تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819628505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مکزيک و بحراني به نام کفش خارجي!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۳ (۲۲:۵۹ب.ظ)
گزارش موج از بزرگترين بازار کفش آمريکاي لاتين مکزيک و بحراني به نام کفش خارجي! هرچند مکزيک تا چند سال قبل يکي از توليدکنندگان و صادر کنندگان عمده کفش در جهان بود، حال به سبب واردات کفش‌هاي آسيايي، حتي توان تامين بازار داخلي خود رانيز ندارد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج،واردات محصولات شرق آسيا بازارهاي تمام دنيا را تحت تاثير قرار داده است و مکزيک هم از اين قاعده مستثني نيست.
ماريا گومز مدير کارخانه توليد کفش "آدلکانس" در غرب مکزيک معتقد است اين صنعت در مکزيک در عرض 6ساله اخير تقريبا از هم پاشيده است: شرکت ما در يک دهه اخير توليد خود را 70 درصد کاهش داده است و توليد روزانه ما امروز به 1700 جفت در روز محدود شده است.
اسماعيل لوپز رئيس اتاق کفش وزارت صنايع مکزيک هم معتقد است اين صنعت در حال فروپاشي است: زماني 70 درصد از کفش‌هاي خريداري شده توسط مردم از توليدات داخل بود و حال اين رقم به کمتر از 12درصد رسيده است.
لوپز معتقد است اين رسم غلط نخستين بار از زمان فليپه کالدرون، رئيس جمهور قبلي مکزيک گذاشته شد.
وي مي گويد: توليد کفش مکزيکي تا قبل از اجازه ورود به کفش‌هاي خارجي 245هزار جفت در سال بود و شروع واردات از چين با 3ميليون جفت. حال نيمي از کفش‌هاي خريداري شده توسط مردم ما کفش‌هاي چيني است.
در اين ميان وزارت صنايع قصد دارد بازار را متعادل کند. در سال 2008 که براي نخستين بار اجازه واردات به کفش‌هاي چيني داده شد، ميزان تعرفه واردات آن 20 درصد تعيين گشت.
مدتي بعد اين تعرفه به 25 درصد و از سال 2013 به 70درصد رسيد اما به سبب ارزاني، همچنان اقبال عمومي به خريد کفش‌هاي چيني وجود داشت.
هرچند چين با توليد ساليانه 13.3ميليارد جفت کفش و دارا بودن 63درصد از بازار بزرگترين صادرکننده کفش در جهان است، اما در مکزيک ويتنام و اندونزي هم سهم ويژه‌اي از بازار کفش‌هاي ارزان‌قيمت را در اختيار دارند.
حال دولت مکزيک قصد دارد براي تعادل در بازار جلوي واردات اين محصول به کشور را بگيرد؛ اقدامي که شايد با مخالفت‌هاي گسترده اي روبرو شده و براي همين از يک نقشه دوم استفاده خواهد کرد: افزايش بسيار زياد تعرفه گمرکي. به نحوي که کفش وارد شده هرچقدر هم که در مبدا ارزان باشد، در مکزيک گران‌تر از کفش توليد اين کشور گردد.
از سوي ديگر مخالفان معتقدند اقدام به اين کار ، بازار قاچاق کفش‌هاي آسيايي را گسترش خواهد داد.
مکزيک تا قبل از اين رتبه نهم دنيا در توليد کفش را دارا بود و مي‌توانست در امر صادرات تا حد زيادي ارزآوري کند، اما امروز حتي از اشباع بازار داخلي نيز عاجز است.
مصرف سرانه کفش در مکزيک ساليانه 2.6 جفت است که اين رقم در کشورهاي توسعه يافته بين 5 تا 6 جفت مي‌باشد. در 8200کارخانه و کارگاه توليد کفش در مکزيک بيش از نيم ميليون نفر مشغول به کار بوده و همين مي‌تواند بيان‌گر انگيزه انريکه‌پنيانيتو، رئيس جمهور مکزيک براي ورود به اين عرصه باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن