تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819261708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش نگرانی غرب از بازگشت تروریست‌ها به سرزمین‌های خود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
افزایش نگرانی غرب از بازگشت تروریست‌ها به سرزمین‌های خود
پس از حمایت گسترده ای که غرب از تروریست ها، در سوریه به عمل آورد و هیچ اقدامی علیه ورود آنان، به منطقه، انجام نداد، اکنون، خود را در مقابل چالش بزرگی که به بازگشت این تروریست ها به سرزمین های خود و اقدام به نشر اندیشه افراطی و جنایتکارانه در میان جوانان، مربوط است، یافته اند.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا، در مقاله ای فاش کرد که دولت آمریکا، در اقدامی که نگرانی واشنگتن از احتمال بازگشت تروریست های افراطی آمریکایی به کشور خود و آشوب افکنی آنها از طریق اعمال تروریستی را  منعکس می سازد، به جمع آوری اطلاعات در مورد 300 جنگجوی آمریکایی در کنار سازمان تروریستی داعش، اقدام کرده است.


این رورزنامه، به نقل از مسوولان آمریکایی می‌نویسد: واشنگتن، این نگرانی را دارد که جنگجویان بیگانه ای که در سوریه و عراق می جنگند، ممکن است به کشورهای خود بازگردند و پس از تجارب و مهارت هایی که در خلال جنگ در خارج، کسب کرده اند، در کشور خود، دست به حملات تروریستی بزنند.


یکی از مسوولان آمریکایی گفته: ما می‌دانیم که صدها تن از کسانی که در میان گروه های تروریستی داعش، علیه سوریه و عراق می جنگند، گذرنامه ی آمریکایی دارند و این تعداد، بسیار بیشتر از عدد منتش شده در گزارش های پیشین است و مشخص نیست که همه ی آنها در سوریه حضور دارند و یا اینکه به عراق منتقل شده‌اند.


همچنین، این روزنامه، اشاره کرده است که مراجعه به شبکه های  ارتباط جمعی، از حضور گروه تروریستی داعش در آمریکا، طی چند هفته گذشته خبر می دهد، به گونه ای که اخیر، در میان عکس های منتشر شده در این شبکه ها، عکسی به چشم می خورد که پرچم این سازمان تروریستی مقابل سازمان ملل را در شب به تصویر کشیده است؛ علاوه براین، عکسی از یک ساختمان قدیمی در شیکاگو منتشر شده که این پیام تهدید بر روی آن، نوشته شده است: ما در آمریکا، در شهرها و خیابان های شما حضور داریم، وشما در هر کجا باشید، مورد هدف ما هستید. 


همچنین، افسر بازنشسته و کارشناس طرح امنیت ملی آمریکا، مک لیونس می گوید: بازگشت آمریکایی های افراطی از سوریه و عراق، خطر جدیدی است که امنیت داخلی آمریکا را تهدید می کند؛ بنابراین، طرح یک برنامه مشخص برای برخورد با آنها، ضروری است. 


از طرف دیگر، رئیس یگان مبارزه با تروریسم در پلیس انگلیس، مارک رولی می گوید: امسال، عملیات بازداشت، در ارتباط با جنگ سوریه، بسیار افزایش یافته است، و در ادامه می افزاید: افزایش قابل توجهی در زمینه ی تحقیق از افراد مشکوک به ارتباط با اجرای اعمال تروریستی نسبت به سال گذشته، داشته ایم و این نسیت بیش از پنج برابر است، بنابراین، از مردم می خواهیم که ما را در یافتن تروریست ها، یاری دهند.


پیش از این نیز، وزارت خارجه آمریکا، اذعان کرده بود که حدود 12 هزار بیگانه، از پنجاه کشور جهان، طی سه سال گذشته به سوریه رفته اند که تعداد زیادی از آنها، امریکایی هستند.


مسوول سابق دفتر مبارزه با تروریسم در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، فیلیپ مود، بر توانایی عناصر این سازمان های تروریستی در رسیدن به آمرکا و آغاز حملاتی علیه آن، هشدار داد و گفت: این سازمان تروریستی، قدرت قابل توجهی دارد و هیچ سازمان دیگری مانند آن، وجود ندارد که توانسته باشد، بیش از صد آمریکایی، چهارصد انگلیسی و صدها آلمانی و فرانسوی که از طریق در یا خود را به این گروه تروریستی برسانند، به خود جذب کند که این خود، موجب افزایش توان این گروه تروریستی در حمله به آمریکا شده است؛ تعجب می کنم که برخی می گویند، آنها برای ما خطری ندارند. 


پس از حمایت گسترده ای که غرب از تروریست ها، در سوریه به عمل آوردند و هیچ اقدامی علیه ورود آنان، به منطقه، انجام نداند، اکنون، خودرا در مقابل چالش بزرگی که به بازگشت این تروریست ها به سرزمین های خود و اقدام به نشر اندیشه ی افراطی و جنایتکارانه در میان جوانان، مربوط است، یافته اند و شدیدا احساس خطر می‌کنند.








انتهای پیام./







تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن