تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804664244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان لرستان يکي از کانون هاي قديمي هنرهاي سنتي در جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۷:۵۴ب.ظ)
نامور مطلق: استان لرستان يکي از کانون هاي قديمي هنرهاي سنتي در جهان است معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور گفت: استان لرستان يکي از کانون هاي قديمي هنرهاي سنتي در جهان بوده و ما آثار و بقاياي آن را در موزه هاي مختلف دنيا شاهد هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، نامور مطلق در مراسم افتتاح موزه هنرهاي سنتي و صنايع دستي لرستان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: استان لرستان يکي از کانون هاي قديمي هنرهاي سنتي در جهان بوده و ما آثار و بقاياي آن را در موزه هاي مختلف دنيا شاهد هستيم. وي گفت: ما افتخار مي کنيم که بخشي از کشورمان، لرستان است و عزمي به صداقت و قدرت کوه هاي زاگرس و سرچشمه بسياري از هنرها در اين مرزها نهفته است.
معاون صنايع دستي سازمان گفت: در گذشته جاي خالي اين موزه در استان احساس مي شده که اکنون با همت دوستان به سرانجام رسيده و با توجه به اينکه در آينده خانه صنايع دستي استان راه اندازي خواهد شد، يک مجموعه کامل تشکيل مي شود و به اميد خدا استان لرستان به جايگاه اصلي خويش در حوزه هنرهاي سنتي و صنايع دستي باز مي گردد.
وي گفت: اگر در بين جوانان اين باور ايجاد شود که صنايع دستي هم از نظر اقتصادي و هم فرهنگي مي تواند مؤثر باشد، مشکلاتي بزرگ از استان حل خواهد شد.
آقاي نامور مطلق افزود: استان لرستان با داشتن نبوغ در حوزه صنايع دستي فلزي مي تواند قطب صنايع فلزي کشور تبديل شود و اين امري ممکن و شدني است.
وي گفت: در ديدار با استاندار محترم لرستان، انگيزه بالا و عجله ايشان براي آزادسازي قلعه و تبديل به مراکز و فضاهاي فرهنگي و همچنين در ملاقات با امام جمعه خرم آباد با توجه به استقبال گرم ايشان، همدلي و همراهي که يکي از سرمايه هاي بزرگ در استان است در اين زمينه وجود دارد و مي تواند يک جهش بزرگ ايجاد کند تا از استان از عقب ماندگي در اين حوزه خارج شده و از استان هاي پيشگام باشد.
وي افزود: نخستين گام پيشرفت در اين حوزه، ابتدا تغيير سبک زندگي افراد بومي است و وجود صنايع دستي در خانه ها، مراکز اداري و آموزشي موجب حفظ هويت، اشتغالزايي بيشتر و گردش مالي در استان مي شود.
آقاي نامور مطلق گفت: شايسته نيست استان لرستان با اين همه سرمايه و قدمت جزء استان هاي محروم و پر بيکار باشد؛ چرا که با 1/0 هزينه در صنايع سنگين براي اشتغال، مي توان در حوزه صنايع دستي اشتغال ايجاد نمود.
وي با اشاره به اينکه زنان خانه دار مي توانند بدون اينکه از فعاليتهاي روزمره خود عقب بمانند ميتوانند به فعاليت هاي صنايع دستي بپردازند، افزود: اين امتيازاتي که صنايع دستي دارد، در هيچ هنر و صنعتي وجود ندارد و آينده از آن جواناني است که به هويت فرهنگي خود توجه بيشتري مي کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن