تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820536592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش پارك حاشيه‌اي در معابر پرتردد و محدوده مركزي شهر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كاهش پارك حاشيه‌اي در معابر پرتردد و محدوده مركزي شهر
در حالي كه پليس راهور تهران بزرگ از اجرايي شدن طرح جمع‌آوري تابلوهاي غيرضروري پارك مطلقاً ممنوع و حمل با جرثقيل در اين شهر خبر مي‌دهد، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بر نظام‌مند كردن و كاهش فضاي پارك حاشيه‌اي در معابر پرتردد و محدوده مركز شهر تأكيد مي‌كند.
نویسنده : بيژن سوراني 
در حالي كه پليس راهور تهران بزرگ از اجرايي شدن طرح جمع‌آوري تابلوهاي غيرضروري پارك مطلقاً ممنوع و حمل با جرثقيل در اين شهر خبر مي‌دهد، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بر نظام‌مند كردن و كاهش فضاي پارك حاشيه‌اي در معابر پرتردد و محدوده مركز شهر تأكيد مي‌كند.

سيد جعفر تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين باره گفت: بنا نيست معبري را با سياست تشويقي به فضاي پارك حاشيه‌اي اختصاص دهيم. بنابراين تنها معابري كه بنا به اضطرار شهروندان نياز به ساماندهي پارك حاشيه‌اي داشته باشد، در دستور كار قرار گرفته‌اند با اين حال در طرح جامع كمبود 140 هزار فضاي پارك عمومي نياز سنجي شده است.

وي با اشاره به اينكه خيابان مسير تردد خودرو است و اينكه حاشيه تمامي خيابان‌هاي شهر را به پارك حاشيه‌اي اختصاص دهيم، منطقي نيست، گفت: از سوي ديگر هم با توجه به كمبود پاركينگ در شهر و مراكز تجاري، نياز به پارك حاشيه‌اي نيز وجود دارد، لذا به رغم اينكه توسعه فضاي پارك حاشيه‌اي را كاري مبنايي نمي‌دانيم، ساماندهي فضاهاي پارك در دستور كار قرار دارد.  به گفته معاون شهردار تهران به منظور دسترسي عادلانه پارك حاشيه‌اي استفاده از پاركومترها و پاركبان‌ها مورد توجه قرار گرفت. 

وي با بيان اينكه اكنون 15هزار فضاي پارك حاشيه‌اي در شهر تهران با تجهيز پاركومتر در حال استفاده است، تصريح كرد: در عين حال بسياري از معابر نيز توسط پاركبان‌ها اداره مي‌شود و بخشي نيز به صورت رايگان و ساماندهي نشده به عنوان فضاي پارك مورد استفاده قرار مي‌گيرد.  معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه از ابتدا نيز هدف ساماندهي پارك حاشيه‌اي بوده است، گفت: دستگاه‌هاي پاركومتر براي 15هزار فضاي پارك نصب شدند اما با توجه به اينكه نظام كنترلي قانونمندي بر آنها حاكم نبود، اثر بخشي لازم را نداشت چراكه به دليل محدوديت‌هاي نيروهاي پليس راهور، اعمال صددرصدي قانون امكانپذير نشد و دستگاه‌ها كمتر كارايي مطلوب را داشتند. لذا تلاش مي‌شود با سياست‌هاي ديگر اين موضوع را ساماندهي كرد.  به گفته تشكري هاشمي با استفاده از تبصره 3 ماده 2 قانون اخذ جرايم رانندگي مي‌توان به شكل مطلوب با هماهنگي پليس در اين زمينه فضاي پارك حاشيه‌اي را كنترل و ساماندهي كرد.

 وي همچنين در خصوص كمبود پاركينگ‌هاي عمومي در سطح شهر گفت: كمبود پاركينگ‌هاي عمومي در سطح شهر، معضلي قديمي است چنانچه در طرح جامع كمبود 140 هزار فضاي پارك عمومي اعلام شده است اما اينكه فكر كنيم شهرداري مي‌تواند اين تعداد پاركينگ را با سرمايه خود ايجاد كند، امكانپذير نيست و بايد كار را به مردم و بخش خصوصي بسپاريم.  معاون شهردار تهران با اشاره به ارائه برخي تسهيلات براي تشويق به ساخت پاركينگ‌هاي عمومي بيان كرد: برخي تسهيلات براي ساخت پاركينگ‌هاي عمومي به سازندگان داده شد، مانند امكان ساخت دوطبقه تجاري با ساخت هر پاركينگ اما اين تسهيلات نتوانست راهگشا باشد و تنها چند پاركينگ در شهر احداث شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن