تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803023207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی، ایران را به عنوان ابرقدرتی فرهنگی به دنیا معرفی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین نبوی:
انقلاب اسلامی، ایران را به عنوان ابرقدرتی فرهنگی به دنیا معرفی کرد
قزوین- خبرگزاری مهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با گذر از معیارهایی چون نظامی گری و اقتصاد، انقلاب اسلامی توانست ملت ایران را به عنوان ابرقدرتی فرهنگی به دنیا معرفی کند.



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت سه تن از شهیدان شاخص قزوین: رجایی، چگینی و هجرتی به همت کانون تربیت اسلامی با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و سایر مسئولان چهارشنبه شب در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

مرتضی نبوی در این مراسم اظهارداشت: فرهنگ، هویت جمعی یک کشور و جامعه است که این هویت با تجلی در آداب و رسوم، هنر و سبک زندگی تمایز دهنده یک ملت از دیگر ملل است. وی ادامه داد: بر همین اساس اهمیت فرهنگ در جوامع امروز بیش از پیش نمایان شده است و امروزه برای هر جوانی و بطور کلی هر فردی در جامعه مهم است که سابقه فرهنگی خود را بشناسد. این مسئول اظهارداشت: در رابطه با نسبت میان ایران و مسئله فرهنگ باید گفت که یکی از مهم ترین ویژگی ها در این نسبت این است که در تاریخ این سرزمین، هرگز انقطاع فرهنگی صورت نگرفته است. وی افزود: با ظهور آیین رسول الله(ص) و پذیرش اسلام امیرالمومنین از جانب ایرانیان، روح عرفان و معنویت دین الهی زرتشت در آثار حکما و عرفای اسلامی تجلی کرد و با شکل گیری رنسانس و ظهور مدرنیته در غرب، کشور اسلامی ایران ضمن تأثیر و تأثر هویت اصلی خود را حفظ کرد. نبوی ادامه داد: برعکس اسلام، مغرب زمین در این دوره دچار انقطاع فرهنگی شد و ضمن فاصله گیری و طرد هویت مسیحی خود، دستاوردهایی به بار آورد که در نهایت منجر به نابودی انسانیت، اخلاق و خانواده شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتصال فرهنگی در ایران حتی با ظهور مشروطه نیز ادامه داشت؛ چرا که در این عصر با تلاش های روحانی بزرگی به نام آخوند خراسانی مبانی مشروطه رنگ اسلامی گرفت و این روحانی بزرگ اتصال فرهنگی اسلام را کماکان زنده نگاه داشت. این مسئول افزود: با ظهور امام خمینی و وقوع انقلاب اسلامی، اوج اتصال فرهنگی ایران اسلامی رقم می خورد و در شرایطی که دنیا میان دو قطب شرق و غرب و با ملاکهای نظامی گری و اقتصادی تعریف می شد، انقلابی به وقوع پیوست که بیش از همه یک انقلاب فرهنگی بود.

مرتضی نبوی با اشاره به اذعان غربی ها به فرهنگی بودن انقلاب بیان کرد: در این بین اندیشمند پست مدرن اروپایی میشل فوکو نیز انقلاب ایران را به عنوان یک انقلاب فرهنگی به جهانیان معرفی کرد و این اعتراف در شرایطی روی می داد که بسیاری در تصور این بودند که نقش دین از جامعه حذف شده و به تاریخ پیوسته است حال آنکه امام و انقلاب اسلامی خلاف این تصور را ثابت کردند. وی اظهار داشت: امروزه دشمنان انقلاب با درک این نکته دریافته اند که دیگر نمی توانند از طریق حربه های جنگی و تحریم های اقتصادی ملت ایران را تسلیم کنند و باید مقتضای یک انقلاب عظیم فرهنگی از مسیر فرهنگ وارد شوند تا مردم را نسبت به باورهای خود ابتدا مردد و پس از آن بیگانه کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرت فرهنگی انقلاب مانع از وقوع چنین آسیب هایی به نظام شده است و به جهت پاسبانی از همین سرمایه گرانقدر است که رهبری معظم انقلاب دو مسئله مهم تحول در علوم انسانی و مهندسی فرهنگی را مدام مورد تاکید قرار می دهند. شخصیت شهید رجایی تربیت شده فرهنگ توحیدی است مرتضی نبوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت:  شخصیت همه شهداء به ویژه شهید رجایی تربیت شده فرهنگ توحیدی است و یکی از ویژگی های بارز این نوع تربیت، غلبه نفس مطمئنه بر ایشان بود به گونه ای که حتی در زیر سخت ترین شکنجه های ساواک نیز این اطمینان توحیدی از ایشان دور نمی شد.

وی ادامه داد: همچنین ادب و تواضع نیز یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی این شهید والا مقام بود، چنانکه هر چه مقام و پست رجایی بالاتر می رفت و از درجه معلمی به مسئولیت خطیر نخست وزیری و ریاست جمهوری نائل آمد، خاکساری و تواضع ایشان نیز افزون تر می شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه رفیع شهیدان هجرتی و چگینی در میان شهدای قزوین، اضافه کرد: شهید چگینی از شیفتگان دین و خدمت به انسانیت بود و شهید هجرتی هم از رهبران انقلاب در شهر قزوین بود و الگوی شخصیتی این شهیدان بزرگوار نیز مانند رجایی فرهنگ توحیدی اسلام بود.
 


۱۳۹۳/۶/۱۳ - ۱۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن