تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799176917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران با خشکسالي 30 ساله رو به روست/رشد جمعيت شهرها بدون برنامه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۳۶ب.ظ)
ايران با خشکسالي 30 ساله رو به روست/رشد جمعيت شهرها بدون برنامه است مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت: رشد جمعيت در استان البرز و شهرهاي شيراز و مشهد و همچنين شهرهاي اقماري استان تهران بسيار بيشتر حدي است که پيش بيني شده بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري، حميد رضا جانباز در جلسه خبري هفته دولت با رسانه هاي حوزه نيرو با تشريح عملکرد زير مجموعه کاري خود، گفت: چالش هاي بحث تأمين آب سالم براي شرب بسيار زياد شده و همه بايد دست در دست هم داده و با يک مديريت جامع مشکل بي آبي کشور را مرتفع سازيم.
وي ادامه داد: بر طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط مجامع جهاني، ايران با يک دوره خشکسالي 30 ساله رو به رو بوده و اين؛ يعني ما تازه در سال هفتم قرار داشته و اول راه هستيم.
جانباز با انتقاد به برخي از فعاليت هاي توسعه اي کشور که بدون ديد آبي اجرا مي شود، گفت: در شرايط فعلي انجام هر گونه فعاليت در کشور بدون توجه به مسائل زيست محيطي و آبي بي معني و نگران کننده است.
وي از ابلاغ مطالعات جامع تأمين آب شرب کشور خبر داد و افزود: ما در يک طرح و چشم انداز 25 ساله به دنبال رفع مشکل بي آبي در کشور هستيم.

افزايش جمعيت در کلان شهره، مشکل ساز است
مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: يکي از مشکلاتي که ما با آن رو به رو هستيم ازدياد جمعيت در شهرهاي بزرگ و کلان است که بر طبق برنامه هاي تدوين شده قرار نبود تا اين حد توسعه يابند.
وي ادامه داد: متأسفانه رشد جمعيت در شهرها به معناي کم شدن همين ميزان جمعيت در روستاهاي کشور است که اين اتفاق با تمام برنامه هاي تدوين شده شهرسازي و جمعيتي کشور مغايرت دارد.
جانباز با اشاره به طرح جامع معماري و شهرسازي کشور گفت: رشد جمعيت در استان البرز و شهرهاي شيراز و مشهد و همچنين شهرهاي اقماري استان تهران بسيار بيشتر حدي است که پيش بيني شده بود.
اين مقام مسوول افزود: رشد جمعيت در شهرهاي ذکر شده بين 4.5 تا 6 درصد بوده و متأسفانه خدمات رساني مستمر و مناسب را دشوار کرده است.
وي از تأکيد شوراي آب بر نگاه طرح هاي توسعه اي کشور به مسأله تأمين آب خبر داد.

رشد 6.5 درصدي مشترکين شهري بخش آب
جانباز در مورد عملکرد زير مجموعه خود در مدت يکسالي که از عمر دولت مي گذرد، گفت: در بخش شهري 58 درصد افزايش در جمعيت مشترکين داشتيم که افزايشي 6.5 درصدي را نشان مي دهد.
وي ادامه داد: يک ميليون و 380 هزار انشعاب جديد واگذار شده است که بيش از 500 هزار مربوط به طرح هاي مسکن مهر بوده است.
اين مسوول آبي کشور تصريح کرد: حجم توليد آب کشور به 5.6 ميليارد متر مکعب رسيده است که نشان از عمق مشکل داشته و ما را به فکر تدوين يک برنامه بلند مدت و جديد انداخته است.
وي در مورد بخش فاضلاب نيز گفت: در فاضلاب شهري 4.1 درصد رشد داشته ايم و در سال گذشته 2 ميليون 70 هزار انشعاب فاضلاب واگذار شده است که رشدي 22 درصدي را نشان مي دهد.
مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره به اينکه از انشعابات فاضلابي که در اين يک سال ارائه شده است بيش از 600 هزار در حوزه مسکن مهر اتفاق افتاده، گفت: آب رساني به روستا ها 1.9 درصد افزايش پيدا کرده و تعداد روستاهايي که به جمعيت تحت پوشش افزوده شده اند، 478 هزار بوده است.

همراهي مردم براي گذر از تابستان گرم، مفيد بود
اين مقام آبي کشور در مورد گرماي فصل تابستان 93 گفت: از سال گذشته پيش بيني يک تابستان گرم در سال 93 را کرده بوديم و بنابراين با برگزاري جلسات متعدد در ستاد بحران آب کشور برنامه ريزي هاي خوبي براي گذر از اين مقطع تدوين شد.
وي افزود: اولين کاري که کرديم، مشخص کردن استان ها، شهرها و روستاهاي بي آب و کم آب بود تا بتوانيم براي اين دسته، برنامه اي ويژه تدوين کنيم.
جانباز با تشکر از بخشي از جامعه همراه با متوليان آب که با کاهش مصرف، گذر از تابستان را ميسر کردند، گفت: خوشبختانه با همکاري دولت و مردم توانستيم بدون اينکه قطعي آب به صورت برنامه ريزي شده داشته باشيم، از تابستاني گرم گذر کنيم و اميدواريم با ادامه دار بودن اين همياري، بتوانيم از بحران آبي پاييز نيز بگذريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن