تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816907307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش موديان، مبلغان و عاملان زکات در خرم آباد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۲۴ب.ظ)
همايش موديان، مبلغان و عاملان زکات در خرم آباد برگزار شد گروه استان ها؛ لرستان
به گزارش خبرگزاري موج از لرستان،ولي الله منتظري مدير کل کميته امداد لرستان در همايش موديان، مبلغان و عاملان زکات استان لرستان اظهارداشت:دو هزار و 861 روستا در استان وجوددارد که هزار و 237 روستاي استان مشمول پرداخت زکات در استان هستند.
وي با اشاره به اينکه 65 پروژه عمراني از محل جمع آوري زکات در لرستان احداث شد گفت:همچنين بيش از 440 پروژه عمراني در استان بهسازي و مرمت شده است.
مدير کل کميته امداد استان لرستان با اشاره به رشد 170درصدي جمع آوري زکات در سال 92 نسبت به سال ما قبل گفت:در سال گذشته حدود 78 ميليارد و 619 ميليون ريال زکات در استان جمع آوري شده است .
وي عنوان کرد: 516 شوراي زکات در لرستان فعاليت دارندو هزار و 588 نفرعاملين زکات در لرستان وجودارد.
وي با بيان اينکه هفت ميليارد و 389 ميليون ريال زکات فطره در استان طي سال 92 جمع آوري شده است گفت: اين ميزان امسال به هشت ميليارد و 250 ميليون ريال رسيده است.
مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان لرستان گفت:هزار و 423 نفر رابطين زکات در استان لرستان فعاليت مي کنند.
اين مسئول در پايان متذکر شد: تأمين دو هزار و 500 پرونده جهيزيه، 6 هزار و 600 نفر مستأجر شهري که نياز به مسکن دارند که بيش از 600 نفر در مسکن مهر استان ثبت‎نام کرده‎اند، از جمله اقدامات ما در اين خصوص است، اما متأسفانه براي تامين سهم آورده به مبلغ هشت ميليون تومان مشکل دارند، اين در حالي است که 3 هزار و 500 نفر تعداد دانشجويان پيام‎نور هستند که اميدواريم با همت دوستان بتوان از محل جمع‏آوري زکات مخارج مورد نظر را تأمين شود.

*پرداخت زکات باعث پيشرفت و پايداري جامعه مي شود
حجت‎الاسلام و المسلمين سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان در ادامه با اشاره به اينکه زکات امري مربوط به حکومت اسلامي است گفت: ولي امر مسلمين بايد اين مسئله را تحقق بخشد.
وي با تاکيد براينکه پرداخت زکات باعث پيشرفت و پايداري جامعه مي شود افزود: زکات علاوه بر رشد و توسعه عمراني منطقه، موانع توليد، فقر و محروميت را از ميان برخواهد داشت.
نماينده ولي فقيه در استان لرستان گفت:جمع آوري زکات سال 93 مبلغ پنج ميليارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد چشمگيري داشته است.
وي يادآورشد:جمع‎آوري 825 ميليون تومان زکات فطره در عيد فطر امسال نشان‎دهنده ثمردهي تلاش‏هاي اعضاي زکات در استان لرستان است.
وي عنوان کرد:شوراي فرهنگ عمومي با خلاقيت، همت، به‌کارگيري تعدادي از مبلغان برجسته در امر زکات و برگزاري جلسات متعدد، آسيب‎هاي موجود در امر زکات را رصد کرده است که بر اين اساس تصميماتي گرفته شده و به صورت قانون در کشور مصوب شده است.
وي با اشاره به اين که پرداخت زکات باعث از بين رفتن فقر و از جمع شدن ثروت در يک ‌جا جلوگيري مي ‌کند و عدم پرداخت آن باعث پيدايش فقر در جامعه مي ‌شود، تصريح کرد: با پرداخت زکات مي ‌توان بسياري از مشکلات اقتصادي، عمراني و حتي فرهنگي را برطرف کرد که اين امر نيازمند برنامه‌ ريزي است.
وي افزود: زکات نيز به عنوان يکي از احکام الهي است که با پرداخت آن مي توان بسياري از مشکلات موجود در جامعه را رفع کرد.
نماينده ولي فقيه در لرستان تصريح کرد: اگر فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نهادينه شده و ترويج شود، جامعه ما از آسيب هاي اجتماعي نجات پيدا خواهد کرد و بسياري از ناهنجاري‌ها در جامعه مرتفع خواهد شد.

*سالانه 23 هزار نفر روز روحاني و مبلغ در حوزه زکات به مناطق مختلف کشور اعزام مي کنيم
حسين نبي‌لو، دبير شوراي زکات کشور، در همايش تجليل از مؤديان، مبلغين و عاملين زکات استان لرستان با اشاره به فعاليت 400 روحاني موظف در حوزه زکات کشوراظهارداشت: سالانه 23 هزار نفر روز روحاني و مبلغ در حوزه زکات به مناطق مختلف کشور اعزام مي شود.
وي افزود:در سال گذشته نيز 170 ميليارد تومان پيش بيني جمع آوري زکات ما در کل کشور بوده که اين ميزان به بيش از 270 ميليارد تومان رسيد.
وي اضافه کرد:از اين مقدار 270 ميليارد تومان حدود 100 ميليارد تومان صرف فقرا و ما بقي نيز صرف احداث پروژه هاي عمراني در کشور شد.
وي يادآورشد:براي فرهنگ‌سازي اعزام مبلغ و ياوران زکات را داريم که پس از تأييد نماينده ولي‌فقيه، کميته امداد اعتبار آن را تأمين مي‌کند.
وي ادامه داد:ادامه داد: مقام معظم رهبري به‌عنوان حاکم اسلامي، اختيار خود را در رابطه با زکات به شوراي مرکزي زکات داده است، ومنوياتي که شوراي مرکزي زکات دارد، در قالب سيستم‌ها و فرآيندهاي ابلاغي است.
وي با بيان اين‌که اذن واجازه مکان و مورد مصرف زکات توسط رهبري بايد تأييد شود، افزود: ولي‌فقيه براي سهولت اين امر طبق نامه‌اي با امضاي، سه تن ازنمايندگان خود، حجت‌الاسلام تقوي، عسگراولادي و حجت‌الاسلام قرائتي اين وظيفه را به نمايندگان ولي‌فقيه در هر استان واگذار کرده است.
نبي‌لو، ادامه داد: در اين راستا عقلاي قوم و مبلغين که نظري براي مکان و نحوه مصرف زکات دارند، آن را به امام جمعه شهرستان خود ارائه داده و اگر مورد تأييد باشد آن‌را به نماينده ولي‌فقيه در استان ارائه مي‌دهد، ودر صورت تأييد از سوي او به مرحله اجرا مي‌رسد.

*مسئولان نسبت به فرهنگ‌سازي پرداخت زکات در جامعه اهتمام بورزند
دبير شوراي زکات کشور، با بيان اين‌که طبق نظر مقام معظم رهبري ملاک شوراي زکات رساله امام خميني(ره) است، افزود: براي فرهنگ‌سازي اعزام مبلغ و ياوران زکات را داريم که پس از تأييد نماينده ولي‌فقيه، کميته امداد اعتبار آن را تأمين مي‌کند.
سيدرضا تقوي، رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور و عضو شوراي زکات کشور درادامه اظهارداشت:دو نوع زکات واجب و مستحب داريم، که صدقات ما چه واجب و چه مستحب مي‌تواند زکات باشد.
وي با اشاره به اينکه سقف زکات کشور در سال گذشته 170 ميليارد تومان، گفت: در سال جاري 270ميليارد تومان اعلام شده است.
جت‌الاسلام تقوي، با اشاره به اين‌که گفتمان در مورد يک موضوع يعني اين‌که مقولات مختلفي که بيان‌گر و نماد آن هستند را بيان کنيم، ادامه داد: اگرچيزي تبديل به گفتمان شود، همه آن را قبول مي‌کنند، چراکه يک منش رفتاري که ريشه در ارزش‌ها دارد، اول به عادت تبديل شده و در نهايت فرهنگ را تشکيل مي‌دهد.
عضو شوراي زکات کشور با بيان اين‌که بايد زکات را به گفتمان تبديل کنيم، ادامه داد: گفتمان‌سازي يعني حضور هميشگي يک فکر در زندگي انسان، يعني هر جايي که مي‌روي و مي‌بيني؛ مسجد، مغازه و هر جايي در جامعه صحبت از آن در ميان باشد و همه از آن يعني زکات صحبت کنند، چراکه به اين صورت ابتدا به عادت و بعد از آن به فرهنگ تبديل مي‌شود.
وي با اشاره به اين‌که يکي از نهادهاي تأثيرگذار در اين زمينه نهاد نماز جمعه است، ادامه داد: اين نهاد هم در خدمت مردم وهم مسئولين استاني قرار دارد به طوري‌که با ايجاد آرامش در بين مردم راه ايجاد ارتباط بين مردم و مسئولان را هموار مي‌سازد، پس بايد بين آن‌ها هماهنگي وجود داشته باشد، و اين در حالي‌است که اين ارتباط در استان لرستان به‌خصوص در شهرستان خرم‌آباد از سوي نماينده ولي‌فقيه در استان حجت‌الاسلام ميرعمادي به‌خوبي انجام شده است.
حجت‌الاسلام تقوي، با بيان اين‌که، مسئولين بايد قدر روحانيت و نمازجمعه را بدانند، ادامه داد: جامعه ما جامعه‌اي نيست که تز منهاي روحانيت در آن به نتيجه برسد، پس مسئولان بايد به تقويت دين کمک کنند.
عضو شوراي زکات کشور، با اشاره به اين‌که زکات يک امر حکومتي است، ادامه داد: موارد مصرف زکات بايد به تأييد مقام معظم رهبري برسد، لذا در شهرستان‌ها نمايندگان ولي‌فقيه در استان مي‌توانند موارد مصرف را تأييد کرده و يا رد کنند.
رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور با اشاره به اين‌که اين‌گونه جلسات بهانه‌اي براي تقويت ارزش‌ها هستند، ادامه داد: در هر برنامه بايد از شهيدان، مخصوصاً شهيدان اين منطقه الگو بگيريم چراکه لرستان، علما بزرگي مانند آيت‌الله‌العظمي بروجردي که بيشتر مراجع تقليد امروزي از شاگردان او هستند، آيت‌الله کمالوند و آيت‌الله سيدحسن طاهري‌خرم‌آبادي نام برد که آن‌ها را به‌عنوان خدمتگزاران دين در گذشته نبايد به فراموشي سپرد.
وي ضمن اشاره به اين‌که اين همايش با دهه کرامت مصادف شده‌ است، ادامه داد: اين نام‌گذاري‌ها بهانه و سوژه‌اي است تا ما بتوانيم ‌مناسبت‌هايي ارزش‌هاي ديني و الهي خود را تبليغ ‌و ترويج کنيم.
وي با اشاره به اين‌که يکي از ضعف‌هاي ما اين است که از اين مناسبت‌ها به‌خصوص آن‌هايي که ريشه فرهنگي و اعتقادي دارند به‌خوبي استفاده نمي‌کنيم، ادامه داد: همان‌گونه که مبلغان از ظرف زماني عاشورا نهايت استفاده و بهره را برده و به بيان مطالب ارزنده درباره دين و امامان مي‌پردازند، ما بايد مسائل فرهنگي را در زمينه همين مناسبت‌ها پيش برده و بدانيم چه فکرها و انديشه‌هايي در اين مناسبت‌ها روييده و چه ارزش‌هايي تقويت و يا شکل مي‌گيرد که نمونه آن را مي‌توان انقلاب اسلامي دانست که در زمينه فرهنگ عاشورا رشد کرد، چراکه در همان لحظات ابتدايي، انقلاب با شعار «نهضت ما حسينيه» آغاز شد.
حجت‌الاسلام تقوي مناسبت‌هاي مذهبي را سوژه‌هاي خوبي براي اهل فکر دانست وعنوان کرد: همه اين مناسبت‌ها زمينه‌ساز خوبي براي فرهنگيان و انديشمندان است که با استفاده درست از آن‌ها و شناخت علايق مردم مي‌توان در اين راستا گام‌هاي مؤثر زيادي را برداشت، چراکه در اين عرصه مي‌توانيم از قبر، وصيت‌نامه و شعار شهيدان در راه فرهنگ‌سازي استفاده کنيم.

*فرهنگ پرداخت زکات بايد در جامعه نهادينه شود
هوشنگ بازوند استاندار لرستان با اشاره به اينکه زکات ازواجبات الهي است اظهار داشت: درقرآن کريم در27 آيه به نمازو زکات اشاره شده است .
وي با بيان اينکه زکات يکي از واجبات است که فراموش شده است اظهارکرد:اين موضوع بايد بررسي شود، اگردنبال عدالت اجتماعي و از بين فقرهستيم بايد زکات را در جامعه ترويج دهيم.
استاندار لرستان گفت: با پرداخت زکات فعاليت هاو خدمات گوناگون بهداشتي ورفاهي درسطح شهربيشتر مي شود واخوت و دوستي دربين مردم به وجود مي آيد.
وي افزود: ترويج فرهنگ زکات موجب فقر زدايي در جامعه نيز مي شود و از محل آن نيز بسياري از مشکلات فقرا را برطرف کرد.
وي با بيان اينکه در روايات متعددي زکات را به عنوان يکي از پايه هاي اصلي دين اسلام مطرح شده است گفت:اگر دين اسلام برپنج چيز استوار باشد نماز،حج،زکات،روزه،وولايت فقيه در راس اين ستون هاي پنج گانه زکات است.
بازوند با تاکيد براينکه در زمينه هاي مختلف زکات پرداخت مي شود ، زکات درعلم و دانش ،زکات درسلامتي بدن و... گفت:زکات کليد زياد شدن رزق و روزي است،روزي انسان را زياد مي کند واموال انسان را زياد مي کند.
استاندار لرستان اضافه کرد:ارتقا اين واجب الهي نيازمند يک برنامه ريزي است ،مبلغان علما رسانه ها مسئولين استاني و کشوري همه بايد باعث فراگيرشدن فرهنگ اين واجب الهي باشيم.
اين مقام مسئول با اشاره اينکه بايد برنامه ريزي تبليغاتي جديد صورت گيرد گفت: کارشناسان بايددر اين زمينه برنامه ريزي نمايند.
بازوند افزود:خوش بختانه استان لرستان در زمينه پرداخت داراي رشد بسياري خوبي است که جاي تقدير از مردم عزيزلرستان است.
وي گفت:استان ما داراي بخش کشاورزي و دامپروري است ،علما مي توانند با آموزش دربين روستاييان وکشاورزان فرهنگ زکات و آثارو برکات آن را درجامعه رواج بدهند.
همايش موديان، مبلغان و عاملان زکات استان لرستان امروز‌ سه‌شنبه، يازدهم شهريور با حضور حجت‌الاسلام تقوي، رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور حجت‌الاسلام ترابي، امام جمعه بروجرد، اسدي، رئيس کميته امداد دورود، حجت‌الاسلام ارزنده، امام جمعه اليگودرز، حجت‌الاسلام طهماسبي، امام جمعه کوهدشت، حجت‌الاسلام هراتي‌مطلق، امام جمعه ازنادر محل سالن همايش‌هاي دانشگاه فرهنگيان خرم‌آباد برگزار شد.
در پايان همايش به‌صورت نمادين از، حجت‌السلام سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد و رئيس شوراي زکات استان، حجت‌الاسلام ارزنده، امام جمعه اليگودرز، رضوي‌نژاد، فرماندار اليگودرز و آذرخش، مسئول شوراي زکات اليگودرز تجليل به‌عمل آمد.







»
تصاویر مرتبط






































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن