تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819242810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از شعار تا عمل رفع بيکاري کرمانشاه فاصله اي به پهناي همت و دلسوزي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۶:۲۹ب.ظ)
عضو فدراسيون مخترعين کشور؛ از شعار تا عمل رفع بيکاري کرمانشاه فاصله اي به پهناي همت و دلسوزي است دانش سلماني جوان مستعد کرمانشاهي و عضو فدراسيون مخترعين جهاني کشور نگاه سطحي، بي توجهي و کوتاه بيني مسئولين استاني را بزرگترين عامل عدم رشد و رونق تکنولوژيک در کرمانشاه مي داند و مي گويد : تا زماني که به ايده هاي جهاني جوانان کرمانشاه به ديد بچگانه نگاه کنيم، اين استان هيچگاه رشد نخواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ شنيدن اين واژه ي کليشه ي از زبان اکثر مسئولين استاني که به ايده و نگاه جديد بها مي دهند و آنرا در مسير رشد کرمانشاه بکار مي گيرند، ذهن هر خواننده اي را خسته و در واقع تکرار مکررات است اما تا چه حد به گفته هاي خود عمل کرده و در برخورد با ايده هاي نو با ديد رغبت نگاه شده است را مي توان در درددل يک جوان 19 ساله ي کرمانشاهي جستجو کرد که علي رغم سن پايين کوله باري از تجربه و دانش روز دنيا را حمل مي کند و به رغم دست و پا زدن کشورهاي خارجي براي جذب او و امثال او، در «صحنه » از شهرستان هاي کرمانشاه مانده و دغدغه هاي اين استان را اختراع مي کند...
« دانش سلماني زاده ي شهرستان صحنه از توابع کرمانشاه، از گفتن نام و تحصيلاتش امنتا مي کرد و در گفته هايش اصرار به انعکاس تمام اختراعات و پروژه هايش را داشت؛ آسفالت پليمري با فناوري روکشي نانو که قادر به استقامت صد ساله است ، رفع مشکل ريزگردهاي معلق در هوا با تکنولوژي نانو، سيمان پورتره که بزرگترين سيمان حال حاضر جهان محسوب مي شود و البته با ارائه ي اين طرح به مسابقات جهاني ورشوي لهستان راه پيدا کرده است ، توليد بنزين از عصاره ي شيرين بيان، ساخت چسب سيمان ، اختراع سانتي فيوژ در ابعاد کوچک و ...»
به نظر شما چند گزارش، خبر، گفتگو و ... در زمينه ي آسفالت هاي چندين و چندبار کنده شده ي کرمانشاه انجام شده است، چقدر هزينه ، اعتبار و پول براي چند باره آسفالت کردن خيابان ها تخصيص داده شده است؟ و يا چند بار در مورد مشکلات ريزگردها با ورود به کرمانشاه و شهرستان هاي آن صحبت شده است؟ چند درصد جوانان کشور قادر به ساخت سانتي فيوژ هستند؟ ....
اينها و صدها سوال از اين قبيل که بارها و بارها از مسئولين در رده ها و سمت هاي مختلف پرسيده شده و حال که دو جوان مستعد و نخبه ي کرمانشاهي براي درخواست حمايت در جهت رفع مشکلات استان به آنها مراجعه کرده اند، جوابي جز «برو فردا بيا....» را نشنيده اند و حتي به واسطه ي سن پايين آنها به تمسخر هم گرفته شده اند!!!!
سلماني و فرامرزي در حال حاضر عضو فدراسيون مخترعين کشور هستند و طي گذرانده شدن اختراعشان از بين بيش از 100 اثر نخبه به عنوان تنها نماينده غرب کشور در معتبرترين مسابقات جهاني ثبت اختراعات که در مهرماه سال جاري در کشور ورشوي لهستان که اين مسابقات در آنجا برگزارشده است، توانسته اند با گذر از بين سه سطح داوري سه، دو و يک، جزء 7 طرح برتر که به مرحله ي نهايي رسيده است، باشند و به مسابقات جهاني مخترعين راه پيدا کنند و در صورت کسب دو ديپلم افتخار از مسابقات نورمبرگ آلمان به مرحله ي بعد در مسابقات ژنو سوئيس و در مرحله ي بعد به مسابقات جهاني نيويورک آمريکا راه پيدا کرده و با کسب مقام اول تا سوم مستعد دريافت جايزه ي نوبل مي گردند.
وي اميدوار است در آينده ي نزديک با استفاده از منابع و معادن اوليه فراوان و کم نظير در کرمانشاه و با بهره گيري اصولي و علمي از آنها بتواند به فرموده ي مقام معظم رهبري از خام فروشي جلوگيري کند و دست صدها جوان بيکار کرمانشاهي را با اختراعاتش بگيرد و مي افزايد : تمام پروژه هايي که اختراع کرده ايم ار يک تا صد درصد آنها در حال حاضر قابليت اجرايي دارد مانند آسفالت پليمري، حل مشکل ريزگردها که مي توان در زمان ورود اين ريزگردها از طريق مواد پليمري و تکنولوژي نانو اين گردوغبارها را به سمت خود مي کشد و همچنين بدست آوردن بنزين از عصاره ي شيرين بيان و ديگر اختراعاتي که بيان شد.
سلماني در پاسخ به سوال نگاه حمايتي مسئولين استاني به پروژه هايشان مي گويد : تاکنون هيچ ارگاني از استان کرمانشاه به ما کمک نکرده و اين درحالي است که حمايت هايي را از سطح کشوري داشته ايم و تنها پارک علم و فناوري استان زير نظر خانم خان احمدي معاون پارک علم و فناوري استان همکاري هايي را صورت داده که بتوانيم براي اولين بار براي شهرستان صحنه شعبه ي پارک علم و فناوري را افتتاح کنيم و سهمي هرچند کوچک را در رفع دغدغه ي هميشگي جوانان کرمانشاهي که همان بيکاري است ، مرتفع سازيم .
سلماني در بين مصاحبه اش اشاره ي بسيار زيادي به همکار مخترعش کاميار فرامرزي دارد و در رابطه با او مي گويد : او همکار من است و در واقع جزء يکي از بزرگترين مخترعين جهان به حساب مي آيد و علي رغم اينکه اين استان بايد از اين مزيت استفاده کند، از اول خرداد تاکنون هر روز ما را جهت حامي مالي شدن براي شرکت فعالتر در اين دوره از مسابقات جهاني به شوراي شهر مي کشانند و هنوز هم بي نتيجه.
دانش سلماني و کاميار فرامرزي جزء چهرهاي ماندگار در سال 93 هستند، وي در اين باره مي گويد : طي هفته ي گذشته توانستيم در بين بيش از 160 نخبه و مخترع کشوري بازهم نام کرمانشاه را در سطح کشور بدرخشانيم و در بين فرزندان شاهد و ارتش جز 20 نفر برتر کشور و چهره ماندگار محسوب شويم .
قابل توجه مسئولين استاني ؛ اين مخترع جوان کرمانشاهي تاکنون دعوتنامه هاي علمي زيادي را از کشورهاي مختلف دنيا براي رشد و پيشرفت بيشتر دريافت کرده اما خود در پاسخ به اين چراغ هاي سبز مي گويد : علي رغم اينکه دعوتنامه هاي پياپي از کشورهاي سوئد و لهستان داشته ايم اما خدمت به همشهريان کرمانشاهي را به راحتي در کشور بيگانه ترجيح داده ايم و با بيشترين مشکلات ممکن و کمترين حمايت ها فقط براي رفع مشکل بيکاري هم سن و سال هاي خودمان کار مي کنيم و تنها انتظاري که در قبال اين اقدام داريم اين است که مسئولين واقعا به فکر باشند و در واقع تمام فکر و ذکر خود را معطوف بال و پر دادن به مخترعين و نخبگان استاني بکنند تا بتوانند با کمترين هزينه بيشترين امکانات روز دنيا را در کرمانشاه متمرکز سازند.
شيما فتحي







»
تصاویر مرتبط
























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن