تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805802541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوی واگذاری های غیر اصولی را گرفتیم/ تخصیص 100 درصد در صدی اعتبار طرح های عمرانی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نوبخت در پاسخ به پانا: جلوی واگذاری های غیر اصولی را گرفتیم/ تخصیص 100 درصد در صدی اعتبار طرح های عمرانی خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور عنوان کرد: پیش از برنامه ششم توسعه از واگذاری غیر اصولی مجموعه های اقتصای در قالب رد دیون اقدام کردیم همچنین با رشد مثبت یک درصدی اقتصاد موفق شدیم بودجه کافی را برای اتمام طرح های در حال اتمام تأمین کنیم که این مهم مرهون نظم مالی دولت است.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور ساعت 12:30



به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، محمدجواد نوبخت با تشریح عملکرد یکساله این معاونت به سه ماموریت برنامه ریزی، بودجه ریزی و تخصیص منابع اشاره کرد و افزود: تمام دریافت ها و پرداخت ها در ارتباط با بودجه در دولت تدبیر و امید با محور واقع بینی و متعادل انجام شد به طوری که توانستیم با این دیدگاه کسری بودجه سال 92 را که در دولت قبل طرح ریزی شده بود ، اصلاح کنیم.
  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان اینکه ارایه بودجه 93 پیش از اذر ماه 92 نشانه انظباط مالی دولت است، اظهار کرد: تا قبل از این این اتفاق صورت نگرفته بود و نکته مهمتر این است که تمام آئین نامه های مربوط به بودجه 93 را برای نخستین بار در پایان سال 92 وضع کردیم تا اجرایی و عملیاتی شدن بودجه امسال به شکلی کاربردی از آغاز سال کلید بخورد.
  نوبخت با یادآوری اینکه برنامه پنجم توسعه سال 94 به پایان می رسد ، خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا برنامه ششم را تا پایان امسال تدوین کنیم و مجلس در ماه های نخست سال 94 بتواند کار بررسی و تصویب آن را در دستور کار خود قرار دهد ضمن اینکه برنامه ششم مبنای بودجه ریزی سال 94 دولت خواهد بود.
  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریئس جمهور با اشاره به اینکه بودجه مطابق اصل 110 قانون اساسی همواره با استناد به سیاستهای کلی نظام تهیه می شود، اظهار کرد: هم اکنون پیش نویس این سیاست ها در 14 جلد از سوی دستگاه های اجرایی تدوین شده که تقدیم دفتر رهبری کردیم تا پس از اصلاح برای اجرا به دولت ابلاغ کنند.
  وی با اولویت برشمردن اعتبار بخشهای عمرانی اظهار کرد: تاکید دولت تامین منابع مالی طرح های عمرانی است به نحوی که در سال 92 در زمان مشابه 5 ماه نخست 21 هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی به این حوزه پرداخت شد که با در نظر گرفتن 2 هزار میلیارد فروش اوراق مشارکت جمعا 23 هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی تامین اعتبار صورت گرفت که تمامی پرداخت شد.
  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریئس جمهور به وجود تحریم ها و تاثیر آن بر اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: این شرایط واگذاری دارایی سرمایه ای و مالی را به عددی بالغ بر 71 هزار و 821 میلیارد تومان رساند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است و این نشان می دهد که ما در شرایط تحریم توانستیم پیشرفت اقتصادی داشته باشیم .
  نوبخت از افزایش 378 درصدی اعتبارات تملک دارایی خبر داد و گفت: مقایسه 5 ماه نخست امسال و سال 92 نشان می دهد جمع دریافتی ها در این حوزه 71 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که جزء منابع بودجه عمومی محسوب می شود و با افزایش 1.5 برابری امسال پیشرفت قابل توجهی در جمع دریافتی ها داشتیم.
  وی به اعتبارات هزینه ای در سال گذشته که عددی بالغ بر 56 هزار میلیارد تومان بود اشاره کرد و افزود: امسال در این حوزه 1.3 درصد رشد داشتیم که این مهم بیانگر رشد اقتصادی در شرایط تحریم است.
  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریئس جمهور به واگذاری سرمایه های به دست آمده از محل فروش دارایی های سرمایه ای برای تامین منابع طرح های عمرانی اشاره کرد و گفت: تامین مالی طرح های عمرانی امسال 378 درصد رشد داشته و این موضوع در مورد تملک دارایی های سرمایه ای 3.2 درصد در سطح ملی و 8.1 درصد رشد مثبت در سطح استان های کشور می باشد که با وجود عدم کامل تحقق درآمدها بخشی از برنامه های عمرانی ناتمام مانده است.
  نوبخت یادآور شد: تخصیص بودجه جاری از کل درآمدها 85 درصد است که برای طرح های عمرانی بیشترین بودجه را در نظر گرفتیم چرا که هم اکنون برای خروج از رکود اقتصادی توسعه طرح های عمرانی تنها راهکار مناسب است.
  وی به رشد مثبت نیم درصدی اقتصاد کشور که توسط مرکز آمار ایران محاسبه و اعلام شده اشاره کرد و گفت: با پیش بینی های انجام شده تا پایان شهریور ماه نتیجه تحقیقات رشد اقتصادی نهایی می شود و با وضعیت موجود به نظر می رسد رشد اقتصادی ایران بیش از یک درصد اعلام شود و با همین شرایط به نظر می رسد تا پایان 93 بتوانیم به رشد 2 درصدی دست یابیم .
  وی با بیان اینکه اعتبارات استانی را در سطح بالایی تامین کرده ایم ، تصریح کرد: هم اکنون بنده به سه استان سفر کرده ام و منابع اعتباری را به شورای عالی استان تخصیص داده ام تا استانداران بتوانند برنامه های اولویت دار و عمرانی استان خود را به موقع به اجرا گذارندهمچنین تمام تلاش خود را کرده ایم تا مصوبات سفرهای رهبری و دولت در استان ها تا 100 درصد محقق و اجرایی شود .
  نوبخت در ادامه به اتمام تمام طرح هایی که در سال 93 قابلیت نهایی شدن دارند تاکید کرد و افزود: هم اکنون 246 طرح در استان های کشور به درصد بالایی از پیشرفت عملیاتی و اجرایی رسیده اند که برای بهره برداری از آنها 100 درصد اعتبار مورد نیاز را تخصیص می دهیم.
  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریئس جمهور به تخصیص اعتبار 100 درصدی واحدهای آموزشی که نیاز به بازسازی و مرمت داشته اند اشاره کرد وگفت: در حوزه آموزش وپرورش، آموزش عالی ووزارت بهداشت که کار اصلی آموزش کشور را بر عهده دارند موفق شدیم تمام اعتبارات مورد نیاز در بخش بازسازی واحدهای اموزشی را پرداخت کنیم تا از آغاز سال تحصیلی در این حوزه مشکلی نداشته باشند همچنین در مورد مناطق سردسیر که طرحهایی در دست اجرا داشتند تا کنون 70 درصد اعتبار مورد نیاز را پرداخت کردیم که در فصل سرما اجرای طرح ها به کندی پیش نرود.
  نوبخت از اختصاص 5 هزار میلیارد تومان از مجموع 2 میلیارد دلار اعتبار تامین شده برای مهار آبهای مرزی که با حمایت مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی خبر داد و گفت: علاوه براین تمام طرح های مربط به مناطق مرزی را با 5 هزار میلیارد تومان به اجرا گذاشتیم که این بودجه به اعتبارات عمرانی اضافه شد به نحوی که موفق شدیم تا امروز 4 هزار و 810 میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران را پرداخت کنیم و شما می توانید در پایان سال 93 گزارش رسمی از دریافت ها و پرداخت های دولت از من دریافت کنید.
  وی به حذف تبصره های تکراری بودجه در نظام بودجه ریزی اشاره کرد و گفت: تمام تبصره های تکراری بودجه را برای سال آینده حذف کردیم و نظام بودجه ریزی اصلاح شده را تقدیم مجلس می کنیم، به علاوه برای توسعه کار در نظر داریم تا هر ماه گزارش برنامه ششم توسعه را که هم اکنون در دست بررسی داریم با اصحاب رسانه مورد نقد و بازنگری قرار دهیم.
  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریئس جمهور به توجه ویژه در حوزه فرهنگ و تجمیع تمام دستگاه های مرتبط را موضوع فرهنگ اشاره کرد و افزود: فراخوان بزرگی برای ارتقای فرهنگ ایران زمین ارائه می دهیم و از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت می کنیم تا برای اعتلای برنامه ششم پیشنهادات و نظرات سازنده خود را ارائه دهند تا بتوانیم برنامه 5 ساله پیش رو را با اعتلای فرهنگ آن تدوین کنیم.
  نوبخت ابلاغ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی در 24 بند از سوی مقام معظم رهبری را یک ماموریت جدید و یک موهبت ارزشمند برای تاکتیک های مناسب در سند چشم انداز دانست و عنوان کرد: تحقق دستیابی به جایگاه نخست علمی و فناوری منطقه جز با این راهبرد اساسی امکان پذیر نخواهد بود.
  وی طرح ریزی در برنامه ششم توسعه را رویایی و خوشبینانه ندانست و افزود: در نگارش برنامه ششم اصل بر استمرار وضع موجود است و تلاش داریم با تکیه بر ظرفیت های داخلی برنامه ای جامع وقابل اتکا در تمام ابعاد تدوین کنیم .
  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریئس جمهور از سازمانی شدن معاونت متبوع خود در یک ماه آینده خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است که با تلفیق تمام نظرها شکل مناسبی از سازمان را که درسالهای اخیر منحل شده بود احیا کنیم که با در نظر گرفتن اختیارات رئیس جمهور و قابلیت واگذاری این اختیارات هم اکنون نیز دو معاونت نظارت راهبردی و توسعه مدیریت منابع انسانی در یک مسیر گام بر می دارند.
  نوبخت در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا که برنامه اصولی دولت درتدوین قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه را با محور جلوگیری از واگذاری های غیر تخصصی در قالب رد دیون مطرح کرد ، گفت: پیش از برنامه ششم به این مهم توجه ویژه کردیم تا مجموعه های اقتصادی تخصصی را از بنگاه داری اجباری خارج کنیم و تمام واگذاری ها به بخش خصوصی و متخصصین هر حوزه صورت گیرد.
  وی همچنین در پاسخ به این پرسش که دستاورد سفرهای استانی شما چه بوده اعلام کرد: برخی از طرح های اولویت دار سال 93 را با تامین اعتبار به اجرا گذاشتیم و اواخر سال گذشته در 23 اسفندماه تمام استان ها شاهد اختصاص 100 درصدی بودجه اعتبارات عمرانی خود بودند و باید گفت در هر سفر تعدادی از طرح ها و پروژه های سال 93 را که قابل تکمیل شدن دارد در دستور کار دولت قراردادیم .
  نوبخت با اعلام این که هم اکنون 2 هزار و 906 طرح نیمه تمام در کشور باقی مانده است ، اظهار کرد: بهره برداری از این طرح ها نیازمند اعتبار مالی 4 هزار میلیارد تومانی است و با بازنگری در این طرح ها متوجه می شویم که برخی از انها توجیه اقتصادی کافی ندارند، بنابراین تخصیص اعتبار و قرار گرفتن در اولویت شامل آنها نمی شود.
  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریئس جمهور در مورد حمایت از تولید اظهار کرد: باید یادآور شوم که تولید فقط صنعت نیست بلکه کشاورزی را هم شامل می شود و می توانیم با جامع نگری و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تمام ابعاد تولید کشور کمک کنیم و با پرهیز از پرداخت پول نقد به تولیدکنندگان میزان اعتبار واحدهای نیمه فعال و تعطیل را در اولویت قرار دهیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن