تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799555030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور سازمان های دولتی بار سنگینی به تهران وارد کرده است / گام محکمی در مدیریت یکپارچه شهری بر نداشته ایم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد:
حضور سازمان های دولتی بار سنگینی به تهران وارد کرده است / گام محکمی در مدیریت یکپارچه شهری بر نداشته ایم
یک عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای آن که تهران به یک شهر غیر قابل سکونت در بسیاری از حوزه ها تبدیل نشود و امکان بهره برداری از زیرساخت های شهری و تأمین آسایش و ایمنی شهروندان آن وجود داشته باشد، باید به رشد بی رویه جمعیت و گسترش روزافزون این کلان شهر پایان داده شود.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد مهدی تندگویان افزود: حضور دولت و بار سنگینی که وجود سازمان های دولتی به تهران وارد کرده، موجب شده شهروندان با زندگی آرامش بخش فاصله بگیرند و این کلان شهر در موضوعات مختلف از جمله آب، برق و دیگر زیرساخت های شهری به مرز هشدار برسد.

وی با اعلام این که در این زمینه نه می شود کسی را مقصر دانست و نه می شود کسی را مقصر ندانست، تصریح کرد: امروز تهران به یک شهر شلوغ کارگری و خوابگاهی برای افرادی که به سختی و با زحمت در آن کار می کنند، تبدیل شده و در حال حاضر در این کلان شهر با کارگاهی سودآور برای انجام فعالیت های عمرانی و ساختمانی و نیل به مقاصد اقتصادی مواجه هستیم.

 این حجم از نهادهای دولتی نباید در تهران ایجاد می شد

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که راهکاری مانند جابه جایی پایتخت به شهری دیگر پاسخگو نیست، اظهار داشت: شاید اگر پایتخت از تهران خارج شود، بخش زیادی از ترددهای این کلان شهر کم شود اما در شهر جدید نیز بار دیگر این اتفاق رخ خواهد داد.

 تندگویان با بیان این که به همین دلیل طرح انتقال پایتخت، طرح شکست خورده ای است و با وجود آن که این طرح  سال ها مطرح شده اما به مرحله اجرا نرسیده، تصریح کرد: واقعیت آن است که این همه نهادهای دولتی نباید طی این سال ها با این حجم در تهران ایجاد می شد.

وی با تأکید بر این که این شهر بدون در نظر گرفتن رشد واقعی جمعیت، حجیم شده، گفت: تنها کارهایی که به منظور پایان دادن به این مسأله می توان انجام داد، جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه، مراقبت از حریم شهر و پآیبند بودن به طرح های جامع و تفضیلی است تا دیگر اجازه ادامه این وضعیت را ندهیم.

وقتی به شهرداری ها  تکلیف می کنیم خودشان درآمدشان را تأمین کنند نمی توانیم به آنها ایراد بگیریم

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که اکنون در زمینه زیرساخت های شهری هر کاری هم انجام دهیم، نمی توانیم پاسخگوی مردم این کلان شهر باشیم، افزود: پیش از هر کاری باید ادامه روند فعلی را کُند و متوقف کنیم و سپس به دنبال راهکارهای اساسی تر بگردیم.

 تندگویان با بیان این که وضعیت عمده کشورهای دنیا همین گونه است، با این تفاوت که در پایتخت های آنها، رشد جمعیت تا به این حد وجود ندارد، تصریح کرد: پایتخت کشورهای اروپایی دارای جمعیت کم، وسعت زیاد و مدل ساختمان سازی مناسب است که سال های سال حفظ شده است.

وی با تأکید بر این که وقتی به شهرداری ها تکلیف می کنیم باید خودشان درآمدشان را تأمین کنند، دیگر نمی توانیم به آن ها برای منابع کسب این درآمد ایراد بگیریم، گفت: درآمد شهرداری ها باید از منابع پایدار تأمین شود و این نهادها می بایست کارهایی را انجام دهند که از قبال آن ها درآمد پایدار کسب کنند.

اتفاقات خوبی در شهر تهران رخ داده است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که مقصر این اتفاق، نداشتن دارایی برای نگهداری شهر است، ادامه داد: همچنین در مورد شهرداری ها، بودجه بندی مناسبی در دولت صورت نگرفته، بنا بر این شهرداری ها متوسل به راه هایی برای کسب درآمد می شوند که عواقب آن را باید اکنون تحمل کنیم.

تندگویان با بیان این که اتفاقات خوبی در شهرداری تهران رخ داده و بسیاری از مصوبات غیر قانونی گذشته در حوزه-های شهرسازی و معماری حذف شده و به یک وحدت رویه قانونی در شهرداری رسیده ایم، تصریح کرد: در زمینه اصلاح و ساماندهی شهرداری گام های مثبتی برداشته شده اما در مدیریت یکپارچه شهری هنوز گام محکمی بر نداشته ایم.

عضو شورای پایتخت در پایان با تأکید بر این که در دوره قبل، آقای احمدی نژاد مصوباتی را به شورای عالی شهرسازی ارائه و از طریق این شورا ابلاغ می کرد که مغایر با طرح های جامع و تفصیلی بود و البته چاره ای نیز جز اجرای آن ها نبود، خاطرنشان کرد: اکنون این طور نیست و شورای شهر در اقدامات اساسی شهر تبادل نظرهای خوبی با دولت و سایر سازمان ها دارد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن