تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820306810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته اقتصادي دولت بويي از حضور مردم در اقتصاد ندارد / باز خصوصي سازي فراموش شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۲۸ق.ظ)
سليماني: بسته اقتصادي دولت بويي از حضور مردم در اقتصاد ندارد / باز خصوصي سازي فراموش شد وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در دولت نهم گفت: در لايحه اقتصادي، دولتي بودن بيشتر حائز اهميت بوده و مجلس انتظار داشت تا پياده سازي خصوصي سازي و سهيم شدن مردم در اقتصاد ملموس باشد اما در اين بسته بوي اقتصاد مردمي به مشام نمي رسد.
محمد سليماني عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس درخصوص ارزيابي خود از روند خصوصي سازي و اصل44 در لايحه اقتصادي دولت به خبرنگار خبرگزاري موج گفت: تا زماني که شرکت هاي اقتصادي در هر کشوري وابسته به دولت باشد، سود و نفع اقتصاد چندان شفاف و مقرون به صرفه نيست زيرا چتر حمايتي دولت هيچگاه از آنها سلب نمي شود و اين شرکت ها بجاي توليد و ايجاد درآمد بيشتر بودجه ساليانه کشور را اصراف مي کنند.
وي ادامه داد: متاسفانه در لايحه اقتصادي دولت، نکته اي درباره مردمي شدن اقتصاد بدست مردم مشاهده نشد و در واقع جهت گيري اصلي اين بسته بارديگر به سمت و سوي دولتي ها سوق داشته است.
مدير گروه بازارهاي مالي مرکز پژوهش‌هاي مجلس با تاکيد بر اجراي اصل44 تصريح کرد: در اين لايحه دولتي بودن بيشتر حائز اهميت بوده و کمتر براي مشارکت مردم راهکارهايي ارائه شده است و توجهي که مجلس انتظار داشت به پياده سازي خصوصي سازي در اقتصاد چندان اشاره اي نشده است.
وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات در دولت نهم با انتقاد از نبود مردم در اقتصاد گفت: برنامه هاي اقتصادي بايد مدون و عالمانه باشد که مردم را هم در اقتصاد سهيم کند، اما در اين بسته بوي اقتصاد مردمي به مشام نمي رسد.
سليماني درباره سرمايه گذاري ها نيز گفت: دولت بايد براي پروژه هايي که درنظر دارد، سرمايه گذاري را با هدف و اولويت اشتغالزايي براي قشر تحصيل کرده، جوان و خوشفکر بنا کند، نبايد به اين موضوع فراموش کنيم که امروز نزديک به 4ميليون دانشجو در کشور وجود دارد اما جايگاه افراد در بسته اقتصادي مشخص نيست.
رئيس کميته فناوريهاي نوين مجلس شوراي اسلامي افزود: در بحث ديگر که همواره مورد تاکيد قرار مي گيرد، اقتصاد مقاومتي است که بايد جهت گيري هاي اقتصادي به اين سمت باشد که نمي دانيم اين سياست را از کدام بند لايحه اقتصادي دولت جست و جو کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن