تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815673873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علل ناتواني در کنترل آثار تکانه هاي ارزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۵ب.ظ)
مرکز پژوهش هاي مجلس بررسي کرد؛ علل ناتواني در کنترل آثار تکانه هاي ارزي مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد: عدم ساماندهي مناسب بازار ارز و فقدان زير ساخت هاي مديريت نظام ارزي در سه دهه گذشته موجب شده است هنگام بروز تکانه هاي کوچک و بزرگ ارزي، سياستگذاران و مديران نظام ارزي در کنترل آثار اين تکانه ها ناتوان باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، دفتر مطالعات اقتصادي مرکز پژوهش هاي مجلس در اين بررسي آسيب شناسي قوانين و مقررات صرافي ها، وقوع تکانه ارزي سال هاي 1390 و 1391 را گواهي بر اين مدعا بيان کرد.
در اين گزارش آمده است: بر اين اساس يکي از مهمترين علل تعميق آثار تکانه هاي دو سال اخير را مي توان در نواقص، ابهامات و پراکندگي هاي موجود در نظام قانوني حاکم بر بازار ارز دانست که منجر به عدم شفافيت شديد در بازار ارز شده است.
در گزارش دفتر مطالعات اقتصادي مرکز پژوهش هاي مجلس آمده است: پس از تشديد تحريم هاي مالي و بانکي در سال هاي اخير نيز، سهم نظام بانکي از معاملات ارزي مربوط به تجارت خارجي کاهش و سهم صرافي ها افزايش يافت. در شرايط جديد، عدم شفافيت و پراکندگي قوانين و مقررات حاکم بر صرافي ها نيز به ابهامات موجود در نظام قانوني حاکم بر بازار ارز افزوده شد.

در ادامه گزارش مرکز پژوهش ها تلاش شده است تا ضمن بررسي قوانين و مقرراتي که به نوعي با مقوله صرافي ها و مديريت امور ارزي مربوط به آنها ارتباط دارند، آسيب شناسي دقيقي از اين قوانين ارائه شود. همچنين زيرساخت هاي مورد نياز براي برقراري شفافيت اطلاعات در بازار ارز، با تاکيد بر صرافي ها، مدنظر قرار گرفته است.
در اين گزارش با توجه به مشکلات نظام قانوني حاکم بر صرافي ها، راهکارهاي کوتاه مدت و ميان مدت به منظور ساماندهي بازار ارز و به طور خاص صرافي ها ارائه شده است.
بر مبناي اين گزارش، تا پيش از تحريم هاي بانکي عليه ايران، بخش عمده عمليات ارزي مربوط به تجارت خارجي توسط نظام بانکي صورت مي گرفت و به دليل ضابطه مندي نسبي نظام بانکي و شفافيت تقريبي قواعد حاکم بر بانک ها، نظارت و کنترل بازار ارز ، تا حد قابل قبولي براي بانک مرکزي ميسر بود.
اين در حالي است که پس از تشديد تحريم هاي مالي و بانکي در سال هاي اخير و افزوده شدن تدريجي نام بانک هاي ايراني به فهرست تحريم هاي آمريکا و اتحاديه اروپا، سهم نظام بانکي از معاملات ارزي مربوط به تجارت خارجي کاهش و سهم صرافي ها افزايش يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن