تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798610383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش آموزش و پرورش برای تغییر رویکرد دانش آموزان از حافظه ‌محوری به خلاقیت ‌محوری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر آموزش وپرورش در کاشمر: تلاش آموزش و پرورش برای تغییر رویکرد دانش آموزان از حافظه ‌محوری به خلاقیت ‌محوری است خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید با 12.5 میلیون دانش‌آموز و حدود یک میلیون معلم و فرهنگی در 105 هزار مدرسه آغاز می‌شود.
۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور ساعت 11:47



به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری پانا، علی‌اصغر فانی در کاشمر با اعلام آمادگی آموزش وپرورش برای ورود به سال تحصیلی جدید گفت: سال تحصیلی جدید باحضور 12.5 میلیون دانش‌آموز، حدود یک میلیون معلم در105 هزار مدرسه آغاز می‌ شود.
وی افزود: امسال 130 میلیون جلد کتاب چاپ شده است که از در سراسر کشور توزیع  می‌شود.
فانی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید به دنبال تهیه و تدوین نقشه راه برای اجرای سند تحول هستیم، گفت: 40 راهکار از 131 راهکار سند تحول در قالب 99 برنامه و فعالیت در سال تحصیلی جدیداجرایی می‌شود.
وی راهبرد اصلی کشور را ارتقای کیفیت آموزشی عنوان کرد و گفت: تلاش آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری برای تغییر رویکرد دانش آموزان از حافظه ‌محوری به خلاقیت ‌محوری است و پرداختن به خلاقیت‌ها و عمق یادگیری موجب نجات کشور و تربیت انسان‌های توانمندتر می شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت 400 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور از پژوهش سرا ها به عنوان مرکز تربیت دانشمندان آینده کشور یاد کرد وافزود: دانش‌آموزان با حضور در این مراکز با روش‌ تحقیقات کاربردی و نوآوری‌ها آشنا شده و از این راه کشور را به خودکفایی می‌رسانند. فانی، آموزش و پرورش را بزرگترین فصل مشترک حاکمیت وملت عنوان کرد و گستردگی آموزش و پرورش در سراسر کشور را بی‌نظیرخواندو گفت: در دورترین نقاط کشور پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بر فراز مدرسه برافراشته است و معلمان به امر تعلیم و تربیت مشغولند.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید مصمم است که حتی یک دانش آموز 6 تا 11 ساله خارج از مدرسه نماند، اضافه کرد: سال تحصیلی 94 – 93 سال انسداد مبادی بی‌سوادی است و آموزش و پرورش به عنوان متولی این حوزه در دولت یازدهم تلاش می‌کند هیچ دانش‌آموزی بیرون مدرسه نماند. حفظ منزلت معلمان
  وزیر آموزش و پرورش همچنین درهمایش فرهنگیان شهرستان کاشمر گفت: منزلت، معیشت و هویت معلمان باید ارتقا پیدا کند واین هدفی است که باید بدون جنجال پیگیری کنیم.
وی گفت: امیدوارم دولت یازدهم بتواند منشاء خدمات ماندگاری در آموزش و پرورش باشد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که کوچکترین اقدام در آموزش و پرورش خانواده‌ها را تحت تاثیر خواهد کرد، افزود: درهشت ماه گذشته جلسات متعددی برای آغاز مدارس در مهرماه 93 برگزار شده و مدارس امروز آماده این امر می باشند.
فانی ادامه داد: بودجه دولت در سال 93 به نسبت 92 از 11 درصد رشد برخوردار بود و بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشته است که این امرنمایانگر اهمیتی است که دولت و مجلس به مقوله آموزش و پرورش دارند.
وی گفت: از بودجه 21 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال 93 حدود 99 درصد صرف هزینه های جاری می‌شود و تنها یک درصد یعنی 210 میلیارد تومان صرف کیفی سازی می شود بنابراین باید بر منابع موجود مدیریت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش به دنبال اولویت بخشی به استخدام فرزندان فرهنگیان است زیرا فرزندی که در خانواده فرهنگی تربیت شده با فرهنگ سازمانی ما آشناتر است و حضورش به ارتقای کیفیت کمک می‌کند.
وی گفت: برای نخستین بار اقتصاد آموزش و پرورش بررسی شده است، منابع زیادی داریم که استفاده نشده است اما با همین منابع می‌توان آموزش و پرورش را اداره کرد.
فانی به تجهیز پژوهشسراها از محل اعتبارات کیفیت بخشی اشاره کرد افزود: در سال 82 نخستین پژوهشسرا راه اندازی شد و تا سال 84 به 210 مرکز افزایش یافت و امسال 101 پژوهشسرا در کشوراضافه می‌شود.
وی با تاکید بر گسترش «توسعه مشارکت ها» درآموزش و پرورش عنوان کرد: در دیدار خصوصی با رهبر معظم انقلاب ایشان تائید فرمودند که آموزش و پرورش با مشارکت سایر مردم بهتر اداره می‌شود.


فعالیتهای دولت
  وی گفت: در یکسال گذشته دولت توانست تورم 50 درصدی را به 24 درصد کاهش دهد و تلاش می‌کند این رقم را تا پایان سال به زیر 20 درصد و در سال‌های آتی نیزبه نرخ تورم تک رقمی برساند که این موضوع رونق اقتصادی را نیز درپی خواهد داشت.
فانی تقدیم لایحه اقتصاد مقاومتی از سوی دولت به مجلس را ازدیگر برنامه های دولت برشمرد و افزود: در صورتی که این لایحه توسط نمایندگان در مجلس بررسی و به تصویب برسد مقدمات رونق اقتصادی فراهم می‌شود و بحث اشتغال به ویژه اشتغال افراد تحصیلکرده که امروز به یک معضل و دغدغه تبدیل شده است که امیدواریم با اجرای این لایحه و فعال شدن بخش خصوصی برطرف ‌شود.
نماینده دولت تدبیر و امید به معضل اشتغال در کشور اشاره و بیان کرد: امیدواریم با لایحه اقتصاد مقاومتی رونق اقتصادی فراهم شود . وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت یازدهم بنا دارد تنها قول پروژه‌هایی را بدهد که تا پایان چهار سال فعالیت دولت به نتیجه می‌رسد.
وی در جلسه شورای اداری کاشمر اظهار کرد: رئیس‌جمهور بر این مهم تاکید داشت که کارهایی را که تا سه سال آینده می‌توانیم به نتیجه برسانیم را قول دهیم.
وی با بیان اینکه در سنوات گذشته قول‌هایی داده شده اما با گذشت سال‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است، یادآور شد: وجود پروژه‌هایی با پیشرفت 30 تا 40 درصدی در اقصی نقاط کشور و نیمه تمام رها شدن آنها، مؤید این مسئله است و دولت یازدهم بنا ندارد وارد چنین قول‌ها و وعده‌هایی شود.
دانشگاه فرهنگیان کاشمر
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کاشمر به لحاظ توانمندی و استعداد از شهرستان‌های موفق است و این مهم یک مزیت رقابتی ایجاد کرده است، گفت: این شهرستان به لحاظ فرهنگی از آمادگی و موفقیت خوبی برخوردار است و کمک می‌کند تا ما بتوانیم کارها را سامان دهیم.
وی به دو درخواست فرماندار کاشمر در زمینه بیمارستان 200 تختخوابی و ایجاد دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در زمینه اختصاص اعتبار برای احداث بیمارستان 200 تختخوابی و تجهیز اتاق عمل بیمارستان پیگیری لازم را انجام می‌دهیم؛ اما در زمینه دانشگاه فرهنگیان باید بررسی بیشتری انجام دهیم که در صورت نیاز منطقه به احداث این مرکز دانشگاهی موافقت می‌کنیم.
فانی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به خراسان رضوی به برکت وجود امام رئوف دستاوردهای خوبی به همراه خواهد داشت، یادآور شد: تلاش خواهیم کرد باوجود اینکه منابع محدود است با شناسایی اولویت‌ها در راستای رشد و پیشرفت شهرستان پروژه‌های مورد نیاز برای اجراشدن به تصویب هیئت دولت برسد. وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدوارم بتوانم در حد اختیارات مطالبات شهرستان را پیگیری کنیم.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن