما طی 7 ، 8 سال اخیر تاکید کرد: مدیر این جهش مقام معظم رهبری بوده اند و تمام دانشگاهیان، اهل قلم بر این امر واقفند که اگر مدیریت ایشان نبود این پیشرفت‌ حاصل نمی‌شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم آقای رئیس جمهور که شخص عاقل و با تدبیری است و همیشه سخن از  دولت تدبیر و امید می‌زنند امید نظام را در وزارت علوم با معرفی یک فرد واجد شرایط تامین کند.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن