تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802773744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا پنتاگون از داعش و بحران عراق برای حمله نهایی به سوریه استفاده می کند ؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گلوبال ریسرچ گزارش داد /
آیا پنتاگون از "داعش" و بحران عراق برای حمله نهایی به سوریه استفاده می کند ؟
آمریکا چندین سال از چنین سیاستی علیه سوریه و هم پیمان متحد و ثابت قدم آن , ایران استفاده کرده و نتیجه موردنظر را بدست نیاورده است .
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  پایگاه خبری ـ‌تحلیلی گلوبال ریسرچ در گزارشی به بررسی و تحلیل چرایی و چگونگی ایجاد بحران های کنونی در سوریه و عراق پرداخته و دامنه گسترش این بحران را نه تنها خاورمیانه بلکه کل کشورهای دنیا دانسته است . در این گزارش آمده است :

نه با چماق و هیج و نه با هر سیاست دیگری ناتو , آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آنها نتوانسته اند ایران و سوریه را مورد هدف قرارداده و خنثی کنند تا اینکه این دو کشور به پیروزی در تحقق اهداف خود دست پیدا کنند . بحران در عراق تنها یکی از مراحل اجرای این سیاست از سوی غرب به شمارمی آید . 


گروه های ضددولتی در عراق و سوریه در واقع همان گنگ های سابق که غالبا دزد , باجگیر , متجاوز به عنف , اراذل و اوباش و آدمخوارهایی هستند که در ویرانه های حومه دمشق بسر می برند اما به یمن طرح آمریکایی اشغال سوریه در سال 2011 قدرت گرفته و روی کار امدند . هیچ یک از این گروه های شورشی جدید نیستند بلکه تنها نام و عنوان خود را تغییر داده اند . 


مکان آموزش , دفاتر مخفی و مراکز تربیت این شورشیان بطور آشکار در رسانه ها  شناخته شده اند . ایالات متحده و متحدان آن پایگاه های آموزشی فراوانی را در اردن ایجاد کرده ؛ کشوری که پادشاه عبدالله دوم تلاش می کند که وانمود کند از حضور و فعالیت آمریکا و اسرائیل در کشور خود ناراضی است در حالی که قلب همکاری های فراوانی با این دو هم پیمان داشته است . غارتگران و جانیانی که امروز در عراق به وحشی گری مشغول هستند در پایگاه های آموزشی نه چندان مخفی در اردن دوره های تربیتی خود را گذرانده اند . 


اما این طرح و نقشه به مرور زمان دچار تغییراتی شد. آمریکا چندین سال از چنین سیاستی علیه سوریه و هم پیمان متحد و ثابت قدم آن , ایران استفاده کرده و نتیجه موردنظر را بدست نیاورده است . سیاست " هویج سمی " واشنگتن اکنون در حال استفاده و اجراست . 


*** تقسیم عراق 
تلاش دولت منطقه ای کردستان عراق واقع در اربیل برای الحاق نظامی به کرکوک مسئله تازه ای نیست . این دولت منطقه ای نیروهای پیشمرگه خود را به منطقه نفت خیز کرکوک که تروریست های تکفیری بعثی مقر به اصطلاح " خلافت " خود را در آن قرار داده اند , اعزام کرده تا به مبارزه با این تروریست ها بپردازند . همین اقدام این منطقه را دچار آشوبی بی سابقه کرده است چرا که نیروهای ارتش عراق نیز در همان منطقه و به منظور جگ با داعش مشغول انجام مسئولیت خود هستند . 



خبرهایی که از این منطقه مخابره می شود حاکی از درگیری شدید میان تروریستهای تکفیری بعثی با نیروهای پیشمرگه کردستان است . عراق به سه بخش مجزا تقسیم شده است . اگرچه این مسئله هنوز عملا رخ نداده اما در سخن کشور به سه بخش جدا تقسیم شده : یک منطقه دولت خودمختار کردستان که منتظر ایجاد فرصتی و فراهم شدن شرایطی است که بتواند استقلال خود را از عراق اعلام کند ؛ بخش دوم شبه خلافتی است که در منطقه دیگری از عراق با حضور ساکنان اهل سنت منطقه جداگانه اعلام شده و منطقه سوم نیز بخش هایی دولتی است که اکثر ساکنین آن را مسلمانان عرب شیعه تشکیل داده اند . 


این تقسیم بندی دقیقا مطابق طرحی است که " جو بایدن " و نیز " طرح یینان اسرائیل " مدتها پیش مطرح کرده بودند .


این مسئله نیز بارها شنیده شده که مسعود بارزانی در ادامه کذب گویی های خود گفته است که " ایالت خودمختار کردستان از مدتها پیش آمادگی اعلام استقلال از کشور عراق را داشته است ." طبیعتا اتفاقی نیست که اسرائیل نیز اعلام میکند که دولت بغداد زمان زیادی را برای حل مشکل " استقلال کردستان " صرف کرده است . 


جای تعجب هم نیست که از بغداد می شنویم که نیروهای اسرائیلی به هم به تروریست های داعشی کمک می کنند و هم به پیشمرگه های کردستان در شمال عراق . شنیدن این مسئله هم جای تعجب ندارد که سلاح های آمریکایی و اسرائیلی به تروریست های داعشی تحویل داده می شود تا با استفاده از آن به ادامه کشتارهای خود و به اصطلاح محافظت و استمرار " شبه خلافت " خود بپردازند . 



هنگامی که "شبه خلافت " تروریست های داعشی در عراق ایجاد شد ایالات متحده علنا اعلام کرد که به شورشیان در سوریه کمک کرده و از آنها و اقداماتشان حمایت می کند . به عبارت دیگر واشنگتن حمایت خود از شبه خلافت تروریست ها در عراق را اعلام رسمی کرده است . محاسبه مسئله ساده است : شورشیان در سوریه همان تروریست هایی هستند که شبه خلافت خود را در عراق به راه انداخته , موصل را به اشغال درآورده و هرگونه جنایت و کشتاری را علیه مردم عراق بخصوص مسیحیان این کشور انجام می دهند . 


*** ارسال سلاح به بغداد برای کمک یا تقسیم عراق ؟
زمانی که این مسئله مطرح شد که تروریست های تکفیری بعثی که از حمایت های نه چندان پنهان آمریکا از خود بهره می برند در جنگ با نیروهای پیشمرگه کردستان عراق هستند , ناتو و آمریکا بدون اتلاف وقت خواستار ارسال هر چه بیشتر سلاح به عراق شدند . بدون اینکه واشنگتن خود تمایلی به این کار داشته باشد فرانسه را مامور رهبری در این موضوع نمود . 


حیله اصلی در همین نقطه نهفته شده است . بجای ارسال سلاح به نیروهای دولتی و ارتش عراق , درخواست آمریکا ارسال سلاح برای نیروهای پیشمرگه دولت منطقه ای کردستان بود . تحت پوشش ایجاد یک بحران جدید در عراق , دولت منطقه ای کردستان عراق از نظر نظامی مسلح و حمایت شده و می تواند برای استقلال از کشور و نیز سقوط بغداد اقدام نماید . 


هنگامی بمباران های آمریکا در عراق آغاز شد هیچیک از مواضع "ابوبکر بغدادی" مورد حمله قرار نگرفت . تنها بیابانها و مناطق خالی از سکنه بمباران شدند . در واقع پنتاگون نقشه استقرار نیروهای شبه خلافت ابوبکر بغدادی و پیشمرگه های کردستان را به روش خود اصلاح کردند . به عبارت دیگر این بمباران های آمریکا تعیین مرز جداگانه میان این دو بخش ( کردها و تروریستهای داعشی) بود .





*** نابودی کثرت و تنوع جمعیتی 
در پس زمینه بحران های ایجاد شده در عراق و سوریه , همواره آزار و اذیت اقلیت های ملی و مذهبی با هدف فتنه انگیزی و تفرقه افکنی وجود داشته است . طبیعتا اتفاقی نیست که ایزدی ها و مسیحیان بطور سیستماتیک و مشخص شده هدف حملات متعدد قرار می گیرند . همانگونه که علوی ها , دروزی ها و مسیحیان سوری در مدت جنگ این کشور بیش از سایرین قربانی جنایات تروریست ها بودند . 


لازم به ذکر است در حالی که اقلیت های مذهبی به شکل سیستماتیک هدف قرار میگرفتند اکثریت مردم بدست تروریست های داعش , جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه کشته می شدند . در واقع گناه این مسلمانان سنی بی گناه این بوده و هست که با این شبه نظامیان مزاحم و وحشی گری های آنان مخالف هستند . 


"جبران باسل" , وزیر خارجه لبنان ارتباط جالبی و مهمی بین جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه و کشتار عراقی های موصل توسط تروریست های تکفیری بعثی برقرار کرد . برای "باسل " که خود یک مسیحی مارونی است این ارتباط کاملا روشن واضح بوده است .  هم اسرائیل و هم داعش تلاش میکنند نقشه یک منطقه باستانی را بااستفاده از روش " از بین بردن تنوع و کثرت جمعیت تا حد ممکن " مجددا ترسیم کنند . 



به همین دلیل است که "جبران باسل" و دولت لبنان درخواستی برای دادگاه جنایات بین المللی ارسال کردند و در آن خواستار بررسی جنایات صهیونیستها در غزه و نیز تروریستهای تکفیری بعثی در عراق شده اند . 


*** استفاده از بحران عراق برای همکاری انتخابی ایران و حمله به سوریه ؟
آمریکا هنوز هم در حال اجرای نقشه محرمانه و سری خود در خاورمیانه است . واشنگتن می تواند از مداخله خود در عراق بعنوان دروازه ای برای حمله به سوریه و تغییر توازن قدرت در منطقه علیه دولت "بشار اسد " استفاده کند . 


واشنگتن اکنون از مداخله نظامی و بمباران مواضع تروریست های داعشی در سوریه سخن میگوید ومدعی است که بحران عراق ناشی از همین مسئله است .مارتین دمپسی در 21 اوت 2014 اعلام کرد که تروریست های تکفیری بعثی شکست نخواهند خورد مگر اینکه آمریکا و هم پیمانانش مقرهای آنها در سوریه را مورد هدف قرار دهند . 


دمپسی درمورد حملات پنتاگون در عراق می گوید : " آیا می توان تروریست های حاضر در عراق را بدون انهدام مکان سکونت آنها در سوریه , شکست داد ؟ پاسخ منفی است . " در همین زمان واشنگتن , لندن , پاریس و دیگر وابستگان آنها هویج خود بیشتر آویزان می کنند . آنها از لزوم همکاری ایران و سوریه برای مبارزه و شکست دادن تروریست هایی سخن می گویند که آمریکا و هم پیمانانش ایجاد کرده و به هر نحو ممکن به سمت عراق و سوریه سرازیرکردند .


 روزنامه "ایندیپندنت" چاپ لندن وضعیت و موقعیت دولت انگلیس در تاریخ 17 اوت 2014 را این گونه گزارش می دهد : لندن باید خود را برای همکاری و اتحاد با تهران برای مبارزه علیه "دشمن مشترک" آنها که همان تروریست های افراطی عراق و سوریه هستند , آماده کند ؛ تروریست هایی که به گفته " دیوید کامرون " نخست وزیرانگلیس تصمیم دارند پس از تشکیل یک دولت تروریستی دامنه آن را تا سواحل مدیترانه گسترش دهند . 


واقعیت دام یا نقشه ای که ایالات متحده و هم پیماناش با بهانه همکاری برای حل بحران عراق در برابر "ایران و سوریه " پهن کرده اند هنوز مشخص نیست . 


با این حال همکاری با غرب در این زمینه "جام مسمومی" است که نه ایران و نه سوریه نباید آن را بنوشند . کل دنیا بخوبی می دانند اتفاقی که برای "معمر قذافی" در لیبی روی داد ناشی از همکاری وی با آمریکا , انگلیس و فرانسه بود . همکاری بعنوان بهانه ای برای نفوذ به کشورها و خرید مقامات حکومتی آنها مورد استفاده قرار می گیرد . 


همین پروژه در لیبی در نهایت به براندازی حکومت , قتل سرهنگ قذافی و کنترل کشور بدست نیروهای شبه نظامی و شورشیانی منجر شد که توسط نظامیان ناتو دستور گرفته و رهبری می شدند . 


این مسئله نباید فراموش شود که واشنگتن تلاش می کند دیدگاه تهران را در قبال مسکو تغییر دهد . ایران  و روسیه شرکای بسیار مهمی برای یکدیگر در دور زدن تحریم های غربی محسوب می شوند . معاملات " نفت با کالا" میان این دو هم پیمان خشم مقامات آمریکایی را به شدت برانگیخته است . 



بنابراین واشنگتن از یک سو چماق خود را توسط اعمال تحریم برافراشته است و از سوی دیگر هویج خود را با ارائه پیشنهاد همکاری با ایران و سوریه به نمایش گذاشته است . 


گلوبال ریسرچ در انتهای گزارش خود خاطرنشان کرد : محمدحسین امیرعبداللهیان , معاون وزارت خارجه ایران هرگونه گفتگو یا دیدار محرمانه میان مقامات ایرانی و آمریکایی را برای مشارکت و همکاری در زمینه بحران عراق رد کرده و اظهار داشته است : ایران هیچ نیازی به مشارکت با واشنگتن , لندن و متحدان آنها برای مبارزه با تروریست هایی ندارد که آمریکا و انگلیس به شکل گیری و فعالیت شان کمک کرده اند . 







انتهای پیام /









تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن