تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806757191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه جای افراط و تفریط نیست/باید خط صحیح و روشنی را برای دانشجو ترسیم کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عباسی‌مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
دانشگاه جای افراط و تفریط نیست/باید خط صحیح و روشنی را برای دانشجو ترسیم کنیم
دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اسلامی با تاکید بر اینکه به طور کلی نباید در دانشگاه فضای افراط و تفریط حاکم باشد،‌ گفت: گروهی در دانشگاه به دنبال این هستند تا به بهانه اینکه دانشگاه نباید جولانگاه جریان‌های سیاسی باشد، به شدت فضای پویای دانشگاه را راکد می‌کنند و گروهی دیگر این عقیده را دارند که به واسطه شعاری که فضای دانشگاه باید پویا باشد فضای دانشگاه‌ها را جولانگاه نیروهای سیاسی می‌کنند.


"مهدی عباسی‌مهر" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح حزبی به نام "ندا" اظهار داشت: تشکیل هر حزب سازو‌کاری و قوانینی دارد که طبق آن احزاب در فضای کشور شکل می‌گیرند.

وی ادامه داد: در هر صورت اهرم‌ها و ضوابط نظارتی باید بر احزاب حاکم باشد تا حزب به فراخور آن از فعالیتش عدول نکند تا زمانی که این ضوابط رعایت شود مشکلی برای فعالیت هیچ حزبی نیست.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اسلامی با بیان اینکه باید ببینیم که آیا احزاب پاسخگوی نیازهای امروز جامعه هستند یا خیر، اظهارداشت: باید ببینیم که چرا تاکنون سازوکار احزاب در کشور ما مشخص نشده است و فعالیتی که احزاب در کشور دارند معمولا ناقص است.
 
عباسی‌مهر با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر شالوده‌های فکری و مذهبی استوار است، گفت: ساختارهای تشکیل شده در کشور باید با این رویکرد منطبق باشد، اما متاسفانه آنچه در خصوص مباحث فکری و اندیشه‌ای احزاب شاهد هستیم، حداقل‌های فکر و اندیشه با عمق کم وجود است که پاسخگوی نیازهای کشور و آینده جوانان نیست.

وی با تاکید بر اینکه به نظر من هم‌اکنون حزبی که پاسخگوی نیاز کشور باشد، نداریم، تصریح کرد: احزاب ما در گرو دولت‌ها هستند و با تغییر دولت احزاب جدید شکل می‌گیرد و اینگونه است که احزاب نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای جامعه و دانشگاه باشند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اسلامی با اشاره به ورود احزاب به دانشگاه، افزود: به نظر بنده ورود احزاب به دانشگاه یک اشتباه بسیار بزرگ است و می‌تواند آسیب‌ها و لطمات جبران‌ناپذیری را داشته باشد. تجربه گذشته این موضوع را اثبات کرده است که ورود احزاب به دانشگاه‌ کشمکش‌های سیاسی را بیشتر می‌کند و فضای دانشگاه را از اصل تولید علم و فکر در مباحث مختلف من جمله مباحث علوم سیاسی متوقف و جدال‌های سیاسی به داخل دانشگاه ورود پیدا می‌کند و ماحصل این جدال‌ها رشد و پویایی احزاب است نه رشد و پوپایی دانشگاه.

عباسی مهر با اشاره به ضربه جبران ناپذیری که تشکل‌های اسلامی طی هشت سال از دوم خرداد خوردند، اظهار داشت: علت این ضربه تبدیل شدن تشکل‌‌‌های اسلامی به تشکل‌های سیاسی بود اولویت اول در فضای دانشگاه باید کار فکری و اعتقادی باشد نه اینکه بخواهیم در دانشگاه کار ویژه فکری دیکته شده از جانب احزاب را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: باید اولویت‌های جوانان و دانشگاه که در آینده با آن مواجه می‌شوند از امروز مشخص شود و ما باید در عمل شاهد رسیدگی به این مباحث باشیم به نظر بنده مجلس، دولت و دانشگاه‌های کشورمان به سمتی پیش رود که تابلوی ورودی دانشگاه‌ها علامت ورود احزاب ممنوع و دانشگاه جولانگاه احزاب سیاسی نیست باشد. چرا که در هر زمان که باشگاه‌های سیاسی فعال شدند اولویت‌های کشور کمرنگ شده و در دانشگاه رشد علم مورد توجه قرار نگرفته است.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اسلامی با تاکید بر اینکه به طور کلی نباید در دانشگاه فضای افراط و تفریط حاکم باشد،‌ اظهارداشت: گروهی در دانشگاه به دنبال این هستند تا به بهانه اینکه دانشگاه نباید جولانگاه جریان‌های سیاسی باشد، به شدت فضای پویای دانشگاه را راکد می‌کنند و گروهی دیگر این عقیده را دارند که به واسطه شعاری که فضای دانشگاه باید پویا باشد فضای دانشگاه‌ها را جولانگاه نیروهای سیاسی می‌کنند هر دو این عمل اشتباه است چرا که باید خط صحیح و روشنی را برای دانشجو ترسیم کنیم تا در عین حال که فکر، کار، پژوهش و تحصیل می‌کند اولویت‌های اصلی کشور را هم مد نظر قرار دهد و در مباحث اجتماعی و سیاسی هم دغدغه داشته باشد، راه حل این موضوع تشکیل حزب و شاخه حزب دانشجویی نیست.

انتهای پیام/   









تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن