تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804913243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای اسناد محرمانه از زرادخانه‌های اتمی اسرائیل و تأثیر آن بر مذاکرات هسته‌ای ایران + بررسی چهار نکته کلیدی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:
افشای اسناد محرمانه از زرادخانه‌های اتمی اسرائیل و تأثیر آن بر مذاکرات هسته‌ای ایران + بررسی چهار نکته کلیدی
دولت آمریکا بعد از 45 سال از اسنادی محرمانه درباره عظمت زرادخانه‌های اتمی اسرائیل پرده برداشت. باتوجه به انهدام یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در خاک ایران، این رژیم تنها متضرّر مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 که پیش روست، خواهد بود.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، وجود زرادخانه‌های اتمی رژیم صهیونیستی هیچگاه بر کسی پوشیده نبوده، اما علنی شدن اسنادی مبنی بر عظمت این زرادخانه‌ها باعث شد تا حامیان غربی که اعتراضات اخیر به کودک‌کشی و فجایع این رژیم را با برچسب "یهودی‌ستیزی" کتمان می‌کردند، دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشند.


هیأت امنیتی میان‌سازمانی (ISCAP) پس از 45 سال اسنادی را از حالت طبقه‌بندی شده خارج کرد که در آن تماس‌های بین بیت‌المقدس و واشنگتن در 1969 بر سر موافقت آمریکا با گزینه هسته‌ای اسرائیل ثبت شده است.













اسناد تازه فاش شده، به روشنی موضع آمریکا نسبت به برنامه اتمی اسرائیل را که در سپتامبر 1969 در کاخ سفید کلید خورد نمایان می‌کند. در آن زمان سه مانع بزرگ پیش روی دولت آمریکا وجود داشت:


1. امضای قرارداد NPT
2. بازرسی از نیروگاه هسته‌ای دیمونا توسط ایالات متحده
3. صادرات مشروط ادوات جنگی، در صورتی که اسرائیل با صادرات موشک‌های راهبردی زمین به زمین موافق باشد.











در این اسناد آمده است که جزئیات برنامه اتمی اسرائیل با آگاهی آمریکایی‌ها و حتی به دست اعضای کابینه دولت‌های سابق این کشور نوشته شده؛ البته هنوز هم محتوای صحبت‌ها میان نیکسون و میر که پس از آن اسرائیل به عنوان یک دولت اتمی به رسمیت شناخته شد، محرمانه مانده است. در این نشست، رژیم صهیونیستی از "صاحبان علم جنگ‌افزارهای هسته‌ای" عملاً به "صاحبان جنگ‌افزارهای هسته‌ای" تبدیل شد.









ملاقات گلدا میر (Golda Meir) و ریچارد نیکسون (Richard Nixon) با وزیرخارجه اسحاق رابین (Yitzhak Rabin) و هنری کسینجر (Henry Kissinger) در محل کاخ سفید




پرداختن به تک تک خطوط تأمل برانگیز اسناد تازه فاش شده در این مجال نمی‌گنجد، اما توجه به چند نکته در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد:


1. چرا آمریکا بعد از 45 سال حالا اسناد محرمانه فوق را افشا کرده است؟


اکنون باراک اوباما به دلایل متعددی از نتانیاهو خشمگین است، چون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوهای صلح خاورمیانه که مسئولیت آن به عهده جان کری گذاشته شده بود، کارشکنی کرد. همچنین جنگ اخیر این رژیم علیه غزه با بیش از 2000 قربانی غیرنظامی، با انتقادات فراوانی در لایه‌های درونی عاملان آن مواجه شد.


علاوه بر این رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته در کمال بی‌شرمی 1000 هکتار از اراضی تحت مالکیت فلسطینیان را به سادگی به مناطق تصرف خود الحاق کرد! این بزرگترین سرقت در قلمرو فلسطین طی 30 سال اخیر بود. آمریکا روز دوشنبه از اسرائیل خواست که این الحاق را به حالت اولیه بازگرداند.




2. برخورد دوگانه غرب با زرادخانه‌های صهیونیستی و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران


اسناد تازه فاش شده مبنی بر موافقت آمریکا با تأسیس زرادخانه‌های عظیم اتمی در اسرائیل، از یک سو سکوت محافل اروپایی و انفعال این دولت‌ها در قبال این خبر را به دنبال داشت.


از سوی دیگر برخورد اروپایی‌ها با فناوری شفاف و صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را مقایسه می‌کنیم. کشورمان حدود 33 سال است که با شدیدترین تحریم‌ها از سوی غرب مواجه بوده و حتی بارها و بارها به حمله نظامی تهدید شده، این در حالی است که فعالیت‌های تحقیقاتی خود را شفاف در معرض بازرسی‌های ناظران آژانس انرژی اتمی قرار می‌دهد، تاکنون نه سلاح اتمی داشته و نه برای آینده تصمیم به داشتن آن دارد.









3. آیا اسرائیل موفق به خرابکاری در مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 (شهریورماه جاری) خواهد شد؟


چنانچه گفته شد، تلاش یک‌جانبه رژیم صهیونیستی برای توسعه قوای نظامی و ساخت زرادخانه‌های مستحکم برای موشک‌های اتمی فعلاً هیچ انگیزش منفی در بین کشورهای اروپایی و آمریکا برنیانگیخته است، ولی از هراس همیشگی این رژیم اشغالگر نسبت به زوال زودهنگام خود حکایت دارد.


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بخش عمده سخنرانی خود را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اکتبر سال گذشته به ایران و برنامه هسته‌ای کشورمان اختصاص داد و به کشورهای غربی هشدار داد که به ایران اعتماد نکنند و در مقابل دولت جدید ایران نرمش نشان ندهند. لذا وحشت اسرائیل از آشتی احتمالی ایران و غرب به واسطه نتیجه‌گیری مثبت از مذاکرات، کاملاً مشهود است.











رژیم صهیونیستی تا جایی که توانسته توافق جامع را به عقب انداخته و در خلال مذاکرات (توافق اولیه- آذر 92/نوامبر 2013)، با هر یک از سران کشورهای 5+1 به رایزنی‌های کارشکنانه پرداخته است.


سران این رژیم پس از دیدار با هیأت‌های اروپایی، درباره "آمادگی غرب برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران" ابراز نگرانی کردند. نتانیاهو از کشورهای غربی خواست که در طول مذاکره با ایران تحریم‌ها را تشدید کنند و هیچ تحریمی را در ازای امتیازهای به گفته او "کم‌اهمیت" لغو نکنند. وی مدعی شد مذاکره با ایران وقتی موفق خواهد بود که فشار بر این کشور افزایش یابد.











4. دستگیری پهپاد جاسوسی اسرائیل در خاک ایران چگونه بازی را به ضرر این رژیم تمام می‌کند؟


روز یکشنبه 24 اوت (2 شهریور) یک فروند هواپیمای بدون سرنشین رژیم اشغالگر قدس توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آسمان ایران و نزديکی نیروگاه نطنز شناسایی و منهدم شد.


برخی کارشناسان معتقدند که اسرائیل با این اقدام قصد تحریک ایران و یک واکنش نظامی شتابزده را داشت. بهترین پیشامد برای رژیم صهیونیستی، تنش‌زایی در روابط ایران و آمریکاست که از این راه بتواند دستیابی به توافق جامع هسته‌ای در دو هفته آینده را منتفی کند.


اکنون ناظران بین‌المللی در انتظار رسیدن ایران و 5+1 به خط پایان مذاکرات هستند و در این برهه حساس، جاسوسی اسرائیل از تأسیسات هسته‌ای ایران نتوانست ملت و دولت را در فشار روانی و نظامی قرار دهد. ایران پس از سرنگونی این پهپاد رادارگریز فعلاً طی نامه‌ای به سازمان ملل درباره تجاوز این پهپاد به حریم هوایی ایران معترض شده است.


به نظر می‌رسد عکس‌العمل معقول و محتاط جمهوری اسلامی ایران، تنها به دلیل نزدیکی زمان رسیدن به مذاکرات هسته‌ای باشد؛ چراکه در غیر این صورت نقض آشکار تمامیت ارضی، برخلاف اصول حقوق بین‌الملل بوده و احتمالاً از جانب ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. در این میان متضرّر اصلی رژیم صهیونیستی خواهد بود.


گزارش از طاهری


منابع:


http://meta.tagesschau.de/id/78039/israels-ministerpraesident-netanjahu-warnt-westen-vor-iran
http://alles-schallundrauch.blogspot.com/2014/09/geheimpapier-bestatigt-israels.html
http://www.archives.gov/declassification/iscap/pdf/2009-076-doc1.pdf






انتهای پیام/








لینک


تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن