تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولايت فقيه عنصر هدايت‌گر اصلي جمهوري اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۱۴ب.ظ)
وزير کشور در جمع طلاب قم: ولايت فقيه عنصر هدايت‌گر اصلي جمهوري اسلامي است وزير کشور گفت: عنصر هدايت‌گر اصلي جمهوري اسلامي، ولايت فقيه است که دشمنان را نگران کرده است به همين دليل نبايد نگاهي سطحي به اين موضوع داشته باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالرضا رحماني فضلي در نشست با ائمه جمعه، جماعات و نخبگان استان قم در مرکز همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم طي سخناني با بيان اينکه امام خميني(ره) روزنه اميد را به وسيله ارزش‌هاي ديني و اتکا به ايمان به خداوند به ملت ايران نشان دادند گفت: اگر امروز پس از 36 سال حکومت اسلامي را توانمند و موفق و در مسير حقيقي داريم، به برکت لطف الهي، هدايت‌هاي امام امت، رهبر معظم انقلاب و خون‌هاي پاک شهدا و نيز پايمردي مردم است.
وزير کشور قدرداني و حمايت از دولت را حمايت و تشکر از ملت دانست و تصريح کرد: ملت‌ است که دولت‌ را تعيين مي‌کند و به همين دليل انتظارات بجايي هم از مسئولان و دولتمردان خود دارند.
وي پيوستگي ميان مسئولان و مردم در ايران را جزء ويژگي‌هاي منحصر به فرد جمهوري اسلامي دانست و گفت: همين نقطه قوت است که در کنار اخلاق، اعتقادات و پايبندي به تعهدات بين‌المللي، در نهايت نظام اسلامي را در ميان همه فرقه‌هاي ديني و اعتقادي برتري مي‌بخشد.
وزير کشور با بيان اينکه سلطه‌گران در همه نقاط کره زمين براي خود حق قائل مي‌شوند گفت: آنها اين حق را براي خود مي‌دانند که هرگاه اراده کردند براي دفاع از خود اقدام کنند؛
مقام عالي وزارت کشور افزود: وقتيکه پس از 11 سپتامبر، آمريکا به افغانستان حمله کرد دليل به خطر افتادن منافع خود بود و همين دليل را در مورد جنگ‌هاي ويتنام و عراق هم بهانه کردند.
دکتر رحماني فضلي خاطرنشان کرد: مجموعه اقداماتي که در دنيا توسط آمريکا يا به نيابت از دولت اين کشور عليه جمهوري اسلامي صورت مي‌گيرد به دليل اسلام‌خواهي واقعي ملت ايران است.
وي افزود: اگر در عراق، گروه‌هاي دست‌ساز و فرقه‌هاي کاذب ديني و مذهبي با حمايت‌هاي کشورهاي مرتجع منطقه در بستر جهل و فقر ايجاد و حرکت داده مي‌شود و پشتيباني لجستيکي از آنها صورت مي‌گيرد، همه به دليل زيرفشار قرار دادن ايران است.
وزير کشور به فراز و فرودهاي 36 سال گذشته و قدرتمندي اشاره کرد و گفت: اگر بتوانيم آن حقيقت ناب و ارزش‌ها و اصول اسلامي درست را در کنار آموزه‌هاي دقيق ديني بر فطرت‌هاي پاک انسان و روح و جان زلال بشري عرضه کنيم به موفقيت دست مي‌يابيم.
رحماني فضلي با اشاره به نگراني‌هايي که در داخل کشور در مورد برخي نابساماني‌هاي اخلاقي در اينترنت وجود دارد گفت: اما در جبهه مقابل، غربي‌ها نگران بسط و گسترش انديشه‌هاي زلال ديني از اين طريق هستند.
رحماني فضلي با اشاره به موفقيت ايران اسلامي در همه صحنه‌هاي موجود منطقه گفت: وقتي در عراق اوج فشارها بر دولت مرکزي وارد مي‌شود، اسلام و فتواي شرعي مرجع ديني است که اين کشور را نجات مي‌دهد.
وزير کشور حمايت ايران از مردم عراق را به دليل قرابت ديني و ارزش‌هاي اسلامي دانست و افزود: کساني که زير لواي انديشه‌هاي کاذب ديني با عنوان داعش فعاليت مي‌کنند، با مقابله انديشه و تفکر شيعي قرار مي‌گيرند و جوانان شيعه عراقي به سرعت آنها را کنار مي‌زنند.
وزير کشور اضافه کرد: عنصر هدايت‌گر اصلي جمهوري اسلامي، ولايت فقيه است که دشمنان را نگران کرده است به همين دليل نبايد نگاهي سطحي به اين موضوع داشته باشيم.
وي با اشاره به ضرورت حفظ تقدس ولايت فقيه در جامعه اسلامي گفت: اقتدار و هيبت ما مديون ولايت فقيه است؛ امام راحل با توجه به تجربيات چندين ساله خود در مبارزه و مطالعات عميقي که داشتند، تئوري ولايت فقيه را به عنوان محور حکومت ديني مطرح و ايران را از خطرات مهمي خارج کردند.
رحماني فضلي عنوان کرد: مردم در نظام اسلامي داراي اهميت فراواني هستند و مردم ايران در مراحل مختلف ثابت کرده‌اند که پيرو واقعي ولايت فقيه هستند.
وزير کشور به هفته دولت و وظيفه پاسخگويي دولت به مردم گفت: ملت بايد خواسته‌هاي خود را با پيگيري و مطالبه‌گري از دولتمردان درخواست کنند و وظيفه مسئولان هم جوابگويي و دوري از سياسي‌کاري است.
وي به فشارهاي منطقه‌اي عليه جمهوري اسلامي به اوج رسيدن تحريم ها و درگيري هاي داخلي در قبل از انتاخابات را مورد اشاره قرار داد و افزود: در 24 خرداد سال گذشته، دولت با اراده اين ملت در شرايطي سکان اداره کشور را در دست گرفت که فشارهاي خارجي در حوزه سياسي هم فزون‌تر شده بودند و علاوه بر اين تورم و گراني به اوج رسيده بود.
وزير کشور با بيان اينکه صادرات نفت خام به 50 درصد رسيده بود و علاوه بر اين پول آن هم به دستمان نمي‌رسيد افزود: به عنوان رئيس ديوان محاسبات وقت در آن زمان مي‌گويم اگر هم پولي داشتيم نمي‌توانيم خريد انجام دهيم.
دکتر رحماني فضلي افزود: گام دوم و اولويت بعدي دولت، اقتصاد است زيرا رکود و نرخ منفي شش درصد در کنار بهره‌وري منفي موجب گراني شده بود و تمام هم و غم دولت بر اين بوده که بر فضاي رکود و تورمي غلبه يابد.
وي با اشاره به کاهش تورم از 45 درصد به 25 درصد خاطرنشان کرد: اين امر نشان‌دهنده لطف الهي، همراهي دولت و مجلس و مردم، جلسات مشورتي و گام‌هاي اساسي است.
رحماني فضلي به گام‌هاي موثر سياسي دولت يازدهم اشاره کرد و گفت: حضور در سازمان‌ ملل، داووس، نهادهاي جهاني و حضور گروه‌هاي خارجي در ايران، انزواي بين‌المللي عليه جمهوري اسلامي را شکسته و توانسته‌ايم تبليغات منفي عليه ايران را کاهش دهيم.
وزير کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌اي تصريح کرد: حقانيت ايران در مسئله هسته‌اي را ثابت کرده‌ايم و گفت‌وگو بر روي محدوده استفاده است؛ محدوده استفاده ايران از انرژي هسته‌اي را رهبر و ملت ايران تعيين مي‌کنند البته هنوز طرف مقابل خواسته‌هاي ايران در اين زمينه را نپذيرفته است.
دکتر رحماني فضلي با بيان اينکه اکنون هيچ مسئله امنيتي در کشور نداريم گفت: نيروهاي نظامي و انتظامي ايران با هوشياري کامل از مرزها حفاظت مي‌کنند و ما کاملا بر اوضاع مسلط و در شرايط امنيتي پايداري هستيم.
رحماني فضلي با بيان اينکه اين تصور اشتباه و غلط است که اگر رأي کمتري آورده‌ايم بايد در حاشيه بنشينيم و انتقاد کنيم گفت: بدون اراده ملي و تلاش همگاني نمي‌توان کشور را اداره کرد.
حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش نيز در اين مراسم ضمن گراميداشت هفته ي دولت بر استفاده از ظرفيت حوزه هاي علميه و ائمه ي جماعات تاکيد کرد.
وي با اشاره به برگزاري بيش از 1000 جلسه ي درس فقه و اصول در حوزه هاي علميه ي استان قم گفت: در بعضي از جلسات درس بيش از 1500 نفر حضور دارند که نشان از عظمت حوزه دارد.
استاندار قم حوزه و دانشگاه را داراي جايگاه بسيار خوب در استان عنوان و خاطرنشان کرد: افتخار قم اين است که حوزه و دانشگاه در مسير اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي گام بر مي دارند و حامي و پشتيبان دولت هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن