تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819200372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزار افغانی به صورت غیرمجاز وارد خراسان جنوبی شدند/ بازگشت 2500 افغانی در سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان جنوبی موسوی‌نژاد:
هزار افغانی به صورت غیرمجاز وارد خراسان جنوبی شدند/ بازگشت 2500 افغانی در سال گذشته
بیرجند - خبرگزاری مهر: رئیس دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری هزار افغانی به صورت غیرمجاز وارد استان شده‌اند که این افراد در قالب طرح ساماندهی افاغنه به کشورشان بازگشت داده شدند.



به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورود اتباع افغانی به ایران از سال 1359 بوده است، اظهار کرد: اوج ورود افغان‌ها به شهرستان بیرجند در سال 1372 بوده است. موسوی‌نژاد افزود: در سال 1372 جمعیت افغانی‌های پناهنده به جنوب خراسان و شهرستان بیرجند بالغ بر 370 هزار نفر بوده است. وی ادامه داد: همه اتباع شناسایی شده در خراسان جنوبی بدون مشکلات بهداشتی بوده و همگی دارای پرونده بهداشتی در مراکز بهداشتی هستند. موسوی‌نژاد بیان کرد: اتباع خارجه بیشتر در محله‌های قدیمی شهر سکونت دارند و علت اصلی استقبال از منازل فرسوده توان پایین پرداخت اجاره بهاء است. ماهانه 2 کودک افغانی ساماندهی می‌شوند رئیس دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ماهانه فقط دو کودک افغانی به دلیل تکدی‌گری ساماندهی می‌شوند که طرح برخورد با این کودکان در استان اجرا شده و تعداد کودکان کار افغان، به صفر رسیده است. موسوی‌نژاد اضافه کرد: اما به طور متوسط ماهانه دو خیابانی بیگانه، مشغول به کار تکدی‌گری در استان شناسایی می‌شوند. وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی این کودکان مرکز متکدیان اتباع افغانی در استان راه‌اندازی شده است، افزود: کودکان بدون سرپرست افغانی در این مرکز نگهداری می‌شوند. بی‌رغبتی کارگران ایرانی در برخی کارها سبب پیشرفت کارگران افغانی شده است موسوی‌نژاد در خصوص اشتغال کارگران افغانی در استان تصریح کرد: کارگران افغانی بیشتر در مشاغلی مشغول به کار می‌شوند که این مشاغل از سوی کارگران ایرانی به دلیل سختی فیزیکی کار استقبال نمی‌شود. به گفته وی کار در کوره‌های آجرپزی، کارهای ساختمانی، احیای قنوات، حفر تونل‌های فاضلاب و.. از جمله مشاغلی است که این کارگران در آن مشغول به کار هستند. وی ادامه داد: هم اکنون کارگران افغانی در استان متخصص‌تر شده‌اند به طوری‌که در حال حاضر بسیاری از کارگران افغانی گچ‌کار، کاشی‌کار و سنگ‌کار درجه یک شده و بیشتر پیمانکاران نیز به دلیل فعالیت خوب این افراد از آنها استقبال می‌کنند. موسوی‌نژاد افزود: هم اکنون برخی از کارگرهای افغانی در مشاغلی چون فونداسیون، برپایی اسکلت و لوله‌کشی گاز و نصب علمک فعالیت دارند که به جرأت می‌توان گفت بیشتر پیمانکاران شرکت گاز خراسان جنوبی افغانی هستند. اسکان6300 افغانی در خراسان جنوبی رئیس دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی همچنین از اسکان بالغ بر شش هزار و 300 افغانی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد 300 نفر بدون مجوز، ساکن هستند. موسوی‌نژاد با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی افاغنه از سال 89 در خراسان جنوبی آغاز شده، بیان کرد: این طرح تا ساماندهی کامل آن ادامه دارد. وی از بازگشت دو هزار و 500 افاغنه به کشور افغانستان درسال گذشته  خبر داد و افزود: از ابتدای امسال یک هزار افغانی که به طور غیر مجاز وارد خراسان جنوبی شده بودند، دستگیر و به افغانستان بازگشت داده شدند. رئیس دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: سال گذشته نیز دوهزار نفر افغانی در طرح ساماندهی افاغنه از استان خراسان جنوبی به کشورشان بازگشت داده شدند.      


۱۳۹۳/۶/۵ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن