تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819844929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با آسایشگاه کهریزک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با آسایشگاه کهریزک
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، در زمینه توانبخشی مددجویان کهریزک و انجام مطالعات علمی، با آسایشگاه خیریه کهریزک همکاری می کند .
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ؛  طی بازدید دکتر  محمدتقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از مراکز نگهداری سالمندان و بیماران ام اس آسایشگاه کهریزک و ملاقات با هیات مدیره موسسه خیریه کهریزک، بنا شد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، در زمینه توانبخشی مددجویان موسسه کهریزک و انجام مطالعات علمی، با این موسسه همکاری نماید.

دراین جلسه احمدی مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به تاریخچه ی کهریزک گفت : این موسسه خیریه در سال 1351 توسط  مرحوم دکتر حکیم زاده ، بنیاد نهاده شد و  1461پرسنل دارد و 86درصد هزینه های آن توسط خیرین و مابقی به وسیله بهزیستی و ارکان دولتی تامین می گردد.

وی ادامه داد : در سال 1392 هزینه ی نگهداری  هر سالمندان حدود 1میلیون و 500هزار تومان و بیمار ام اسی حدود 1میلیون و 700هزار تومان بود که پیش بینی می شود این رقم در سال 93 افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ازجمله خدمات آسایشگاه می توان به ارائه خدمات روزانه و شبانه به کودکان استثنائی اشاره نمود تصریح کرد: در حال حاضر امید به زندگی درمیان سالمندان کهریزک افزایش چشمگیری یافته به طوریکه طول عمر سالمندان به 5 سال ارتقا یافته است.

محمد رضا  صوفی نژاد  قائم مقام مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک ،در ادامه این جلسه با تاکید بر آنکه در این مجموعه ، سه گروه سالمندان ، معلولان جسمی ، حرکتی و همچنین مبتلا به بیماری ام اس خدمات دریافت می کنند ، افزود: مددجویان ضمن آنکه خدمات توانبخشی مانند فیزیوتراپی و هیدروتراپی دریافت می کنند ، از امکانات ورزشی ، کلاس های تئاتر و موسیقی و سفرهای زیارتی و تفریحی نیز استفاده می کنند.

وی ادامه داد: آسایشگاه کهریزک تنها مکانی در کشوراست که درآن بیماران ام اسی نگهداری می شوندو در آن ورزشکانی را پرورش داده ایم که توانسته اند در سطح استانی ،کشوری و برون مرزی افتخار بیافرینند.

صوفی نژاد خاطر نشان کرد: متوسط دریافتی کمکهای مردمی کهریزک در سال گذشته مبلغ 56هزار تومان برای هر نفر بوده در حالیکه هزینه ی هر نفر 1میلیون و 6500هزار تومان است .

در ادامه این جلسه دکتر جغتایی سر پرست دانشگاه  علوم بهزیستی و توانبخشی  با اشاره به اولین بازدید خوداز آسایشگاه کهریزک که مربوط به سال 1356 می شد، گفت : کهریزک ، نمونه خوبی از مدیریت بخش غیردولتی و نماد کار خیریه در  ایران است .

 وی ، اعتماد و امانت داری را دو عامل در خوشنامی موسسه خیریه کهریزک دانست و تاکید کرد که چه بهتر که این تجربه علمی و عملی ، الگویی برای سایر گروهها و تشکل های مردمی باشد.

جغتایی  ، مزیت این موسسه را در مدیریت مردمی آن دانست و پیشنهاد کرد که تجربه خیریه در ایران به عنوان طرح پژوهشی و پایان نامه دانشجویان این دانشگاه ، مورد بررسی قرار گرفته و مکتوب شود.

 وی افزود: دانشگاه علوم بهزیستی ضمن آنکه می تواند کارورزی دوره های آموزش پرستاری و توانبخشی دانشجویان خود را در مراکزی مانند کهریزک  انجام دهد ، می تواند الگویی برای چگونگی ارائه خدمات توانبخشی به بیماران ام اس را طراحی و اجرا کند.

 سر پرست دانشگاه  علوم  بهزیستی و توانبخشی   همچنین ، ثبت اطلاعات بیماران ، تربیت و آموزش تعدادی از پزشکان مجموعه کهریزک برای MPH سالمندی در دانشگاه جهت ارایه خدمات علمی تر و سیستماتیک به مددجویان را از جمله موارد همکاری دانشگاه با این مرکز خیریه عنوان کرد.

فیاض بخش  مشاور سازمان بهزیستی نیز در این نشست ، با اشاره ای به تجربه کشورهای پیشرفته همچون انگلیس در تخصصی کردن خدمات در فعالیت های خیریه و مردمی ، مرکز کهریزک را پیشرو در حوزه سالمندی و حوزه فعالیت های خیریه در ایران معرفی کرد.

 وی افزود: با ایجاد رشته طب سالمندی طی سالهای اخیر در ایران ، خوشبختانه نیروی متخصص سالمندی تربیت می شود که با توجه به سونامی سالمندی که در راه است ، می بایست از این نیروی متخصص نهایت بهره را ببریم .




انتهای پیام /
  






تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن