تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799154967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع تصرف 523 هزار هکتار اراضی ملی از ابتدای 93 /کاهش 11 درصدی آتش سوزی جنگلها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جنگلها در پاسخ به پانا عنوان کرد: رفع تصرف 523 هزار هکتار اراضی ملی از ابتدای 93 /کاهش 11 درصدی آتش سوزی جنگلها خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از کاهش 11 درصدی موارد آتش سوزی در جنگلها و مراتع خبر داد و گفت: برای صیانت از منابع طبیعی تمام تلاش خود را می کنیم ازجمله راه انداز ی ناوگان هوائی اطفاء حریق و ایجاد سامانه ماهواره ای برای نظارت و جلوگیری از زمین خواری .
۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور ساعت 12:12



به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، خدا کرم جلالی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در محل این سازمان برگزار شد جدیدترین اخبار و دستاوردهای سازمان متبوع خودرا تشریح کرد. رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر آخرین وضعیت تصرف اراضی وزمین خواری به بیشترین میزان تصرفات صورت گرفته در مراتع اشاره کرد و گفت: بیشترین تصرفهای انجام شده در مقایسخ با تمامی منابع طبیعی بخش مرتع ها می باشد. جلالی از وظیفه اصلی جنگلها، مراتع و آبخیزداری در صیانت از منابع طبیعی اشاره کرد وگفت : یگان حفاظت این سازان در تمام حوزه ها فعال است و یکی از وظایف آن جلوگیری از تجاوز به عرصه های طبیعی است. وی خاطر نشان کرد: موضوع اطفاء حریق و پیشگیری از تصرف اراضی ملی در ماموریتها و گشت زنی ها توسط ماموران یگان حفاظت با اقدامات لازم انجام می شود، اما به دلیل کم بودن ماموران حفاظتی همه ساله شاهد تعدی و تجاوز به عرصه های مختلف از منابع طبیعی هستیم . رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشوراز ایجاد سامانه نظارتی که با همکاری سازمان فضایی انجام می شود خبر داد و افزود: با راه اندازی این سازمان ملی به صورت تخصصی با استفاده از ماهواره این امکان میسر می شود که نظارت کامل و جامعی نسبت به تمامی عرصه های مابع طبیعی اعم از جنگل ، مرتع و اراضی بیابانی داشته باشیم . جلالی ادامه داد: علاوه بر کنترل ماهواره ای که روشی تکنولوژیک در صیانت از منابع طبیعی می توان با استفاده از این سازمان پیشرفته به سرعت از طریق جنگلها مطلع شد به علاوه در حوزه اطفاء حریق در نظر داریم تا ناوگان هوایی آموزش دیده را در این حوزه فعال کرده وبه کار ببندیم . وی از رفع تصرف 52 هزارو 867 هکتاری اراضی ملی در 5 ماه نخست سال خبر داد و گفت: علاوه بر این توانسته ایم در ابتدای سال هزار و767 فقره خلع ید توسط احکام صادره از سوی مراجع قضائی به وسعت سه3 هزارو 961 هکتار انجام دهیم . رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با مهم خواندن نیاز تمام مردم به منابع طبیعی اظهار کرد: سیاستهای دولت ونظام جمهوری اسلامی بر حفظ و ارتقای بهروری منابع طبیعی است و یکی از اقدامات تجاری سازی در این حوه زراعت چوب است که توانسته ایم در سال 93 این موضوع را تقویت کنیم چرا که کشور ما سالانه یک میلیون متر مکعب چوب از دیگر کشورها وارد می کند که طبق برنامه توسعه زراعت 3 هزار هکتاری چوب را در دستور کار داریم . جلالی با ارائه آماری از آتش سوزیهای جنگلی در سال 93 اعلام کرد: در 5 ماهه نخست سال 638 مورد حریق جنگلی رخ داده است که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 92 با 720 مورد 11 درصد کاهش یافته است ، همچنین از نظر سطح مراتع آتش گرفته سال گذشته 5 هزار و976 هکتاراز اراضی در آتش سوخته اند که امسال با افزایش 18 درصدی، این میزان به 7 هزاو 47 هکتار رسید.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن