تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821084382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لانه زنبور بهترین ابزار برای کنترل نفوذ ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: لانه زنبور بهترین ابزار برای کنترل نفوذ ایران


«شائل بن افرایم» تحلیلگر صهیونیستی با انتشار مطلبی تحت عنوان «چرا داعش به نفع راهبرد ایالات متحده در منطقه است»، این گروه تروریستی را بهترین ابزار برای پیشبرد منافع آمریکا در خاورمیانه دانسته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شائل بن افرایم در مطلبی با اشاره به تحرکات گروه تروریستی «داعش» در منطقه، نوشته است که این گروه بهترین ابزار برای کنترل نفوذ ایران در منطقه است.

وی در ابتدای این گزارش با اشاره به تحرکات داعش در منطقه نوشته است: «شاید بسیار وحشتناک به نظر برسد، اما داعش واقعا در خدمت منافع راهبردی و ملی آمریکا عمل می‌کند.»

بن افرایم با بیان اینکه آمریکا و غرب باید در مقابل پدیده داعش، دیدی وسیع داشته باشند، نوشته است: «در سال 2003، ایالات متحده با کنار زدن «صدام حسین» که رقیب سرسخت ایران به شمار می‌آمد، موازنه قدرت در خاورمیانه را به هم زد.

 از آن زمان، تهدید تبدیل ایران به قدرت غالب در شامات شکل گرفت. دولت عموما شیعی بغداد به مرور به واسط ایران تبدیل شد. رژیم سوریه در دمشق هم که عمیقا متحد ایران است، توانست در برابر رقبا در قدرت بماند. حزب‌الله و حماس که گروه‌های «تروریستی» مورد حمایت ایران هستند، به ترتیب در لبنان و غزه به قدرت رسیدند.»

وی می‌افزاید: «به این شکل، تهدید ایجاد دامنه نفوذ ایران از غرب افغانستان تا مدیترانه، شکل گرفت. این چالشی بزرگ برای متحدان آمریکا، نفوذ ایالات متحده بر قیمت نفت و همچنین مبارزه واشنگتن با گروه‌‌های مورد حمایت ایران است. این امر همچنین ناقوس مرگی برای امید به گسترش دموکراسی در منطقه است.»

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه می‌نویسد: «داعش قدرتمندترین و معتبرترین راه در برابر گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه است. این گروه بخش بزرگی از سوریه را به تصرف خود درآورده است، کاری که گروه‌های مورد حمایت غرب و گروه‌های وابسته به القاعده نتوانسته‌اند انجام دهند.

این گروه با این کار حوزه نفوذ ایران را به دو نیم می‌کند. این گروه حتی در کنترل نفوذ گروه‌های وابسته به دشمن قسم‌خورده آمریکا یعنی القاعده از جمله جبهه‌النصره، نیز کارایی خود را اثبات کرده است. داعش خدماتی به منافع آمریکا می‌کند که هیچ‌یک از متحدان معروف این کشور مانند رژیم صهیونیستی و اردن هم قادر به انجام آن‌ها نبوده‌اند.»

وی سپس عنوان می‌کند که نگرانی از تهدیدات داعش، درست است، اما نباید به مقابله با این گروه پرداخت. بن افرایم می‌نویسد که بمباران مواضع داعش غیرسازنده است، چراکه «آمریکا به هزینه خود، به نفع ایران کار می‌کند. ایالات متحده نیروی هوایی خود را برای سرکوب مخالفان و کمک به ایران برای ایجاد مجدد «هلال شیعی»، به کار می‌گیرد. اگر داعش از بین برود، مورخان در آینده متحیر خواهند شد که چرا ایالات متحده شامات را در سینی نقره‌ای به ایران تقدیم کرد.»

این تحلیلگر صهیونیستی  در پایان نوشته است که آمریکا نباید به مداخله در عراق بپردازد و کمک‌های خود را باید به مناطق کردنشین و اردن محدود کند، چراکه منفعتی در حضور یک دولت شیعی در بغداد ندارد.
  امریکا ، فرانسه و انگلیس با هماهنگی ترکیه، عربستان، اردن، قطر و رژیم صهیونیستی با منحرف کردن بهار عربی به سوریه و انتقال در حجم انبوه مزدور و تروریست از آسیای میانه، قفقاز و افغانستان و پاکستان و کشورهای شمال افریقا سعی در تغییر نظام سوریه برآمدند. آموزش تروریست ها در ترکیه و اردن انجام گرفت. عربستان و قطر با دلارهای نفتی هزینه مالی این طرح را تامین کردند. تروریست ها تا 20 کیلومتری دمشق پیشروی کردند اما با ورود حزب الله ورق نبرد برگشت. دستگاه های اطلاعاتی کشورهای ذکر شده سه سال هر چه در القصیر رشته بودند حزب الله ده روزه پنبه کرد و دیگر طرح یاسمین شکست خورده قلمداد شد. مزدورانی که در اردن برای تمام کردن کار دمشق آموزش های ویژه می دیدند دیگر به سوریه ورود نکردند. با پیروزی سنگین جریان های شیعه در انتخاباتی عراق ، جبهه غربی عربی متوجه عراق شدند و کودتای بعثی تکفیری را با پشتیبانی مزدوران آموزش دیده در اردن و ترکیه پیاده کردند و شهرهای عراق را در پی خیانت برخی مسولان عراقی یکی پس از دیگری تصرف کردند. هدف اینها تصرف بغداد بود که با ورود به موقع مرجعیت شیعه این طرح هم ابتر ماند. اما با مستقل شدن داعش از نظر مالی و تسلیحاتی و نقض خطوط قرمز جبهه غربی عربی از جمله حمله به مسیحیان و کردها و تهدید عربستان و اردن حال این سگ هار برخی مواقع پاچه پرورش دهندگان خود را گاز می گیرد.


پنج شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن