تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806992669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معافیت 5 روزه کالاهای گمرکی از هزینه انبارداری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خبر داد: معافیت 5 روزه کالاهای گمرکی از هزینه انبارداری خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران هم‌زمان با هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: در راستای همکاری و هماهنگی با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابطه با کاهش هزینه‌ها، کنترل تورم، حمایت از صادرات، جلوگیری از وقفه بیش از حد کالا در گمرکات و تشویق صاحبان کالا مبنی بر ترخیص در کوتاه‌ترین زمان، معافیت هزینه‌های انبارداری از یک تا پنج روز کاری به بازرگانان ارایه می‌شود.
۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور ساعت 12:50



به گزارش خبرگزاری پانا ، «سید مهدی صادقی» رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل با اعلام خبر ارایه معافیت یک تا پنج روزه هزینه انبارداری به تجار و بازرگانان برای کالاهای گمرکی، گفت: در راستای همکاری و هماهنگی با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و گمرک ج.ا.ا. درباره کاهش هزینه‌ها، کنترل تورم، حمایت از صادرات، جلوگیری از وقفه بیش از حد کالا در محوطه گمرکات و تشویق صاحبان کالا مبنی بر ترخیص در فرجه زمانی کوتاه‌مدت، پیشنهاد ارایه معافیت هزینه‌های انبارداری از یک تا پنج روز کاری مطرح و مورد موافقت هیئت‌مدیره قرار گرفت و معاونت راهبری و امور گمرکی نیز دستورالعمل لازم را تهیه و ابلاغ کرده است.
مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ضمن اشاره به افزایش سرمایه شرکت از 72 میلیارد ریال به 400 میلیارد ریال، در رابطه با طرح‌های توسعه کسب‌وکار شرکت افزود: موضوع همکاری مشترک با شرکت حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی در زمینه حمل ریلی محموله‌های کانتینری کشتیرانی به گمرکات شهریار، غرب و سهلان با توجه به وجود زیرساخت‌ها و همچنین استقرار شرکت در بنادر دریایی امیرآباد، انزلی، امام خمینی(ره) و باهنر و گمرکات زمینی پرویزخان، خسروی، سرخس، لطف‌آباد و سرو و گمرکات هوایی مشهد و تبریز با هدف افزایش سهم بازار و ارتقای ظرفیت عملیاتی سالانه شرکت، به صورت جدی در دستور کار معاونت راهبری و امور گمرکی قرار دارد و امور مربوطه در حال پیگیری است.
سید مهدی صادقی ادامه داد: در راستای این سیاست و پیرو ضرورت استقرار و حضور فعال در گمرکات استان خراسان رضوی، بازسازی، توسعه، تعمیر و مرمت ساختمان موجود در داخل مجموعه ساختار گمرک مشهد نیز در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین در مورد ایجاد بندر خشک به منظور توسعه کسب‌وکار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز افزود: بررسی‌های اولیه و جانمایی برای ایجاد بنادر خشک صورت پذیرفته و تعاملات لازم با ریاست محترم کل گمرک ج.ا.ا. انجام و مقرر گردیده است کمیته مشترکی فی‌مابین گمرک و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران تشکیل شود تا اقدامات مطالعاتی و اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
سید مهدی صادقی با تاکید بر به رسالت مدیریت ارشد برای بررسی و شناسایی فرصت‌ها و فضاهای کسب‌وکار هم‌سنخ و غیر هم‌سنخ با موضوع فعالیت شرکت و همچنین عارضه‌یابی آن‌ها، اضافه کرد: شرکت انبارهای عمومی ایران برای گسترش سهم از بازار به موضوع نوسازی ناوگان تجهیزات و بازسازی ابنیه توجه ویژه دارد و در این راستا اقدامات اجرایی برای تقویت توان عملیاتی شرکت‌های تابعه، فعال‌سازی سیستم Net (تعمیر و نگهداری) تجهیزات در حوزه‌های مختلف، بازسازی و تجهیز کامل خودروهای آتش‌نشانی و بازنگری در سیستم‌های HSE و مباحث ایمنی و آتش‌نشانی با استفاده از استادان فن پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و همچنین تکمیل احداث دو باب انبار 4 هزار متری و تسطیح، محوطه‌سازی و آسفالت یا بتن‌ریزی زمین دو هکتاری واقع در ضلع شمالی گمرک بازرگان و فضای محوطه انبارهای 2، 8 و 10 و همچنین محصور کردن زمین 45 هکتاری متعلق به شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بازرگان واقع در منطقه آزاد ماکو، صورت گرفته است.
وی همچنین به اقدام مسئولان شرکت با هماهنگی گمرک ج.ا.ا. به منظور انجام اقدامات اساسی برای ساماندهی فرآیند واردات و صادرات کالا در مرز بازرگان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، قصد داریم تا پایانه‌ها صادرات و واردات در این مرز از یکدیگر منفک شوند تا بتوانیم عارضه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و محیط زیستی صف طویل کامیون‌های موجود در این منطقه را از بین ببریم.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران درباره افزایش رفاه کارکنان شرکت نیز گفت: برای ایجاد عدالت در شرکت، از ابتدای امسال، وضعیت استخدامی بیش از 440 نفر از پرسنل شرکتی فعال به قرارداد مستقیم تغییر پیدا کرده که باعث افزایش بهره‌وری در شرکت شده است. همچنین موضوع آماده‌سازی نظام جامع مدیریت منابع انسانی (طرح طبقه‌بندی مشاغل) در دست اجرا بوده و امکانات رفاهی - اقامتی در شهر مشهد و شمال کشور برای پرسنل فراهم شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئولیت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان سازمان مسئول منطقه اقتصادی ویژه سهلان، افزود: برنامه‌های ساخت و توسعه فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی سهلان به وسعت 100 هکتار در استان آذربایجان شرقی و در جوار شهر تبریز آغاز و کمیته‌های واگذاری اراضی و سرمایه‌گذاری و سایر امور در منطقه تشکیل شده است.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در ادامه ضمن تاکید دوباره بر موضوع ورود شرکت به حوزه لجستیک و انجام بررسی‌های لازم به منظور فعال کردن این حوزه تحت عنوان حوزه کسب‌وکار جدید، بیان کرد: کمیته تعرفه اقتضایی با عضویت معاونان راهبری و امور گمرکی، اقتصادی و مناطق ویژه و مدیر متقاضی اعمال تغییر در برخی تعرفه‌های مصوب شده به منظور حفظ استراتژی شرکت بنا به مورد تشکیل خواهد شد و تصمیم‌گیری لازم انجام خواهد گرفت.
وی همچنین افزود: بر اساس گزارش معاونت راهبری و امور گمرکی و پیرو درخواست شرکت‌ها و شعب تابعه، همچنین بنا به ضرورت و لزوم خرید و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات تخلیه و بارگیری (جرثقیل و لیفتراک) در ابعاد و تناژهای مختلف، بودجه‌ای برای خرید ماشین‌آلات تا سقف یکصد میلیارد ریال اختصاص یافته است.
سیدمهدی صادقی در پایان با تاکید بر ارتباط مستمر، سازنده و هماهنگی با گمرک جمهوری اسلامی ایران به منظور هم‌افزایی و پیگیری مؤثر طرفین درخصوص ارایه خدمات مطلوب به ذی‌نفعان، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و همچنین حسن نیت گمرک، موضوعاتی مانند بررسی زمینه‌های فعال‌تر شدن شرکت در سایر حوزه‌های امور تصدی‌گری گمرکی، ورود به گمرکات جدید، بررسی نواقص و مشکلات موجود، تقویت مباحث IT، هماهنگی و هم‌گرایی در برنامه‌ها و کمک دو طرفه، توافق درباره انعقاد قرارداد بلندمدت، بررسی مباحث مربوط به تانکرینگ و سوآپ سوخت و ایجاد و راه‌اندازی سیستم مکانیزه به منظور رصد کردن کالا از حیث مباحث فنی و حفاظتی و بررسی نحوه استفاده طرفین از داده‌ها و اطلاعات به منظور ارایه هر چه بهتر و سریع‌تر خدمات به صاحبان کالا در کشور در دستور کار دو طرف قرار گرفته است.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد هزینه تحمیلی انبارداری به هزینه تمام شده واردات کالا در کشور، گفت: بر اساس تعرفه‌های موجود در شرکت که از تعرفه سازمان بنادر و کشتیرانی کم‌تر است، به صورت میانگین، فقط هزینه‌ای معادل 20 ریال اخذ می‌شود که هزینه ناچیزی است.
سید مهدی صادقی همچنین با اشاره امکان پذیرش 9 میلیون تن کالا در این شرکت، گفت: در سال گذشته 4 میلیون تن کالا از طریق مبادی ورودی کالا و به ارزش تقریبی 12 میلیارد دلار در انبارهای عمومی متعلق به شرکت وارد شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته، سه میلیون تن کالا نیز از طریق شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ترانزیت شده است؛ البته این در حالی است که ظرفیت کشور ما در امر ترانزیت بسیار بسیار بیشتر از این ارقام است و باید در این بخش فعال‌تر شویم.
مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در پایان به موضوع حضور در فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های انبارداری و صنعت لجستیک (IFWLA) پرداخت و گفت: این شرکت از سال 1353 به عنوان عضو موسس در این فدراسیون حضور داشته و در این مدت در اجلاس‌های سراسری حضوری مستمر داشته‌ایم؛ البته پیشنهاد میزبانی اجلاس سراسری و سالیانه این فدراسیون در سال 2016 را به دبیرخانه دایمی آن ارایه کرده‌ایم که این پیشنهاد در حالی بررسی است و امیدورایم که با این رخداد بتوانیم ارتباط با کشورهای جهان در زمینه صنعت لجستیک را تسهیل کنیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن