تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798444042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کليد رونق اقتصادي توليد است/ جلوي واردات کالاهاي غير ضروري را بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۴۴ب.ظ)
رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي هيأت دولت: کليد رونق اقتصادي توليد است/ جلوي واردات کالاهاي غير ضروري را بگيريد رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت، همه دولتمردان را به حفظ و تقويت جهت‌گيري و روحيه انقلابي، تکيه بر ظرفيت‌ها و توليد داخلي و اجراي دقيق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي دعوت کردند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت، ايجاد آرامش روحي و رواني در جامعه، کنترل تورم، تثبيت قيمت ارز و اجراي طرح نظام سلامت را از اقدامات با ارزش و خوب دولت يازدهم در يکسال گذشته برشمردند و همه دولتمردان را به حفظ و تقويت جهت‌گيري و روحيه انقلابي، تکيه بر ظرفيت‌ها و توليد داخلي، اجراي دقيق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، توجه ويژه به بخش کشاورزي و صنايع تبديلي در روستاها، جدي گرفتن ادامه رشد علمي و تقويت شرکتهاي دانش بنيان، موضع‌گيري صريح در قبال مسائل منطقه و جهاني بويژه دخالتهاي امريکا، حفظ انسجام دروني دولت، رعايت خطوط قرمز و فاصله گذاري‌ها بويژه در موضوع فتنه سال 88، و سعه صدر و آرامش در قبال انتقادهاي منصفانه، توصيه کردند.
در اين ديدار که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، جهت گيري و روحيه انقلابي و طلب رضاي الهي را از مهمترين ويژگيهاي اين دو شهيد بزرگوار دانستند و افزودند: بايد همه ما به عنوان مسئولان نظام همواره جهت گيري و روحيه انقلابي را حفظ کنيم و هدف نيز کسب رضاي الهي باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با قدرداني از گزارش رئيس جمهور از عملکرد يکساله دولت يازدهم، گفتند: گزارش عملکرد دولت بايد به افکار عمومي ارائه شود تا مردم ضمن اطلاع از اقدامات انجام گرفته، از کارها و برنامه هاي آينده نيز مطلع شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: ارائه گزارش عملکرد، موجب اميدواري مردم به آينده خواهد شد. البته بايد دقت شود که در اين گزارش ها، آمارها دقيق و بدور از اغراق باشند.
ايشان با تأکيد بر اينکه يکي از برکات تغيير دولتها و روي کار آمدن دولتها با شعارهاي جديد، ايجاد اميد در مردم است، افزودند: بايد اين اميد را در مردم حفظ و تقويت کرد که يکي از راههاي تقويت آن، اطلاع افکار عمومي از کارهاي انجام گرفته، است.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: البته اميد مردم فقط با ارائه گزارش، تقويت نخواهد شد بلکه مردم به دنبال عمل، و نتيجه عملي، صحبت ها هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه چند توصيه مهم به دولت داشتند که «کار و فعاليت و خدمت مستمر به مردم» و «پرهيز از حاشيه سازي ها» اولين توصيه به دولتمردان بود.
حفظ انسجام دروني و شنيده شدن يک صدا از دولت، دومين توصيه رهبر انقلاب اسلامي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: بايد مراقبت شود تا در سخنان مسئولان دولتي تعارض وجود نداشته باشد و فلسفه تعيين سخنگو هم اين است که از دولت صداي واحد در مسائل مختلف شنيده شود.
رهبر انقلاب اسلامي در توصيه سوم خود، دولتمردان را به پرهيز از دو قطبي کردن جامعه با شعارها و دعواهاي سياسي سفارش کردند و گفتند: جناح بنديهاي سياسي اشکالي ندارد اما نبايد جامعه را به دو قطب تبديل کرد زيرا اين کار موجب دل زدگي و خستگي مردم و شکننده شدن محيط جامعه مي شود.
چهارمين توصيه حضرت آيت الله خامنه اي عبور دولت از جناح بندي ها در مسائل سياسي، بود که ايشان تأکيد کردند: علائق اعضاي دولت به برخي جناح هاي سياسي اشکالي ندارد اما دولت و اعضاي آن نبايد اسير جناح بنديها شوند.
ايشان افزودند: در موضوع جناح بندي هاي سياسي همواره تأکيد بر رفاقت و اُنس با يکديگر است اما در برخي موارد هم مسئله متفاوت است و بايد حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعايت شوند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقايان وزرا بايد همانگونه که در جلسه رأي اعتماد خود بر فاصله گذاري با آن تأکيد کردند، همچنان بر آن پايبند باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي توصيه پنجم خود را به رعايت سعه صدر و آرامش در قبال انتقادهاي منصفانه اختصاص دادند و گفتند: آقاي رئيس جمهور از برخي انتقادها ناراحتند که البته در برخي موارد هم واقعاً حق با ايشان است و برخي انتقادها، تند و گاهي غيرمنصفانه هستند.
ايشان افزودند: لزومي ندارد که انسان بخواهد به هر مطلب يا انتقادي، پاسخ دهد زيرا در برخي موارد سکوت بهتر است ضمن آنکه هر حرفي هم که بر ضد ما زده شود اينگونه نيست که حتماً در ذهن افراد جامعه تأثير بگذارد و مورد قبول قرار گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: انتقاد بايد باشد اما انتقاد بايد با لحن خوب و منصفانه باشد و هدف از آن نيز بي آبرويي و سبک کردن طرف مقابل نباشد که اين روش قطعاًَ غلط است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: پاسخ به انتقادها هم بايد منطقي و با خونسردي داده شود.
ايشان با تأکيد بر اينکه انتقادهاي منصفانه دشمني نيست بلکه کمک به دولت است، گفتند: يکي از مسائل بسيار مهم کنوني، آرامش رواني موجود در جامعه است که بايد حفظ شود.
رعايت انصاف در انتقاد از اقدامات و سياستهاي دولتهاي گذشته، توصيه ششم رهبر انقلاب اسلامي به اعضاي دولت بود.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: همواره دولتها نسبت به دوره هاي گذشته خود منتقد بوده اند که ايرادي هم ندارد اما اين انتقاد نبايد حالت اغراق آميز و تخريب پيدا کند زيرا در روحيه مردم تأثير بد مي گذارد و آنان را نسبت به آينده نيز نامطمئن مي کند.
ايشان با اشاره به برخي اظهارنظرهاي مبالغه آميز و غيرمنصفانه درخصوص دولت هاي گذشته افزودند: اگر در اين اظهار نظرها بي انصافي شود، قطعاً در آينده نيز نسبت به عملکرد ما هم بي انصافي خواهد شد. اگر برخي سياست ها يا عملکردهاي دوره گذشته را قبول نداريم، بهترين شيوه، اصلاح آن در عمل است و اين روش، بهتر از اظهار نظر است.
موضع گيري صريح و قاطع در قبال مسائل منطقه اي و بين المللي، هفتمين توصيه رهبر انقلاب اسلامي به دولت بود.
حضرت آيت الله خامنه اي موضع گيريهاي دولت در يکسال گذشته را خوب ارزيابي کردند و گفتند: موضع گيري صريح و قاطع در مسائلي همچون فلسطين، رژيم صهيونيستي، غزه، سوريه، عراق، تکفيري ها و دخالت هاي امريکا، به نفع نظام جمهوري اسلامي است و منافاتي هم با زبان ديپلماسي و مذاکره ندارد.
ايشان تأکيد کردند: موضع گيري صريح و شفاف درخصوص اين مسائل شاکله کلي نظام اسلامي و عقبه راهبردي نظام در ميان ملتها را حفظ خواهد کرد.
توصيه هشتم رهبر انقلاب اسلامي تأکيد بر ادامه پرشتاب رشد علمي کشور و حمايت از شرکتهاي دانش بنيان و نقش تعيين کننده تحقيقات کاربردي و تحقيقات بنياني بود.
حضرت آيت الله خامنه اي طرح نظام سلامت را يکي از اقدامات بسيار خوب دولت يازدهم برشمردند و در توصيه نهم خود گفتند: بايد اين طرح پشتيباني شود و ادامه يابد، ضمن آنکه مراقبت شود برخي تصميم ها، اين طرح را به ضد خود تبديل نکند.
توصيه هاي بعدي رهبر انقلاب اسلامي به دولت، عمدتاً توصيه هاي اقتصادي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در توصيه دهم خود با اشاره به لزوم تکيه بر توان و ظرفيت هاي داخلي و حمايت از توليد، افزودند: کليد رونق اقتصادي که مورد تأکيد رئيس جمهور محترم نيز است، مسئله توليد است.بايد با استفاده از ظرفيت هاي فراوان داخلي، توليد را به حرکت درآورد تا رونق اقتصادي و افزايش صادرات غيرنفتي محقق شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي را براي بالفعل کردن ظرفيت هاي داخلي و به حرکت درآوردن توليد، بسيار مهم دانستند و خاطرنشان کردند: دولت بايد بسته سياستهاي اقتصادي خود را با سياستهاي اقتصاد مقاومتي تطبيق دهد و مواردي را که غيرمنطبق با اين سياستها است، حذف کند.
ايشان، تثبيت قيمت ارز و کنترل تورم را از اقدامات با ارزش دولت در يکسال گذشته برشمردند و افزودند: نبايد به اين اقدامات بسنده کرد زيرا اين موارد، قدمهاي اول هستند.
رهبر انقلاب اسلامي يکي از مشکلات جدي کنوني کشور را بنگاه داري بانک ها دانستند و تأکيد کردند: دولت بايد اين موضوع را بطور جدي پيگيري و حل کند زيرا بانکها بايد در خدمت توليد باشند و اگر در خدمت توليد قرار گيرند بسياري از مشکلات حل خواهد شد.
توجه ويژه به بخش کشاورزي و صنايع تبديلي در روستاها توصيه يازدهم حضرت آيت الله خامنه اي به دولت بود.
ايشان تأکيد کردند: صنايع بخش کشاورزي، يکي از بخشهاي راهبردي است که در همه کشورها به آن کمک ويژه مي شود و دولت بايد به بخش کشاورزي مساعدت ويژه اي داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين خاطرنشان کردند: راه توسعه روستاها، ايجاد صنايع تبديلي در روستاها است.
حضرت آيت الله خامنه اي، اهميت ويژه بخش معدن و ارزش افزوده و اشتغال زايي اين بخش را به عنوان توصيه دوازدهم بيان کردند و سپس با اشاره به ضررها و زيان هاي واردات بي رويه و تاثير منفي آن بر توليد داخلي ، توصيه سيزدهم خود را به اين موضوع اختصاص دادند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه موضوع واردات ، فقط از طريق تعرفه حل نخواهد شد ، افزودند: دولت بايد درخصوص واردات کالاهاي غير ضروري و تجملي سخت گيري بيشتري انجام دهد و اِعمال قدرت کند.
چهاردهمين توصيه رهبر انقلاب اسلامي درخصوص آب کشاورزي بود که حضرت آيت الله خامنه اي ضمن تأييد سياستهاي وزارت نيرو درخصوص آب، گفتند: يکي از راه حل هاي جدي براي مشکل آب در کشور، صرفه جويي در آب کشاورزي از طريق استفاده از شيوه هاي نوين آبياري بويژه آبياري تحت فشار است.
توجه جدي براي تکميل مسکن مهر، پانزدهمين و آخرين توصيه رهبر انقلاب اسلامي به دولت بود.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و يا نحوه تزريق اعتبارهاي بانکي به آن مخالفتي وجود دارد ، اما اين را هم بدانيم که اکنون چند ميليون نفر چشم انتظار تکميل مسکن مهر هستند و بايد اين کار بطور جدي پيگيري شود و به اتمام برسد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود، خطاب به اعضاي دولت يازدهم گفتند: به خدا تکيه و به او توکل کنيد اگر به کمک خداوند اميدوار باشيد، قطعاً پروردگار هم به شما کمک خواهد کرد و اين راهم بدانيد که موفقيت شما، موفقيت و سرافرازي نظام اسلامي است.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام و المسلمين روحاني رئيس جمهور، گزارشي از عملکرد يکساله دولت بيان کرد.
آقاي روحاني با اشاره به تحقق حماسه سياسي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم، گفت: تمام تلاش دولت حرکت به سمت ثبات و آرامش در جامعه و اميدوار کردن مردم به آينده‌ي رشد و توسعه کشور بوده است و امروز دولت، مهمترين دستاورد خود را ايجاد همين آرامش و طمأنينه مي‌داند.
رئيس جمهور سپس به بيان آمارهايي از تغييرات در برخي شاخصهاي اقتصادي پرداخت و خاطرنشان کرد: برنامه دولت در ابتداي کار بر مهار رشد نرخ سريع تورم متمرکز بود و بر اساس وعده داده شده به مردم، تورم در پايان سال 92 به کمتر از 35 درصد کاهش يافت که اين رقم در پايان سال جاري به کمتر از 20 درصد خواهد رسيد، همچنين اميدواريم در پايان سال 95، براي اولين بار نرخ تورم در کشور تک رقمي شود.
آقاي روحاني گفت: در کنار مشکل تورم، رکود بي سابقه در دو سال پياپيِ 91 و 92، يکي ديگر از مشکلات دولت در آغاز کار بود و دولت براي خروج از رکود پس از ماهها برنامه ريزي، بسته سياستي مناسبي را تهيه کرد.
رئيس جمهور رشد توليد در بخشهاي «نفت و گاز، کشاورزي، صنايع و معادن» و افزايش ورود گردشگر خارجي به کشور را از جمله نشانه‌هاي آغاز رونق و رشد مثبت اقتصادي برشمرد و افزود: البته براي خروج از رکود، سياستهاي اقتصاد مقاومتي که مبتني بر اتکا به توليد داخل و افزايش صادرات غير نفتي است، مورد توجه جدي دولت قرار دارد.
وي مسئله اشتغال و حل مشکل بيکاري را دغدغه ديگر دولت خواند و خاطرنشان کرد: دولت بايد براي حل اين مشکل اقداماتي فوري در بستر افزايش رونق اقتصادي و سرمايه‌گذاري انجام دهد.
آقاي روحاني در بخش ديگري از گزارش خود به اقدامات دولت در بخش آب و مشکلات جدي در تأمين آب کشاورزي، صنعتي و حتي آب شرب اشاره کرد و با تشکر از حمايت و کمک رهبر معظم انقلاب در اجراي اين طرحهاي مهم و زيربنايي، گفت: 10 ميليارد دلار در اين بخش سرمايه‌گذاري و 12 ميليارد متر مکعب آب در ظرف 4 سال آينده مهار خواهد شد.
رئيس جمهور با اشاره به نگرانيهاي موجود در تأمين برق نيز، راه حل اين مشکل را تشويق سرمايه‌داران و کارآفرينان براي سرمايه‌گذاري در اين بخش عنوان کرد.
گزارش آقاي روحاني با بيان اقدامات انجام شده در افزايش ظرفيت توليد نفت و گاز به 3 ميليون و 700 هزار بشکه ادامه يافت. رئيس جمهور همچنين گفت: تلاش مي کنيم تا ابتداي زمستان سال جاري، 100 ميليون متر مکعب به توليد روزانه گاز و در سال آينده نيز 100 ميليون متر مکعب ديگر به توليد روزانه افزوده شود.
وي با اشاره به مشکلات زيست محيطي در مناطقي نظير درياچه اروميه، درياچه هامون، جنگلهاي بلوط و همچنين معضل ورود ريزگردها به کشور، افزود: اين مسائل هنوز بطور کامل رفع نشده اما دولت مصمم به پيگيري و رفع نگرانيهاست.
روحاني سپس به کسري بودجه 14 هزار ميليارد توماني ناشي از پرداخت يارانه نقدي تا قبل از اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها اشاره کرد و افزود: با اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي در يک شيب ملايم، اين کسري جبران و بخشي از منابع حاصله نيز صرف اجراي طرح تحول سلامت شد.
رئيس‌جمهور، کنترل و تثبيت قيمت دارو و کاهش قيمت داروهاي خارجي و لوازم پزشکي و همچنين کاهش سهم مردم از هزينه درمان در بيمارستانها از 35 درصد به کمتر از 10 درصد و اعزام متخصصان به مناطق محروم را از دستاوردهاي مهم دولت در بخش سلامت برشمرد و گفت: اجراي بيمه همگاني سلامت نيز از جمله موفقيتهاي دولت در اين بخش است.
وي برنامه دولت در زمينه تأمين امنيت غذايي، طرحهاي مربوط به سواحل مکران و انجام 7 سفر استاني با دادن تعهدات قابل اجرا به مردم را از ديگر اقدامات دولت در يکسال گذشته خواند و افزود: در بخش سياسي، اجتماعي و فرهنگي آرامش، همدلي، وحدت و انسجام ملي افزايش يافته است.
رئيس جمهور سپس به تشريح رويکرد سياست خارجي دولت پرداخت.
روحاني افزود: دولت در حمايت از مردم عراق، سوريه، لبنان و بخصوص مردم فلسطين، همه توان سياسي و اقتصادي و اجتماعي خود را بکار گرفته است.
وي اظهار اميدواري کرد آينده‌ي منطقه شاهد پيروزي ملتهاي منطقه عليه تروريسم و رژيم جنايتکار صهيونيستي و بازگشت آرامش باشد.
رئيس جمهور همچنين از کوتاه شدن ديوار «ايران هراسي» در افکار عمومي دنيا خبر داد و در خصوص تحريمهاي ظالمانه عليه کشور نيز گفت: قدمهايي در زمينه کاهش و رفع تحريمها برداشته شده و قدمهاي بسيار زيادي نيز پيش روي دولت است.
روحاني در خصوص راهبرد مذاکراتي دولت نيز گفت: طرف ايراني، منطق و شفافيت و صلح خواهي خود را نشان داده و مذاکرات را بگونه‌اي ادامه خواهيم داد که اگر زياده‌خواهي برخي قدرتها مانع از موفقيت مذاکرات شد، افکار عمومي دنيا مسئوليت آن را متوجه همان زياده‌خواهان کند.
رئيس جمهور سپس با مقايسه وضعيت 3 دوره هشت ساله شروع بکار دولتها تا قبل از دولت يازدهم از لحاظ شاخص تورم و رشد اقتصادي، محور پاياني سخنان خود را به ضرورت کمک و حمايت همه دستگاهها به دولت براي عبور از اين شرايط سخت اختصاص داد و گفت: دولت همواره توفيقات خود را مرهون لطف خداوند، توجهات حضرت ولي‌عصر(عج)، حمايت مردم و هدايتها و کمکهاي رهبر معظم انقلاب مي‌داند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن