تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798714962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ راهن آهن کشور به خبر «تابناک» |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پاسخ راهن آهن کشور به خبر «تابناک»
جا دارد نماینده محترم در ارایه درخواست های خود قبل از هر چیز منافع ملی را مد نظر قرار داده و به گونه‌ای عمل فرمایند که خدای ناخواسته حمل بر انتقام و کینه جویی به دلیل عدم اجابت درخواست‌های قبلی نگردد.
کد خبر: ۴۲۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵ - 26 August 2014




پیرو درج خبری با عنوان «برای احترام به مردم، مدیر عامل راه‌آهن برکنار شود!» که حاصل گفت‌وگو با غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی و انعکاس نقطه نظرات وی درباره شرایط حمل و نقل ریلی بود، توضیحاتی به دستمان رسیده که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، این جوابیهکه به امضای صادق سکری، مدیر کل روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسیده، بدین شرح است:

احتراما؛ پیرو انتشار مصاحبه با جناب آقای کاتب، نماینده محترم مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در مورد حادثه خروج قطار از ریل در سمنان با تیتر «برای احترام به مردم، مدیر عامل راه آهن بر کنار شود!» مورخ 20/5/93 در آن سایت خبری، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی لازم می‌داند به منظور تنویر افکار عمومی و شفاف سازی بیشتر توضیحاتی در این مورد ارائه کند.

همانطور که استحضار دارید نمایندگان مجلس طبق اصل 67 قانون اساسی نگاهی موسع و فرا منطقه‌ای دارند و تنها موضوع مطالبات مربوط به حوزه انتخابیه خود را دنبال نمی‌کنند، بنابراین ناگفته پیداست هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و هیچ کس نمی‌تواند حق وی را در اظهار نظر در باب مسائل داخلی و خارجی کشور نادیده بگیرد. بنابراین بدیهی است نمایندگان محترم در ارائه درخواست ها و همچنین بیان نقطه نظر ها و دیدگاه‌های خود پیش از هر چیز باید منافع ملی را مد نظر قرار دهند.

اگر چه شاید واژه استعفای مدیران در کشور موضوعی نادر به حساب بیاید، اما بی تردید استعفا تنها راه رفع مشکلات و حل مسائل نیست چرا که بسیاری از اتفاقات ناگواری که رخ می‌دهد ناشی از نقص زیر ساخت ها و مشکلات بر جای مانده از گذشته است. البته در این میان پذیرش مسئولیت حوادث از بدیهی ترین اصول حرفه‌ای و اخلاقی است.

در مورد مدیر کل اسبق راه آهن شمال‌شرق نیز لازم به ذکر است ایشان پس از وقوع سانحه برخورد قطار در نوروز 93، با این باور که استعفای وی می‌تواند زمینه رسیدگی و توجه بیشتر به راه آهن منطقه را فراهم کند از سمت خود استعفا داد و عمل وی علاوه بر انعکاس گسترده در رسانه های دیداری و شنیداری، تقدیر بسیاری از نخبگان و اصحاب رسانه را نیز به همراه داشت.

اگر چه راه آهن ایران از نظر تاریخی دارای قدمت بسیاری است، ولی از نظر تکنولوژی و تجهیزات دچار عقب ماندگی های وسیعی بوده و بررسی کارنامه ریلی دولت های گذشته نشان می‌دهد که در صنعت راه آهن هیچ یک نتوانسته‌اند کارنامه قابل قبولی ارائه کنند. در حال حاضر متولیان ریلی وارث راه آهنی با انبوه مشکلات و عقب افتادگی های تاریخی هستند و شاید توقع رفع و حل یک شبه مشکلات تصوری دور از ذهن باشد.

همانطور که مطلع هستید بررسی آمار تلفات سوانح ریلی هفت سال 1385 تا 1391 نشان می‌دهد که مجموع 54 سانحه رخ داده تنها موارد اندکی منجر به خسارت جانی شده است که بیشترین آن مربوط به سال88 با 7 کشته و سال 1391 با 4 کشته است که این امر نشان دهنده سطح بالای ایمنی در حمل و نقل ریلی است؛ هر چند باید تلاش شود این رقم ناچیز هم به عدد صفر برسد. این مسئله ضرورت توجه قانون گذار به موضوع توسعه حمل و نقل ریلی را بیش از بیش روشن می‌کند.

در حال حاضر خوشبختانه اتفاق نظر کلی بین دولت و مسئولان در توسعه حمل و نقل ریلی و بهره مندی از ظرفیت های این صنعت بوجود آمده است. در یک سال اخیر تلاش‌های فراوانی از سوی مجموعه مدیریت راه آهن برای بهره‌مندی از این فرصت مغتنم صورت گرفته است و افزایش سهم راه آهن و... نمونه هایی از اقدامات صورت گرفته در این یکسال اخیر است. بی تردید یاری و همراهی همه دست اندرکاران و متولیان، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در رشد روز افزون صنعت ریلی موثر خواهد بود.

بنابراین جا دارد نماینده محترم در ارایه درخواست های خود قبل از هر چیز منافع ملی را مد نظر قرار داده و به گونه‌ای عمل فرمایند که خدای ناخواسته حمل بر انتقام و کینه جویی به دلیل عدم اجابت درخواست‌های قبلی نگردد.





مطالب مرتبط
برای احترام به مردم، مدیر عامل راه‌آهن برکنار شود!









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن