تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802978216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهمیت شکسته شدن محاصره آمرلی/ درسی که اهالی آمرلی به جهانیان دادند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اهمیت شکسته شدن محاصره آمرلی/ درسی که اهالی آمرلی به جهانیان دادند


پس از گذشت ۷۰ روز از ایستادگی مردم شهر آمرلی در برابر یورش تروریست های بعثی - تکفیری داعش، ارتش عراق موفق به شکستن محاصره این شهر و عقب راندن تروریست ها شد. انتشار این خبر، موجی از امید و شادمانی را در میان مردم عراق ایجاد کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شکستن محاصره منطقه آمرلی در استان صلاح الدین عراق، موجی از شادمانی و امید را در میان مردم عراق ایجاد کرده است. این شهر کوچک تنها 17 هزار نفر جمعیت دارد، اما اغلب اهالی آن، با شجاعتی آموزنده، مدت هفتاد روز در برابر یورش حرامی ها ایستادگی کردند و اجازه ندادند اراذل و اوباش چچنی، قفقازی، افغانی، آلمانی، انگلیسی، امریکایی و سعودی، زنان و فرزندانشان را به عنوان غنیمت جنگی به بردگی ببرند.
آمرلی عراق
  با وجود حملات بی وقفه تروریست های داعش، که بر مبنای حملات و نفوذهای کوچک پارتیزانی اما پرتعداد و پراکنده و از چندین جهت انجام می شد، مدافعان آمرلی بیش از دو ماه مقاومت کردند و حسرت پیشروی را بر دل دست پروردگان صهیونیسم گذاشتند. در این مدت، بالگردهای یگان طلایی مهمات و آذوقه به مردم می رساندند و تا حد امکان، مهاجمان به شهر را که در دسته های ده تا بیست نفره، سازماندهی شده بودند، نابود می کردند، اما به علت پراکنده بودن این گروه ها در دشت ها و کوه های و مزرعه های حومه شهر، از بین بردن همه آنها ناممکن شده بود.
شادی مردم عراق در آمرلی
شهر کوچک آمرلی در چنین وضعیتی دو ماه مقاومت کرد و این در حالی بود برخی شهرهای به مراتب بزرگتر و پرجمعیت تر، با خیانت سران و شخصیت های تاثیرگذارشان که از مدت ها قبل نمک گیر دلارهای نفتی وهابی ها شده بودند و یا طمع بهروزی در صورت مطیع شدن در برابر داعش، سستشان کرده بود، در کمتر از نیم روز سقوط کرده و مردمشان ناچار به تحمل خفت و خواری هایی شدند که غنیمت جنگی شدن زنان و فرزندانشان به دست اراذل و اوباش چچنی، قفقازی و آلمانی و سعودی و ... تنها یک نمونه از آن بود.   شیوخ برخی شهرهای سقوط کرده نیز، از پروژه هراس افکنی تکفیری ها مرعوب شده و به بهانه اینکه نباید جان و مال مردم را به خطر اندازیم، خانه و کاشانه خود را دو دستی تقدیم اراذل و اوباش داعش کردند، اما مدافعان امرلی برخورد دیگری با اخبار وحشیگری های داعش داشتند و اتفاقا همین ماجرا را انگیزه و دلیل مضاعف خود برای دفاع از ناموس و جان و مال خود دانستند.   از دوماه پیش که آمرلی تحت یورش حرامیان قرار داشت و هرلحظه بیم نفوذ آنها و کشتار همه مردم شهر بیشتر می شد، توجه رسانه ها و نهادهای بین المللی معطوف به رفتار وحشیانه تروریست ها علیه مسیحیان و ایزدی ها شده بود و کسی صدای اهالی آمرلی را نمی شنید، اما آنها در اوج مظلومیت مضاعف، مردانه مقاومت کردند.
پیروزی ارتش عراق در برابر داعش
  * سرانجام پس از هفتاد روز، عملیات پیچیده و گسترده ارتش عراق علیه محاصره کنندگان آمرلی آغاز شد و بعد از ظهر امروز یکشنبه، سرلشگر قاسم عطا ، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، از ورود نخستین گروه های متشکل از ارتش و نیروهای داوطلب مردمی به منطقه خبر داد.
بعد از ظهر امروز نخستین یگان های ارتش عراق از محور « طوزخرماتو » وارد منطقه « آمرلی » شدند و محاصره شهر شکسته شد.
عملیات وسیع نیروهای مردمی و نظامی با پشتیانی هوایی همچنان ازچهار محور عملیاتی ادامه دارد و مناطق « دارلی » در شمال « سلیمان بیک » کاملا پاکسازی شده است.
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از فرار دسته جمعی نیروهای عضو گروه تروریستی « داعش » به سمت منطقه « الجزیره » ، در استان « الانبار » ، خبر داده و  سربازان ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی همزمان با عقب نشینی اعضای « داعش » ، در حال پیشروی در منطقه « آمرلی » هستند.
مدافعان آمرلی

بلافاصله پس از انتشار خبر شکسته شدن محاصره آمرلی، مردم منطقه با تیراندازی هوایی به استقبال نیروهای مردمی رفتند و شور و شوق خود را از شکست محاصره منطقه «آمرلی» ابراز کردند. در فضای مجازی نیز، رسانه های اینترنتی و کاربران شبکه های اجتماعی، اخبار و تصاویر را پوشش داده و عراقی ها، این موفقیت را باز شدن راه پس گرفتن موصل توصیف کرده اند.  
نقشه امرلی عراق و فاصله تا ایران
* اهمیت نظامی بیرون راندن تروریست ها از آمرلی در این است که ارتباط تکفیری های پراکنده در اطراف جلولا با یگان های اصلی و پشتیبانی کننده قطع شده و آنها نیز عملا در محاصره قرار می گیرند.
 


یک شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن