تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821165738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مک کین» در سوریه کشته شد/«توپ جهنم» در دام ارتش سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «مک کین» در سوریه کشته شد/«توپ جهنم» در دام ارتش سوریه


ارتش آزاد ازکشته شدن تبعه تروریست آمریکایی درسوریه خبر داد. یگان توپخانه ارتش سوریه، انبارهای تسلیحاتی زیر زمینی تروریست‌ها را هدف گرفتند. عربستان ۸ نفر از داعشی ها را بازداشت کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبر خبرگزاری فرانسه واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه، روز سه‌شنبه از مرگ یک تبعه آمریکا که به عضویت گروه‌های تروریستی فعال در سوریه در آمده بود، خبر داد.

««داگلاس مک ‌کین» 33 ساله اوایل هفته در جریان درگیری‌ها در سوریه کشته شده است.
داگلاس مک کین، تروریست آمریکایی کشته شده در سوریه/93/06/05
هنوز مشخص نیست که وی در عضویت کدامیک از گروه‌های افراط‌گرای فعال در سوریه بوده است.

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا با توجه به تصویر منتشر شده از جنازه وی و خالکوبی گردن او، با توجه به تصاویری که پیشتر از وی منتشر شده بود، هویت او را تائید کرده است.
داگلاس مک کین، تروریست آمریکایی کشته شده در سوریه/93/06/05


وزارت خارجه آمریکا می‌گوید گزارش رسانه‌ها در رابطه با مرگ مک‌کین را دریافت کرده، اما فعلا نمی‌تواند در مورد آن نظر دهد و در حال بررسی گزارش‌هاست.

هنوز مشخص نیست که وی در کدام منطقه سوریه کشته شده است.
داگلاس مک کین، تروریست آمریکایی کشته شده در سوریه/93/06/05
همچنین زمان ورود به وی سوریه نیز معلوم نیست، اما سه نفر به شبکه ان‌بی‌سی گفته‌اند که در ماه می وی را در آنکارا ترکیه ملاقات کرده‌اند.

این اولین بار نیست که یک تبعه آمریکا حین نبرد در سوریه، کشته می‌شود. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا اذعان کرده‌اند که تاکنون ده‌ها تبعه این کشور برای پیوستن به گروه‌های افراط‌گرا به سوریه و عراق سفر کرده‌اند. آمریکا و دیگر کشورهای غربی از بیم انجام عملیات‌های تروریستی توسط این افراد، تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف، از بازگشت آن‌ها به کشورهای مبدا جلوگیری کنند.

 کن مک کین، عموی این تروریست آمریکایی گفت برادرزاده اش برای نبرد در کنار داعش به سوریه رفته بود و وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه کشته شدن او را به خانواده اش اطلاع داد.

عموی این تروریست آمریکایی گفت که داگلاس چندسال پیش به دین اسلام گرویده بود، اما در تور گروههای تروریستی که با نام اسلام فعالیت می کنند گرفتار شد.

یک مقام آمریکایی گفت: ماموران تحقیق ضدتروریستی آمریکا برای مدتی پیش از مرگ داگلاس مک کین فعالیت های او را زیر نظر داشتند .

در حدود 500 تروریست انگلیسی و در مجموع حدود 3 هزار تروریست غربی سرگرم نبرد در عراق و سوریه هستند. انبارهای تسلیحاتی تروریست ها در دستان ارتش سوریه یگان توپخانه ارتش سوریه، انبارهای تسلیحاتی زیر زمینی تروریست‌ها را هدف گرفتند و نیروی هوایی نیز با تعقیب‌های شبانه گروه‌های مسلح، ده‌ها تروریست را به هلاکت رساند.
 
عملیات نظامی ارتش سوریه در منطقه «غوطه شرقی» دمشق درحالی ادامه دارد که هدف آن پایان دادن به خطر حملات خمپاره‌ای گروه‌های مسلح تروریستی به دمشق به ویژه با خمپاره‌های دست‌ساز موسوم به «توپ جهنم» است.

گروه‌های تروریستی مسلح با از دست دادن شهرک «ملیحه» یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های ساخت خمپاره‌ و توپ‌های موسوم به «توپ جهنم» را از دست داد، در حالی‌که هم اکنون نگاه ارتش سوریه به گسترش عملیات‌های خود در مناطق و شهرک‌های دیگر منطقه غوطه دوخته شده، به ویژه اینکه در این مدت ارتش سوریه موفق شده است، کارخانه‌های تامیکو و المطاط را نیز آزاد کند و به این ترتیب راه را برای پیشروی به سمت منطقه «عین ترما» هموار کند که هم اکنون در تیررس ارتش سوریه قرار دارد.

این درحالی است که در روزهای اخیر ارتش سوریه براساس اطلاعات دقیق و موثقی که از گروه‌های مسلح و تحرکات آنها به دست آورده، موفق شده، کاروان‌های مختلف گروه‌های مسلح را در منطقه دشت «عین ترما» هدف قرار داده و آنها را منهدم کند.

همچنین در نتیجه عملیات اطلاعاتی موفقی که هواپیماهای جاسوسی و شناسایی ارتش سوریه انجام دادند، موفق شدند، موقعیت انبارهای سلاح‌های گروه‌های مسلح را در مناطق کفر بطنا و سقبا و حموریه در شرق دمشق شناسایی کنند.

در این میان گروه‌های مسلح تروریستی تلاش کردند، با شعله‌ور کردن محور بوستان‌های مشرف به شهرک‌های عدرا العمالیه و عدرا البلد و گشودن جبهه‌های دیگر از فشار ارتش سوریه بر گروه‌های مسلح مستقر در منطقه عین ترما بکاهند، چون آزادی عین ترما به معنای محاصره جوبر از این منطقه و گشودن محور پیشروی به سمت زملکا و عربین و به دنبال آن دیگر مناطق غوطه شرقی دمشق به روی ارتش سوریه است.
ارتش سوریه محل های تجمع افراد مسلح را در الطیبات، السرمانیه، المرانه، دویر الاکراد، حیله، کفر شلایا و معر دبسه در حومه ادلب هدف حملات خود قرار داد. بازداشت داعشیها، ماموریت ویژه پلیس عرب و غرب طی روزهای اخیر، کشورهای غربی از جمله انگلیس و کشور عربستان، قوانین سختی برای کسانی که به عنوان «جهادی تروریستی» به سوریه و عراق مهارجت می کنند، قرار داده است. بر این اساس، به نظر می رسد، فعالیت اصلی پلیس انگلستان و عربستان در این روزها، مظنون شدن به افراد و بازداشت آنان است. پلیس انگلیس اعلام کرده ۶۹ تبعه این کشور را به ظن پیوستن به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه دستگیر کرده است.

با بیان اینکه دستگیری اتباع انگلیسی مظنون به پیوستن به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه تا ۵ برابر افزایش یافته، از بازداشت ۶۹ فرد مظنون در همین ارتباط از اوایل سال جاری تا کنون خبر داد. به گزارش رسانه‌های انگلیس، آقای «مارک روولی»، یکی از افسران بلندپایه پلیس لندن ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران از مردم انگلیس خواست برای شناسایی نفراتی که قصد پیوستن به این گروه‌ها دارند، کمک کنند.

آمریکا و کشورهای اروپایی که از جمله صریح‌ترین کشورهای حامی ناآرامی‌ها در سوریه بوده‌اند، در ماههای گذشته نسبت به احتمال حملات تروریستی اتباع کشورهایشان علیه کشورهای خود هشدار داده‌اند و اقداماتی برای جلوگیری از پیوستن جوان‌های کشورهایشان به این گروه‌ها به کار بسته‌اند.

همچنین، وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: «نیروهای امنیتی، عملیاتی را در استان تمیر (150 کیلومتری شمال غربی ریاض) اجرا کردند که تاکنون هشت شهروندی که برای جذب نیرو برای پیوستن به گروههای تندرو در خارج تلاش می کردند بازداشت شده اند.» روزنامه الحیات نیز سه شنبه اعلام کرده بود: «نیروهای امنیتی حمله ای را در تمیر برای بازداشت طرفداران سازمان تروریستی داعش (دولت اسلامی) و متهمان به تشویق جوانان برای پیوستن به درگیریها در سوریه و عراق، اجرا کردند.» این روزنامه افزود در چارچوب این عملیات امام جماعت یک مسجد، یک معلم پرورش اسلامی و یکی از نزدیکان آنها بازداشت شدند. پروازهای شناسایی بر فراز سوریه/بشار اسد را قبول نداریم یک خبرگزاری آمریکایی که پیشتر از آغاز پروازهای شناسایی آمریکا در سوریه خبر داده بود، جزئیات بیشتری درباره این پروازها فراهم کرده است.

آسوشیتدپرس با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در روز سه‌شنبه که هر گونه همکاری با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، از جمله تبادل اطلاعات با دولت وی را رد کرده‌اند، نوشت: «پروازهای شناسایی آمریکا در مناطق شرقی سوریه و به دوراز پدافندهای هوایی این کشور انجام می‌شوند.»
آمادگی آمریکا برای حمله هوایی به سوریه/93/06/05
این خبرگزاری در گزارشی که روز سه‌شنبه فراهم کرده، با ارائه جزئیاتی بیشتر از این پروازهای شناسایی نوشته این پروازها به دور از پدافندهای هوایی سوریه انجام می‌شوند، اگرچه احتمال اینکه سوریه آنها را هدف قرار دهد، اندک است. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفته است: ما بشار اسد را به عنوان رهبر سوریه به رسمیت نشناخته ایم. وی افزود: برنامه‌ای برای هماهنگی با رژیم سوریه وجود ندارد. در روزهای گذشته اخباری مبنی بر تمایل آمریکا و کشورهای غربی برای همکاری با دولت سوریه در مقابله با گروه تروریستی داعش منتشر شد. وزیر خارجه سوریه همچنین از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل علیه گروهک تکفیری داعش استقبال کرد و گفت: هر گونه حمله هوایی بر فراز خاک سوریه باید با هماهنگی دمشق باشد وگرنه تجاوزی آشکار محسوب می شود.
دانلود         سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به اظهارات روز  گذشته وزیر خارجه سوریه گفت: زمانی که بحث دفاع از منافع مطرح می شود  آمریکا نیاز ندارد  از دولت سوریه اجازه بگیرد. جن ساکی در کنفرانس خبری خود گفت زمانی که جان آمریکایی ها به خطر می‌افتد و یا بحث دفاع از منافع خودمان مطرح می شود، به دنبال کسب اجازه از دولت سوریه نخواهیم بود.
مقامات آمریکایی و واکنش به خبر خبرگزاری فرانسه
همچنین، «ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خبر خبرگزاری فرانسه که گفته بود «آمریکا اطلاعات مواضع داعش را به ارتش سوریه انتقال می‌دهد» واکنش نشان داد. خبرگزاری فرانسه و پایگاه خبری بلومبرگ روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه مدعی شدند که آمریکا پروازهای شناسایی در خاک سوریه را آغاز کرده و اطلاعات مربوط به مواضع داعش را به واسطه کانال‌هایی در عراق و روسیه به دولت سوریه منتقل کرده است. یک منبع مطلع نسبت به این موضوع که خواسته نامش فاش نشود، در این مورد گفته است: «همکاری‌ها آغاز شده و ایالات متحده اطلاعات را از طریق بغداد و مسکو به دمشق انتقال می‌دهد.» یک مقام آمریکایی هم امروز گفته بود پروازهای شناسایی هواپیماهای آمریکایی داخل خاک سوریه به دستور «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، آغاز شده است. این اقدام که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی «داعش» صورت می‌گیرد، می‌تواند راه را برای انجام اقدام نظامی داخل سوریه هموار کند. به گفته این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، هنوز دستوری برای حملات هوایی در خاک سوریه صادر نشده، اما مقامات پنتاگون در حال بررسی این گزینه هستند. از همین رو هواپیماهای جاسوسی آمریکا در سوریه به پرواز درآمده‌اند.
 
حمله به ساختمان رادیو تلویزیون سوریه

ساعتی پیش گروه‌های مسلح ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه در میدان «الامویین» دمشق را با شلیک یک خمپاره هدف گرفتند.
تروریست ها در سوریه
‌این خمپاره در محوطه ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه اصابت کرد و موجب زخمی شدن 2 شهروند سوری شد.

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن