تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799041862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتدار نظامي راه نفوذ را بسته است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اقتدار نظامي راه نفوذ را بسته است
با وجود آنكه برخي كشورهاي غربي، تحت سلطه امريكا در حال تقويت اتحاد و ائتلاف بين‌المللي عليه مسلمانان هستند و در اين مسير طي سال‌هاي گذشته به برخي از كشورهاي اسلامي نظير عراق و افغانستان حمله كرده‌اند، اما همچنان براي تهاجم نظامي به ايران اسلامي، خود را آماده نمي‌بينند
نویسنده : علي رضايي 


با وجود آنكه برخي كشورهاي غربي، تحت سلطه امريكا در حال تقويت اتحاد و ائتلاف بين‌المللي عليه مسلمانان هستند و در اين مسير طي سال‌هاي گذشته به برخي از كشورهاي اسلامي نظير عراق و افغانستان حمله كرده‌اند، اما همچنان براي تهاجم نظامي به ايران اسلامي، خود را آماده نمي‌بينند. ايالات متحده امريكا سعي دارد شرايط را به گونه‌اي پيش برد تا هر مذاكره‌اي بي‌نتيجه به پايان برسد و دولت‌هاي غربي را به اين نتيجه برساند كه براي نابودي اسلام (به عنوان يك خطر بزرگ براي نظام سلطه) كه هم اكنون مركزيت آن در ايران است، بايد اتحاد بين‌المللي را تقويت كرد. در اين مسير برخي از دولت‌هاي غربي هم با امريكا هم‌پيمان شده‌اند و در مجموع اين ائتلاف بين‌المللي اهدافي را دنبال مي‌كند كه رژيم‌صهيونيستي سال‌هاست در سر مي‌پروراند. جنگ نيابتي امريكا كه اين روزها در سوريه و عراق توسط گروه‌هاي تكفيري و افراطي دنبال مي‌شود نيز در همين مسير است. حال سؤال اين است كه چرا دشمنان اسلام گلوله‌هاي خود را به مركز سيبل روانه نمي‌كنند و به ايران كه مركز اسلام در جهان است حمله نمي‌كنند؟
 
  نتيجه نهايي حمله به ايران
دشمنان اسلام و مسلمانان در درجه اول مي‌دانند كه هرگونه حمله نظامي به ايران، مساوي است با نابودي كامل رژيم‌صهيونيستي؛ اسرائيل كه خود تاكنون بيشترين تهديدات عليه ايران اسلامي را داشته به خوبي مي‌داند كه با كوچك‌ترين حمله‌اي به خاك ايران، نابودي خود را رقم زده است. رهبر معظم انقلاب در ابتداي سال 92 در سخنان خود به اين نكته اشاره كردند و فرمودند: «اگر غلطي از آنها (رژيم صهيونيستي) سر بزند ايران، تل‌آويو و حيفا را با خاك يكسان خواهد كرد.»
شكار پهپاد پيشرفته و رادارگريز اسرائيل در خاك ايران هم براي چندمين بار به آنان ثابت كرد كه كوچك‌ترين تحركات‌شان عليه جمهوري اسلامي رصد مي‌شود و در برابر هر يك از آنها، پاتكي طراحي شده است، بنابراين دشمنان كه هدف اصلي‌شان از نابودي ايران، حفظ و بقاي رژيم‌صهيونيستي در منطقه است، ‌از اين نگرانند كه در همان ابتدا و آغاز اجراي برنامه نظامي، جامعه هدف خود را كه اسرائيل است، متلاشي ببينند و جمهوري اسلامي ايران با سرعتي بيشتر از حال حاضر، موازنه قدرت در منطقه را به نفع اسلام و مسلمانان تغيير دهد و موج بيداري اسلامي به نتيجه نهايي خود برسد. اين عاقبتي است كه دشمنان از آن مطلعند و مي‌دانند كه هرگونه حمايت عملي و پشتيباني نظامي از رژيم‌صهيونيستي و تهاجم عليه ايران، ‌جمهوري اسلامي را به بزرگ‌ترين اهداف خود مي‌رساند. چنانكه چند سال قبل از اين سردار حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در واكنش به تهديدات نظامي عليه ايران گفت:
«از آرزوهاي بزرگ ما اين است كه آنها دست به اين كار بزنند چون خيلي وقت است انرژي نهفته‌اي وجود دارد كه علاقه‌منديم آن را خرج كنيم و دشمنان اسلام و مسلمين را براي هميشه به زباله‌دان تاريخ بفرستيم.» اين واقعيات سمعي و بصري باعث شده تا اگرچه امروز امريكا و برخي دولت‌هاي غربي، در دل آرزوي تحقق اهداف رژيم‌صهيونيستي را دارند، اما جرئت ظهور و بروز آن را نداشته باشند.

   ترسي نه از جنبه توهم
پيشرفت‌هاي نظامي جمهوري اسلامي ايران خصوصاً بعد از هشت سال دفاع مقدس را بايد يكي از مهمترين سپرهايي دانست كه مانع حمله نظامي به ايران طي سال‌هاي پرتلاطم منطقه شده است. قدرت بازدارندگي و دفاعي كه ايران با ساخت انواع سلاح‌هاي نظامي و موشكي به وجود آورده، ترسي نه از جنبه توهم كه از نوع واقعي و قابل رؤيت در دل دشمنان ايجاد كرده است. همين موضوع باعث شده تا دشمنان به اين نتيجه قطعي برسند كه ايران همچون عراق و افغانستان نيست كه در برابر حمله نظامي، كوتاه آيد و دست روي دست گذاشته و تماشاگر باقي بماند.
طي سال‌هاي اخير بارها و بارها توانمندي نظامي ايران به نمايش گذاشته شده است و دشمنان اسلام به خوبي از آن مطلعند و از همين بابت است كه يكي از شروط ادامه مذاكرات را مذاكره بر سر تسليحات موشكي ايران مي‌دانند؛ موضوعي كه البته جمهوري اسلامي ايران به شدت با آن مخالفت كرده است.
در همين راستا و در تازه‌ترين واكنش‌ها از سوي مقامات نظامي كشورمان عليه تهديدات بيگانگان، امير سرتيپ امير حاتمي جانشين وزير دفاع با اشاره به بخش‌هايي از قدرت دفاعي ايران، تأكيد كرده است: «موشك‌هاي بالستيك نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در برد بسيار خوب، به قابليت راهبردي نقطه‌زني در خشكي و دريا دست پيدا كرده است و پيام اين اقتدار، اين است كه مي‌توانيم هر نقطه تهديد‌كننده‌اي را در دريا و خشكي منهدم كنيم و دشمن را از مرز‌هاي جمهوري اسلامي ايران با فاصله بسيار زيادي دور كنيم.»

   بستن راه‌هاي نفوذ
اينك در شرايطي كه كشورمان در بهترين حالت دفاعي قرار دارد و ترسي از حمله نظامي دشمنان نداريم، طبيعي است كه دشمنان قصد نفوذ از راه‌هاي ديگر را داشته باشند؛ راه‌هاي نفوذي كه از حمله نظامي بسيار خطرناك‌تر است. از جمله از مسير فرهنگي و به هم ريختگي اقتصادي در كشور.
كشور ما امروز در برابر حمله نظامي دشمنان به ايمني و مرحله بازدارندگي و عقب راندن دشمن رسيده است اما در برخي شرايط ديگر هنوز راه‌هاي نفوذي براي دشمنان باقي مانده كه تنها با عزم ملي و مديريت جهادي مسئولان قابل حل است. اگر وحدتي كه امروز در كشور پابرجاست را قدر بدانيم و بدون احساس رقابت و لجبازي با ديگران در پي حل عقلاني و منطقي مسائل باقي مانده در كشور باشيم، دشمنان به نااميدي كامل خواهند رسيد، آنچنانكه امروز براي حمله نظامي به ايران به نااميدي كامل رسيده‌اند و مي‌دانند كه هرگونه نفوذ نظامي به ايران، نفوذ بيشتر انقلاب اسلامي در قلوب ساير ملت‌ها و دولت‌ها را در پي خواهد داشت.
ائتلافي كه امروز توسط دولت‌هاي سلطه‌طلب عليه اسلام شكل گرفته، ايران را در نقطه مركزي اهداف خود قرار داده است، بنابراين هم مردم و هم مسئولان با كمترين غفلت ممكن است بيشترين آسيب‌ها را به كشور بزنند؛ آسيب‌هايي كه در بسياري از شرايط از حمله نظامي دشمنان سنگين‌تر خواهد بود. چه بسا يك خطايي كه ناشي از جلب نظر حزبي و جرياني باشد، جريان انقلاب اسلامي و حزب‌الله را به خطر اندازد و ائتلاف امريكايي- صهيونيستي عليه اسلام را به اهداف خود برساند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن