تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805332853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل الکترونيکي و استفاده از فناوري هاي نوين توسط پليس راه آهن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۵۶ب.ظ)
کنترل الکترونيکي و استفاده از فناوري هاي نوين توسط پليس راه آهن فرمانده پليس راه آهن کشور از کاهش 16 درصدي سرقت در داخل قطارها و تجهيزات راه آهن در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار "امير رحمت اللهي" امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پنج ماهه نخست امسال 225 کيلوگرم مواد مخدر درشبکه ريلي کشور کشف شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4 درصد رشد داشته و در اين رابطه 931 نفر دستگير شدند؛ براساس آمارها بيشترين کشفيات در يگان هاي پليس راه آهن تهران، يزد، هرمزگان و آذربايجان به دست آمده است.
وي با اشاره به شناسايي باند ترانزيت موادمخدر به ترکيه در قطار بين المللي تهران - آنکارا، گفت: در اين عمليات، پليس موفق به کشف 5 کيلو و 600 گرم حشيش و 4 کيلو و 800 گرم ترياک شد.
فرمانده پليس راه آهن کشور، همچنين ارزش ريالي کالاهاي قاچاق مکشوفه را بيش از 26 ميليارد ريال طي اين مدت اعلام و خاطرنشان کرد: 259 نفر در اين رابطه دستگير شدند؛ اين ميزان کشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل 228 درصد افزايش داشته در حالي که اکثر کالاهاي قاچاق کشف شده شامل گوشي تلفن همراه، سيگار، لوازم جانبي رايانه، لوازم آرايشي و بهداشتي است.
به گفته وي، طي اين مدت، مقادير قابل توجهي سيگار، دارو و تلفن همراه قاچاق از قطارهاي بين‌المللي کشف شده است.

کشف 125 هزار ليتر نفت سفيد در راه آهن اصفهان
اين مقام ارشد انتظامي همچنين به کشف 125 هزار ليتر سوخت از نوع نفت سفيد توسط پليس آگاهي راه آهن اصفهان اشاره کرد.
سردار رحمت اللهي با اشاره به توسعه شبکه ريلي در دو سوم جغرافيايي کشور و نيز وجود 11 هزار کيلومتر خط راه آهن، از کاهش 16 درصدي سرقت در داخل قطارها و تجهيزات راه آهن طي اين مدت خبر داد و گفت: اميدواريم با راه اندازي قرارگاه مبارزه با سرقت در پليس راه آهن با استفاده از نگاه کارشناسي پليس و شناخت جغرافياي جرم، سرقت در راه آهن 20 درصد کاهش يابد.
وي به اقدامات فرهنگي پليس در ايستگاه هاي راه آهن و نيز در داخل قطارها اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارها با سالي 30 ميليون تردد مسافر در راه آهن، ميزان سرقت از مسافران قابل توجه نيست و بيشتر مجرمان از کم توجهي و غفلت مسافران براي سرقت تلفن همراه استفاده مي‌کنند.
وي همچنين از دستگيري يکي از اشرار تحت تعقيب و سارقان حرفه‌اي در قطار گرگان- تهران خبر داد و گفت: اين فرد مدتي تحت تعقيب مراجع قضايي بود که خوشبختانه با درايت ماموران قطار شناسايي و دستگير شد.
رحمت اللهي در ادامه از جلوگيري از سرقت 100 تن آهن آلات راه آهن خبر داد و گفت: چندي پيش، افرادي قصد داشتند 13 تن آهن آلات ريلي را با مجوز جعلي شرکت رجا برشکاري و انتقال دهندکه با هوشياري ماموران پليس شناسايي و دستگير شدند؛ در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد اين افراد قصد داشتند 100 تن آهن آلات دپو شده در منطقه را سرقت کنند.
فرمانده پليس راه آهن کشور به دستگيري سارق حرفه اي توسط پليس راه آهن تهران - اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: اين متهم با استفاده از قرص هاي خواب آور و متادون و به روش آبميوه مسموم از مسافران سرقت مي کرد که با هوشياري پليس در کاشان شناسايي و دستگير و در بازجويي ها به سرقت در قطار شيراز- تهران با روش آبميوه مسموم اعتراف کرد.
اين مقام ارشد انتظامي از کشف 145 تن آهن آلات و ادوات ريلي مسروقه در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل، اين ميزان 28 درصد کاهش پيدا کرده است.
به گفته وي، طي اين مدت، 17 دستگاه اتومبيل مسروقه، 61 دستگاه اتومبيل داراي دستور توقيف و 18 دستگاه موتورسيکلت مسروقه کشف شد.
رحمت اللهي با اعلام افزايش 10 درصدي دستگيري اتباع بيگانه فاقد مجوز و رشد 95 درصدي دستگيري اتباع بيگانه داراي مدارک جعلي، خاطرنشان کرد: در سال جاري،131 تبعه بيگانه شامل زائر، توريست و کارشناسان طرف قرارداد راه آهن تحت پوشش امنيتي و انتظامي پليس راه آهن مسافرت کردند.
فرمانده پليس راه آهن کشور در ادامه به ارائه پيشنهادات پليس براي کاهش تصادفات عابر و قطار اشاره کرد و افزود: اکثر تصادفات در حوزه راه آهن تهران، شمال، شمال غرب و اراک رخ مي دهد لذا پليس آمادگي خود را براي استقرار نيرو در نقاط حادثه خيز و ارائه آموزش به ساکنان اعلام کرده است؛ با اقدامات صورت گرفته و نيز نصب علايم هشداردهنده، ميزان تصادفات عابر با قطار 47 درصد کاهش يافته که فقط 11 نفر در اثر برخورد با قطار جان خود را از دست دادند.
اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: در بحث برخورد قطار با عابران پياده، پليس نقش چنداني ندارد. با توجه به ظرفيت و پتانسيل نيروي انساني که در طول شبکه ريلي داريم، پيشنهاداتي در اين خصوص به مديرعامل راه‌آهن ارائه داديم و تصميمات خوبي نيز اتخاذ شد.
به گفته وي، کاهش 27 درصدي برخورد قطار با وسايل نقليه نتيجه تبديل گذرگاه هاي همسطح به غير همسطح، احداث زيرگذر و... است.
فرمانده پليس راه آهن کشور با اشاره به ابنيه هاي قديمي راه آهن که محل تجمع معتادان و افراد مجرم است، گفت: با هماهنگي راه‌آهن، طرح ساماندهي اين اماکن را آغاز و تغيير کاربري و وضعيت آنها را در دستورکار خود قرار داديم.
رحمت اللهي از نصب دوربين در ساختمان‌ها و ابنيه اطراف راه‌آهن خبر داد و گفت: در پنج ماهه امسال 18 مرحله طرح انضباط اجتماعي اجرا که 90 نفر از افراد معتاد و ولگرد در اين طرح دستگير شدند.
وي تصريح کرد: متاسفانه در برخي از موارد، افراد سودجو با جعل عنوان مامور راه آهن و يا برخي ارتباطات در وقوع سرقت دست داشته و به عنوان مباشر سرقت را تسهيل مي‌کنند، بر اساس طرحي که به راه آهن ارائه داده ايم تمامي کارکنان بايد علاوه بر استفاده از لباس متحدالشکل، کارت شناسايي خود را نصب کنند چرا که با ورود بخش خصوصي به راه آهن و حضور شرکت هاي خدماتي شاهديم بعضي افراد اقدام به تسهيل سرقت در راه آهن مي‌کنند.
اين مقام ارشد انتظامي درباره نصب دوربين در ايستگاه‌هاي راه‌آهن، تصريح کرد: کنترل الکترونيکي و استفاده از فناوري هاي نوين در دستور کار قرار دارد؛ تعدادي از نواحي راه‌آهن مجهز به دوربين مداربسته در ايستگاه‌ها شدند و در ايستگاه‌هاي ديگر اولويت‌بندي شده و نصب دوربين در آن جا انجام خواهد شد.
وي درباره نصب دوربين در واگن هاي قطار، نيز گفت: پس از بررسي صورت گرفته به اين نتيجه رسيديم که اولويت چنداني براي اين کار وجود ندارد، علاوه بر اين کوپه‌ها نيز حکم حريم خصوصي را دارد و در داخل راهرو نيز با توجه به حضور ماموران نيازي به نصب دوربين نيست.
رحمت اللهي درباره طرح امنيت اخلاقي نيز گفت: در اين طرح، رويکرد پليس راه آهن مبتني بر دستورالعمل ناجاست و افرادي که از طريق راه آهن مسافرت مي کنند از جامعه جدا نيستند؛ هنجارسازي و تذکر اولويت اول پليس راه آهن است و در صورتي که افراد وضعيت خود را اصلاح نکنند براساس قانون برخورد انتظامي انجام مي شود، خوشبختانه مواردي که در راه آهن پيش مي ايد اکثراً با تذکر حل مي شود و نيازي به برخورد پليس نيست.
فرمانده پليس راه آهن کشور در خاتمه با اشاره به حضور نيروهاي پليس زن در 18 يگان انتظامي، گفت: مسلماً يکي از وظايف پليس برخورد با ناهنجاري‌هاست و پليس در صورت مشاهده از سفر اين افراد جلوگيري مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن