تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821304647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعداد صندوق امانات بانک ها پاسخگوي نياز هموطنان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ شهريور ۱۳۹۳ (۲۱:۵۵ب.ظ)
تعداد صندوق امانات بانک ها پاسخگوي نياز هموطنان نيست معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا، با اشاره به اينکه، تعداد صندوق امانات در بانک ها محدود است، گفت: افزايش صندوق ها و فرهنگ سازي براي آشنايي هرچه بيشتر مردم براي سپردن اموال خود به بانک ها، بسترهاي ارتکاب سرقت منزل را کاهش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، سرهنگ علي غياثوند گفت: سرقت منزل، از جمله جرايمي است که در اولويت هاي پليس قرار دارد؛ چرا که سارق با ورود به محل امن مردم، علاوه بر خسارات مالي، احساس ناامني زيادي براي مالباخته و اعضاي خانواده اش ايجاد مي کند.
وي با اشاره به اينکه، پليس بايد علاوه بر مبارزه با سرقت، بسترهاي ارتکاب جرم را نيز از بين ببرد، افزود: يکي از علل وقوع سرقت منزل، وجود طلا، پول و ارز به مقدار زياد در منازل است که اين موضوع با افزايش قيمت اين اموال، بيشتر ديده مي شود. از طرفي، مردم مکاني براي سپردن اموال خود نمي شناسند.
به گفته سرهنگ غياثوند، سرقت اجناس بزرگ از منزل ديگر براي سارقان مقرون به صرفه نيست؛ چرا که اموال کم حجم و قيمتي همانند پول، ارز و طلا علاوه بر اينکه به راحتي مورد دستبرد قرار مي گيرند فروش شان نيز راحت تر است.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا، تأکيد کرد: يکي از راه هايي که باعث مي شود تا مردم با اطمينان، منزل خود را ترک کرده و يا به مسافرت بروند، سپردن اموال گرانقيمت شان به صندوق امانات بانک ها و يا موسسات مالي است.
غياثوند يادآور شد: متأسفانه تعداد صندوق امانات در کشور ما محدود و تنها در برخي از شعب بانک ها موجود است، لذا امکان استفاده از آن براي همگان وجود ندارد، بنابراين افزايش اين صندوق ها از سوي بانک ها و فرهنگ سازي براي آشنايي هرچه بيشتر مردم براي سپردن اموال خود به اين صندوق ها، امري ضروري است.
وي از برگزاري جلساتي با نمايندگان برخي بانک ها خبر داد و گفت: بانک ها نيز بايد شرايط لازم براي ايجاد صندوق امانات را داشته باشند، از جمله ساختمان ها بايد از لحاظ فيزيکي، از ايمني لازم برخوردار باشند، اما؛ از آنجا که ساختمان برخي از شعب بانک ها و مؤسسات مالي و اعتباري اجاره اي است، بنابراين شرايط لازم براي داشتن صندوق امانات را ندارند.
اين مقام انتظامي ادامه داد: البته نمايندگان بانک ها نظر مساعد بر افزايش تعداد صندوق امانات و فرهنگ سازي براي ترغيب به استفاده از آنها داشتند.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبني بر اينکه چه تعداد صندوق امانات هم اکنون در کشور وجود دارد و آيا مبلغ اجاره براي مردم مقرون به صرفه مي باشد، گفت: آماري در خصوص تعداد صندوق هاي امانات در تهران و کشور، وجود ندارد، اما؛ قيمت اجاره صندوق ها متفاوت است؛ مثلا يکي از بانک ها به ازاي هر سانتي مترمکعب 28 ريال و 8 برابر مبلغ اجاره نيز وديعه دريافت مي کند.
وي يادآور شد: فراموش نکنيم که يکي از راه هاي ترغيب مردم به استفاده از صندوق امانات در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن است همچنين متقاضيان بايد به امنيت اين صندوق ها اطمينان داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن