تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819778791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربيت دانشجويان پايبند به مباني عقلي و علمي رمز ارتقاي فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۳۹ب.ظ)
سرپرست دانشگاه کاشان: تربيت دانشجويان پايبند به مباني عقلي و علمي رمز ارتقاي فرهنگي است دکتر عباس زراعت، سرپرست دانشگاه کاشان، گفت: در راستاي ارتقاي فرهنگ، ما در دانشگاه وظيفه داريم دانشجويان را به گونه اي تربيت کنيم که هم پايبند به مباني عقلي باشند و هم ايمان، اخلاق و علم را بياموزند و عامل به آنها باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر زراعت در جمع مردم کاشان به فرمايشات مقام معظم رهبري که فرهنگ عامل شکل دهنده به ذهن و رفتار عمومي و جهت بخش و تأثير گذار در عرصه تصميمات کلان کشور است، اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس نقشه مهندسي فرهنگي نيز نظام ارزشي حاکم بر فرهنگ کشور بايد بر تعقل، ايمان، اخلاق، علم و عمل استوار باشد.
وي خاطر نشان کرد: براي اينکه بتوانيم در دانشگاه به اين نظام ارزشي برسيم به الگو و ساختار نياز است.
سرپرست دانشگاه کاشان، معاونت فرهنگي، دفتر نهاد رهبري و تشکل هاي فرهنگي را ساختار نظام ارزشي دانست و افزود: در باب الگو براي اجرا نيز انديشه هاي حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري و اسناد بالادستي وجود دارد که مبناي فعاليت هاست.
وي به چهار شاخص حضرت امام خميني (ره)، همراهي تهذيب و تعليم، حاکميت نگرش توحيدي، استقلال فکري و کارآمدي براي دانشگاه اسلامي اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبري نيز پرداختن به تهذيب نفس، حاکميت بنيان هاي اخلاقي و ارزشمندي علم را براي دانشگاه اسلامي حايز اهميت مي دانند و اينکه دانشجو در محيط دانشگاه بايستي صبور و قانع، مايل به کار و تحقيقات، عقل او بر احساسش مقدم باشد و اهل انصاف، وقت شناسي، اغماض، کارجمعي و وجدان کاري باشد را تأکيد کرده اند.
دکتر زراعت به انجمن ها و کانون هاي فرهنگي دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: اين کانون ها در طول سال تحصيلي برنامه هاي مختلف فرهنگي، از جمله برگزاري کلاس هاي اخلاقي، برپايي محافل و مسابقات قرآني دوره آموزش قواعد صوت و لحن طرح مطالعاتي نهج البلاغه حلقه هاي معرفت تفسير قرآن و نشست هاي علمي و فرهنگي و ديني برگزار مي کنند.
سرپرست دانشگاه کاشان تعامل مردم با دانشگاه براي توسعه علمي حائز اهميت دانست و اظهار داشت: توسعه فضاهاي آموزشي و کمک آموزشي دانشگاه مرهون مشارکت مردم و خيرين است که دانشگاه را همياري مي کنند.
وي به تشکيل بنياد نخبگان سعيدي، بنياد کتاب مطهر و صندوق فاطمه الزهرا (س) و ساخت چندين مجموعه خوابگاهي و دانشکده اشاره کرد و افزود: هدف دانشگاه تعامل با مديريت شهري، تشکيل شوراي پژوهش و فن آوري، کمک به مديريت شهري و علمي کردن فعاليت هاست.
دکتر زراعت خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان با ايجاد رصدخانه بين المللي و ايجاد پژوهشکده و شرکت هاي دانش بنيان و آي سي تي پي در سطح ملي و بين المللي معرفي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن