تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820130778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرمانشاه رتبه سوم خريد گندم كشور را كسب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۶:۴۹ب.ظ)
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان کرمانشاه: كرمانشاه رتبه سوم خريد گندم كشور را كسب كرد رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه گفت: استان كرمانشاه با خريد بيش از 630 هزار تن گندم نان و بذري رتبه سوم كشور را از لحاظ خريد گندم كسب كرد.
به گزارش خبرگزاري موج كرمانشاه؛ علي اشرف منصوري در جلسه اي كه با هدف برنامه ريزي براي كشت پاييزه برگزار شد افزود: امسال خريد گندم از كشاورزان استان نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته و به همين دليل در سطح كشور استان كرمانشاه بعد از استانهاي خوزستان و فارس رتبه سوم را كسب كرد.
وي گفت: استان كرمانشاه با داشتن شرايط اقليمي كه دارد يكي از مناسبترين استانهاي كشور در توليد محصولات استراتژيكي نظير گندم، جو، دانه‌هاي روغني، حبوبات، علوفه و ... مي‌باشد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه افزود: جمع کل سطوح اراضي استان906هزارهکتار اراضي زراعي آبي و ديم بوده كه از اين سطح206 هزار هکتار اراضي آبي و 700 هزار هکتار اراضي ديم است.
وي با اشاره به وضعيت موجود سطح زيركشت محصولات عمده ديم (ميانگين سه ساله اخير) افزود: در سه سال گذشته به طور ميانگين 340 هزار هكتار گندم ديم، 190 هزار هكتار جو ديم و 150هزار هكتار نخود ديم در كرمانشاه كشت شده و با توجه به بالا بودن سطح اراضي ديم استان افزايش توليد در هكتار در اراضي ديم يكي از اهداف اين سازمان مي باشد كه در اين راستا طي قراردادي كه با موسسه بين المللي ايكاردا منعقد شده مقرر گرديده استان كرمانشاه به عنوان پايلوت كشوري براي افزايش عملكرد محصولات ديم با اين موسسه انتخاب شده و تا مدت 5سال 25 درصد بر توليد محصولات ديم استان در واحد سطح افزوده شود.
رئيس سازمان جهادكشاورزي كرمانشاه با اعلام اينكه براي كشت پاييزه هيچگونه كمبود كودي در استان نداريم و طبق نظر كارشناسان به هرمقدار كه زمينهاي كشاورزي نياز به كود داشته باشند در اختيار كشاورزان قرار مي دهيم، اضافه كرد: از كشاورزان درخواست مي كنيم به منظور استفاده صحيح و موثر از كود، از خودمصرفي خودداري كرده و نوع و مقدار كودها را باتوجه به نتيجه آزمايش خاك و با نظر كارشناسان جهادكشاورزي در مزارع خود مصرف كنند.
وي با بيان اينكه در قبال صدور حواله كود وجهي از كشاورزان دريافت نمي شود خاطرنشان كرد: كشاورزان حتما از كودهاي شركت خدمات حمايتي كشاورزي استفاده كرده و از خريد كودهايي غير از اين شركت به دليل وجود سوء استفاده توسط سودجويان خودداري كنند.
منصوري در ادامه به مشكلات زراعت گندم ديم اشاره كرد و افزود: عدم رعايت اصول صحيح زراعت ديم، تاخير در تاريخ كشت و كشت بعد از اولين بارندگي موثر در مناطق سردسير استان، كمبود تنوع ژنتيكي ارقام زراعي در مزارع، كمبود ارقام با ميزان عملكرد بالا در سطح کشور، كمبود هسته‌هاي بذري، كمبود ماشين‌آلات و ادوات كارنده مناسب و مصرف كود سرك ازته از جمله مشكلات زراعت گندم ديم در استان است كه بايد مديريتهاي جهادكشاورزي شهرستانها و مراكز خدمات با استفاده از توانمندي كارشناسان خود مشورتهاي لازم را به كشاورزان براي رفع آنها ارائه دهند.
وي به عناوين پروژه‌هاي آتي تحقيقات کاربردي گندم ديم استان اشاره كرد و گفت: بررسي ارقام جديدگندم در ده منطقه سردسير استان کرمانشاه، تعيين سطوح زير کشت محصولات اصلي ديم استان کرمانشاه با استفاده از فناوري GIS ، پهنه بندي اقليمي استان کرمانشاه و تعيين ارقام مناسب گندم ، جو و نخود در هر منطقه با استفاده فناوري GIS ، افزايش كيفيت نانوايي گندم ديم در استان كرمانشاه ، ايجاد ارقام پرمحصول گندم ديم با مشاركت كشاورزان استان (اصلاح مشاركتي)، بررسي اثر مديريت در عملكرد مزارع گندم ديم در دهستانهاي استان كرمانشاه و... از جمله اين طرح ها مي باشد.
وي در پايان الزامات مديريتي و فني در زراعت گندم ديم را رعايت تاريخ كاشت مناسب، رعايت عمق كاشت مناسب، رعايت ميزان بذر، بوجاري و ضدعفوني بذور، پرهيز از دادن كود سرك و كنترل به موقع آفات، بيماريها و علفهاي هرز اعلام كرد.
در ادامه اين جلسه كه تحت عنوان اولين جلسه ستاد زراعت استان در سال زراعي 93-94 برگزار شد مدعوين به بحث و تبادل نظر در خصوص سال زراعي آينده و مشكلات و مسائل كشت پائيزه پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن