تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803170783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستاوردهای مقاومت و ابعاد شکست‌های اسرائیل |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دستاوردهای مقاومت و ابعاد شکست‌های اسرائیل
کد خبر: ۴۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸ - 28 August 2014


 یک مقام حماس در لبنان ابعاد دستاوردهای مقاومت و شکست صهیونیست‌ها در غزه را تشریح کرد.

به گزارش  تسنیم، پایگاه خبری المنار در مورد شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه نوشت: دشمن اسرائیلی بار دیگر وارد تونل غزه شد، کسی هم که وارد تونل می‌شود، یا باید از پایان آن خارج شود و یا اینکه در داخل آن گم شده و دنبال کسی باشد که به وی کمک کند. این سرنوشت دشمنی است که با شکست از این جنگ خارج شده و بار دیگر لباس نظامی خود را از تن کنده و به دنبال راه نجات سیاسی برای خود است.

پیشتر نیز البته اسرائیلی‌ها همین کار را کرده بودند، آنها جنگ بر ضد نوار غزه را با هدف تلاش برای تحقق امنیت برای شهرک نشینان صهیونیستی و ضربه زدن به پایه‌های مقاومت دنبال می کردند.

اما نکته جدید در این جنک این بود که زمان آن طولانی‌تر بود و کشتارهای بزرگ و اهداف زمینی در مورد تونل ها در آن مطرح شد، اما در مقابل، مقاومت نیز عملکرد تازه‌ای داشت و توانست دستاوردهایی را در مورد حقوق ملت در عرصه میدانی محقق کند.

اسرائیل مرحله اول از این حملات هیچ کار مثبتی انجام نداد، اما مرحله دوم بلافاصله آغاز شد و همزمان جنگ تبلیغاتی نیز بر ضد سلاح فعال مقاومت یعنی تونل‌ها آغاز شد، اما محاسبات اهداف اسرائیل با نتایج آن جور در نمی‌آمد و بیشتر تونل‌های مقاومت دست نخورده و بدون آسیب باقی ماندند، این در حالی بود که همچنان موشک‌های مقاومت آسمان سرزمین‌های اشغالی را روشن می‌کردند.

مقاومت برای غافلگیری‌های متعدد آماده بود، اما دشمن سعی می کرد تا فشارهای سیاسی را برای آتش‌بس افزایش دهد تا بتواند آبروی خود را حفظ کند، اما پایداری مقتدرانه سیاسی فلسطینی‌ها مانع از این اقدام اسرائیلی‌ها شد و در ادامه این اسرائیل بود که با به راه انداختن کشتارهای گسترده سعی در تحقق هدف خود داشت که باز هم مقاومت ملت غزه مانع از آن شد.

پایگاه خبری المنار در مورد روند مذاکرات و اتفاقات پیرامونی آن و نحوه تسلیم شدن دشمن در برابر شرایط مقاومت و تاثیرات داخلی و سیاسی این آتش‌بس بر دشمن صهیونیستی مصاحبه‌ای را با دکتر احمد عبدالهادی معاون مسئول سیاسی حماس در لبنان انجام داده است.

عبدالهادی در مورد ارزیابی خود از توافقنامه امضا شده و طولانی شدن مدت مذاکرات گفت که دشمن از ابتدا هیچ دستاوردی در میدان نظامی به دست نیاورده بود، به همین علت دست به کشتار شهروندان و تخریب خانه‌ها زد و بعد از آن از طریق پیام هایی از طریق میانجی ها اعلام کرد که نتانیاهو به دنبال آتش بس است. بعد از آن ابتکار مصری‌ها مطرح شد، اما این طرح حقوق و مطالبات ملت فلسطین از جمله در مورد رفع محاصره غزه را بر آورده نمی کرد، مقاومت بعد از اینکه از بندهای این طرح اطلاع یافت، آن را رد کرد.

وی ادامه داد که بعد از این مرحله تحرکات خاصی صورت گرفت و فشارها در عرصه میدانی بر دشمن بیشتر شد. مقاومت دستاوردهای میدانی را به دست آورده بود. بر اساس این دستاوردها بار دیگر تماس‌هایی صورت گرفت و بنا شد که هیئت فلسطینی برای مذاکره به قاهره برود، البته هدف ما این بود که مطالبات خود را ارائه دهیم و جواب رسمی دشمن را نسبت به آن بشنویم.

این مقام حماس در لبنان تصریح کرد که در فضای مذاکرات مسایلی نظیر مسایل بین المللی و منطقه ای با رویکردهای مصری در هم آمیخته بود و استبداد اسرائیلی نیز به این عوامل اضافه شد تا روند مذاکرات طولانی شود، چرا که نحوه ورود به مذاکرات اشتباه بود و باید از ابتدا با مطالبات فلسطینی تعامل میشد، اسرائیل به این ترتیب می‌توانست آبروی خود را حفظ کند، اما هر اندازه که بر مقاومت فشار آورد نتوانست آن را مجبور به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های خود کند.

وی ادامه داد: با وجود طولانی شدن روند مذاکرات، دشمن نتوانست مطالبات خود را به طرف فلسطینی تحمیل کند، به همین علت چندین آتش بس مطرح شد و فرصت بیشتری به مذاکرات داده شد، اما اسرائیل بارها آتش بس را نقض کرد و سعی کرد محمد ضیف فرمانده نظامی حماس را ترور کند، این رژیم سه تن از رهبران مقاومت را نیز ترور کرد و جنگ فرسایشی را آغاز کرد که فکر می‌کرد از طریق آن می‌توان به برخی خواسته های خود برسد، این در حالی بود که هیئت فلسطینی کاملا متحد و یکپارچه بود.

عبدالهادی در مورد نحوه رسیدن به توافق گفت در لحظات آخر نیز دشمن به دنبال خلع سلاح مقاومت بود و عناوین کلی دیگری را نیز مطرح می کرد و آن ها را با رفع محاصره غزه مرتبط می کرد. اما هنگامی که جنگ طولانی شد و جبهه داخلی اسرائیل از هم پاشید، این حرف آخر از سوی مقاومت زده شده و مسایلی مانند باز شدن گذرگاه ها و توقف تجاوز اسرائیل و تضمین عدم تجاوزهای دیگر و افزایش مساحت صیادی فلسطینی ها مطرح شد و در نهایت دشمن با این مطالبات موافقت کرد. مسایلی مانند موضوع اسرا و بندر و فرودگاه غزه نیز به یک ماه بعد موکول شد. ارزیابی ما این است که مسایل اساسی در این آتش بس محقق شده و سه موضوع اساسی دیگر نیز یک ماه بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت، آن ها متعهد به بازسازی غزه شدند و ورود کمک‌ها به غزه نیز بلامانع شد.

وی در مورد مأموریت ها و دستاوردهای مقاومت در عرصه میدانی نیز به ادامه پرتاب موشک با وجود طولانی شدن جنگ هوایی و زمینی در محیط بسته جغرافیایی غزه اشاره کرد، این در حالی است که غزه از مدت‌ها پیش تحت محاصره بود و شرایط زندگی نیز در این منطقه وجود نداشت، چه برسد به شرایط تجهیز و تقویت بنیه نظامی. با وجود تمام این مشکلات این دستاوردها محقق شد و عملیات بی‌نظیری صورت گرفت که کاملا دشمن را غافلگیر و شوکه کرد.

مقاومت در حالی این دستاوردهای بسیار مهم را کسب کرد که دشمن اسرائیلی هیچ دستاوردی برای خود نداشت، به این ترتیب معادله بازدارندگی که پیشتر در سال 2006 شکسته شده بود، به نفع مقاومت تقویت شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه اگر ابعاد اقتصادی و فروپاشی جبهه داخلی اسرائیل و بعد روانی این جنگ را در نظر نگیریم، مقاومت چه دستاوردهایی داشته است، گفت: برخی دستاوردهای بسیارمهم در این جنگ محقق شد که عبارتند از:

اول: غافلگیری‌هایی که موشک های مقاومت ایجاد کرد و طولانی تر شدن برد موشک ها یکی از این غافلگیری ها بود که بیشتر آن ها نیز تولیدات داخلی بودند.

دوم: پهپادهای ابابیل در انواع مختلف و متنوع خود از دیگر ابعاد شوکه شدن اسرائیلی‌ها بود.

سوم: در زمینه تونل ها نیز مقاومت روشی را ابداع کرده است که حتی هواپیماهای شناساسی نیز قادر به شناسایی تونل ها نیستند. جنگ تونل ها تاثیر زیادی در روند جنگ زمینی داشت.

چهارم: عملیات بی سابقه زمینی و ورود در پشت خطوط دشمن و کشتن و اسیر کردن تعداد زیادی از نظامیان و افسران اسرائیلی در این عملیات صورت گرفت.

پنجم: عملیات کوماندویی و عملیاتی دریایی در این جنگ به دستاوردهای مقاومت اضافه شد.

دشمن در برابر تمام این ابداعات و شگفتی ها تنها به کشتار شهروندان دست می‌زد و نمی توانست به نیروهای مقاومت آسیب بزند، این در حالی بود که مقاومت تنها نظامیان و افسران اسرائیلی را هدف قرار می‌داد. عامل مهمی که این مسئول حماس به آن اشاره کرده، این بود که فرماندهی و ابتکار عمل و تسلط در این جنگ در اختیار مقاومت بود و مقاومت موفق شده بود در تمام نقاط اسرائیل حکومت نظامی و قانون منع آمد و شد اعلام کند.

عبدالهادی افزود که کابینه اسرائیل و ارتش که گفته می شد ارتش شکست ناپذیر و قوی‌ترین ارتش خاورمیانه است، با این مسایل بی سابقه مواجه شد و به این ترتیب این اتفاقات برای آن پیش آمد.

نایب رئیس حماس در لبنان در مورد تاثیرات این جنگ در کادر نظامی و فرماندهی سیاسی اسرائیل گفت: باروتی در اسرائیل در حال سوختن است که انفجارهایی را در روزهای آینده ایجاد خواهد کرد.

اختلافات در اسرائیل مدتی بعد به اوج خود می رسد و بعد از آن انتقادات  و محاکمه ها و گزارش های مربوط به ارزیابی های جنگی آغاز خواهد شد که آینده فلان و فلان سیاستمدار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از جمله این افراد بنیامین نتانیاهو است.

جبهه داخلی اسرائیل در این جنگ متزلزل شد و ما تاثیرات زیاد آن بر امنیت داخلی اسرائیل را خواهیم دید. در طرف مقابل امتیازی که این جنگ برای مقاومت داشت، این بود که وحدت ملی را در فلسطین ایجاد کرد و این وحدت در عرصه سیاسی و میدانی مشهود بود.

عبدالهادی تصریح کرد که این نکته ای است که ما در آینده نیز روی آن حساب خواهیم کرد تا بتوانیم بر اساس این وحدت راهبرد ملی مشترکی را تعریف کنیم که مبنای آن مقاومت برای مقابله با دشمن اسرائیلی است و به این ترتیب بتوانیم به اهداف ملی خود برسیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن