تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815320106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگرداندن پوشاک هاي قاچاق ضبط شده به چرخه توليد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۳ (۷:۵۴ق.ظ)
راه اندازي هسته مرکزي توزيع پوشاک برگرداندن پوشاک هاي قاچاق ضبط شده به چرخه توليد دبير اتحاديه توليد وصادرات نساجي و پوشاک ايران گفت: براي حذف دلالان و واسطه گران از شبکه توزيع پوشاک در کشور تصميم گرفته شد که تا پايان سال جاري تمامي صاحبان صنايع توليدپوشاک هاي برند ايراني براي عرضه محصولات خود در يک مرکز بزرگ تجميع و به عنوان هسته مرکزي توزيع مشخص شوند.
مهدي يکتا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، در خصوص وضعيت توليد پوشاک در کشور گفت : توسعه و ارتقاي کيفيت و اعتبارات مالي دو گزينه اي است که مي تواند صنعت پوشاک کشور را در رقابت با ساير کشور هاي صاحب نام موفق کند .
به گفته وي، کشور در حال حاضر با کمبود پوشاک مواجه است از اين رو براي توازن در تقاضا و عرضه ورود اين محصول به کشور يک امر طبيعي محسوب مي شود .حال با توجه به اينکه برخي براي ورود اين محصولات از راههاي غير قانوني اقدام مي کنند.
يکتا با اشاره به ورود قلچاق پوشاک به کشور گفت :تاکنون براي مقابله براي ورودغيرقانوني پوشاک به کشور هيچ اقدام قانوني صورت نگرفته است .
وي تصريح داشت : ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نيروي انتظامي اين نوع کالاهاي قاچاق را کشف و ضبط مي کنند و در مراحل قانوني اين محصولات کشف شده قاچاق طي يکسري مزايده به چرخه توزيع کشور برگردانده مي شوند .
دبير اتحاديه توليد وصادرات نساجي و پوشاک گفت : پوشاک در زمره 10 گروه کالاهاي قاچاق به کشور مي باشد که رتبه سوم را به خود اختصاص داده است .
وي تصريح داشت : در سال گذشته 10 ميليون دست پوشاک به کشور قاچاق شده است که اين ميزان باز به چرخه توزيع و در نهايت مصرف کشور برگشته است .
يکتا با اشاره به کمبود مواد اوليه در کشور گفت : عدم تنوع در توليد و همچنين نبود مواد اوليه براي توليد از مشکلاتي است که صنعت پوشاک را در داخل به مخاطره انداخته است با اين دلايل دروازه هاي ورود قاچاق پوشاک نسبت به گذشته گشوده تر مي شود که در اين وهله از زمان ديگر برخوردهاي نظامي پاسخگوي قاچاق پوشاک نيست بلکه دولت وظيفه دارد بحث واردات را نظم ببخشد و از توليد داخل حمايت داشته باشد .
دبير اتحاديه توليد وصادرات نساجي و پوشاک ايران يادآور شد : حمايت از توسعه در توليد برندهاي داخلي از اقداماتي است که دولت به راحتي مي تواند از ورود غير قانوني جلوگيري کند .
وي با تاکيد بر اينکه بخش اعظم هزينه توليد پوشاک در شبکه توزيع صرف مي شود گفت : پيشنهاد راه اندازي و تجميع مراکز بزرگ توزيع پوشاک هاي صاحب برند ايراني درشهر ها به وزارت صنعت از سوي اتحاديه ، روزنه اي براي توسعه بخش توليد و صادرات کشور محسوب مي شود .
يکتا تصريح داشت سه سال کار کارشناسي بر روي اين پيشنهاد و اعلام موافقت دفتر نساجي وزارت صنعت موضوعي است که راه رونق نساجي کشور را با سرمايه گذاري در اين صنعت هموار خواهد ساخت .سرمايه گذاران خارجي نيز از اين طرح استقبال کرده و اعلام آمادگي نموده اند .
وي با اشاره به اينکه ايران بايد دراين صنعت رقبايي جهت توسعه بخش داشته باشد گفت : برگزاري دومين نمايشگاه بين المللي پوشاک در بهمن سال جاري توسط سازمان توسعه تجارت انگيزه به توليد کنندگان داخلي را بيش از گذشته تقويت مي کند .
يکتا گفت : در اين نمايشگاه ترکيه تنها کشوري است که حضور دارد .شرکتهاي ترکي صاحب نام در توليد پوشاک با توجه به صادرات محصولاتشان در طي سال هاي اخير بهترين انگيزه براي تبادل اطلاعات و ترغيب توليد کنندگان ايراني در امر توسعه و ارتقاي کيفي محصولات است .
وي در پايان حمايت دولت براي توسعه بخش صنعت نساجي و پوشاک را بهترين راهکار جهت حضور در بازار هاي داخلي و خارجي دانست .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن