تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820853246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخترع و کارآفرين نيازمند کسب آموزش و مهارت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ شهريور ۱۳۹۳ (۲۳:۴۳ب.ظ)
نيرومند عنوان کرد: مخترع و کارآفرين نيازمند کسب آموزش و مهارت است معاون آموزش سازمان فني و حرفه اي کشور گفت :مخترع و کارآفرين نيازمند کسب آموزش و مهارت است .
به گزارش خبرگزاري موج، پوراندخت نيرومند روز پنج شنبه در نشست با کار آفرينان و شرکت دانش بنيان در فني و حرفه اي لرستان افزود: هدف از حضوردر استان لرستان افتتاح سه مرکزفني حرفه اي درپلدختر کوهدشت ودوره چگني بود.
وي با اشاره به اينکه اختراع و فناوري بايد از تقاضا شروع شود ومخترع نيازمند کسب آموزش و مهارت است گفت:يک مخترع نو آوربه خودي خود نمي تواند کار آفرين و اشتغال زا باشد، نياز دارد که يک سري دوره هاي مهارتي برايشان طراحي شود.
نيرومند افزود:در دو سال گذشته با همکاري مرکز زنان رياست جمهور يک دوره مهارتي براي مديران شرکت هاي دانش بنيان براي سطح مديران برگزار کرديم که حامي مالي آن مرکز زنان رياست جمهورو مجري طرح سازمان فني و حرفه اي بود .
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر ميانگين افراد تحصيل کرده در لرستان بيش از ميانگين کشوري است ،اظهار کرد : تاکنون حوزه هاي مربوطه در امر آموزش افراد تحصيل کرده در مسير هدايت اين افراد به بازار کار و صنعت قرار نداشته است و هرکدام در حال انجام وظايف خود بوده اند .
وي تصريح کرد :به همين منظور دولت تدبير و اميد تلاش در هم راستا کردن اين حوزه هاي تاثير گذار کرده است تا افراد متخصص و کارشناس تحصيلکرده روانه بازار کار شوند .
وي با اشاره به اينکه دو سال پيش با همکاري فني و حرفه اي کشور و معاونت زنان دوره هاي آموزشي مديريتي براي کسب مهارت مديران شرکتها برگزار شد ،گفت : در اين راستا مقرر شده است حوزه توانمند سازي شرکتهاي دانش بنيان را بخش فني و حرفه اي انجام دهد .
دکتر نيرومند گفت : به همين منظور سازمان فني و حرفه اي آمادگي تدوين استاندارد فناوريها رادر مدت کمتر از يک ماه دارد تا طرح ها در حد اختراع و نوآوري باقي نماند و روانه عرصه توليد شوند .
وي با اشاره به اينکه طرح اشتغال و مهارت آموزي فارغ التحصيلان در فني و حرفه اي در دست اقدام است ،افزود : در حال حاضر استاندارد آموزش دانشگاه هاي کشور بر اساس استاندارد بين المللي است ولي ظرفيت صنعت و بازار کار ما به اندازه فارغ التحصيلان دانشگاهي نيست .
وي اظهار کرد : صنعت در ايران به حالت مونتاژ است و شرکت ها و صنايع توانمند فناوري بنيان در کشور به ميزان فارغ التحصيلان وجود ندارد و در عين حال ارايه کارگاه هاي علمي و مهارتي براي دانشگاه ها هزينه بر است .
وي تصريح کرد : در اين راستا فني و حرفه اي با ظرفيت ها و امکانات کارگاهي توانمند به ارايه دوره هاي کار آموزي و مهارت آموزي به دانشجويان دانشگاه ها است .
وي با تاکيد بر ضرورت ارايه محصولات قابل رقابت درشبکه ارزش بازارهاي ملي و بين المللي گفت : در اين راستا تلاش براي آموزش مهارت در ايجاد صنعت و توليد محصولات غير قابل جايگزيني گام موثري در شکست تحريم ها خواهد بود .
وي يادآورشد:سازمان فني حرفه اي يک تفاهم نامه مشترک باصندوق مهر رضا منعقد کردهکه هر کدام از طرح ها منطبق با طرح هاي سازمان است شنا سايي شوندو تسهيلات پرداخت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن