تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803024122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استیضاح فرجی دانا، فراکسیون «فدای ملت» را تشکیل می دهد؟! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استیضاح فرجی دانا، فراکسیون «فدای ملت» را تشکیل می دهد؟!
نمایندگان معتقدند با تشكيل فراكسيون جدید تعاملات دولت و مجلس بهبود می یابد. حال به نظر می رسد؛ پس لرزه های استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم در مجلس اصولگرای نهم تبعات فروانی داشته است. از جمله این که زمزمه های انشقاق در فراکسیون رهروان ولایت به سمت واقعیت حرکت کرده است
کد خبر: ۴۲۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸ - 26 August 2014



استیضاح فرجی دانا، فراکسیون «فدای ملت» را تشکیل داد؟!
از آغاز دولت يازدهم همواره احتمال  تشكيل  فراكسيون جدید در مجلس به گوش می رسید. در واقع بعضی از  نمايندگان حامي دولت در مجلس نهم ترجيح مي‌دهند، هويتي جدا بيابند تا بتوانند آن گونه كه تمايل دارند از دولت حمايت كنند.

به گزارش«تابناک»، این نمایندگان معتقدند با تشكيل فراكسيون جدید تعاملات دولت و مجلس بهبود می یابد. حال به نظر می رسد؛ پس لرزه های استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم در مجلس اصولگرای نهم تبعات فروانی داشته است. از جمله این که زمزمه های انشقاق در فراکسیون رهروان ولایت به سمت واقعیت حرکت کرده است.

پیش از استیضاح وزیر علوم تعدادی از نمایندگان اعلام کرده بودند که در صورتی که فراکسیون رهروان ولایت بخواهد تصمیم به همراهی با استیضاح فرجی‌دانا بگیرد، ما فراکسیون جدید شکل خواهیم داد. در همین زمینه کاظم جلالی رئیس فراکسیون اکثریت رهروان در واکنش به این خبرها گفت: « اساساً فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در استیضاح به اجماع نظر و وفاق نرسید، که نتیجه آن را بتوان براساس موفقیت و یا عدم موفقیت فراکسیون مورد قضاوت قرار داد».

در همین زمینه عابد فتاحی نماینده مجلس از موافقان تشکیل فراکسیون جدید در گفت و گو با تابناک به علل تشکیل این فراکسیون پرداخت.


استیضاح فرجی دانا، فراکسیون «فدای ملت» را تشکیل داد؟!



وی در ابتدا با تایید خبر تشکیل فراکسیون جدید در مجلس گفت، تشکیل فراکسیون جدید در مجلس حقیقت دارد.  ما در روز چهارشنبه گذشته انتظار داشتیم که با اشاره دکتر لاریجانی که خط و مشی معتدل دارد، استیضاح رای نیاورد. ولی احساس می کنیم در بدنه رهروان در انتخابات اخیر یک نوع شرایط خاصی به وجود آمده است. یعنی تعدادی از نمایندگان که احساس می شد در بدنه رهروان هستند، به نفع طرف مقابل رای دادند.

فتاحی ادامه داد، به این خاطر تصمیم گرفتیم یک فراکسیون جدید در شرایطی که مسائل جناحی مطرح می شود؛ فقط با توجه به منافع ملی و حفظ ارزش های نظام تشکیل دهیم. در ابتدا قرار بود اسم این فراکسیون «اعتدال» باشد. بعدا یک سری از افراد ما را متهم به وکیل الدوله کردند.در حالی که مطلقا این گونه نیست. اکثر ما مستقل هستیم و وابستگی حزبی و جناحی نداریم. این استقلال به این معنا نیست که ما نظاره گر و بی تفاوت باشیم. مردم به ما رای دادند که در رابطه با مسائل کشور اظهار نظر کنیم.

وی اضافه کرد؛ بعد از این ماجراها بعضی از دوستان اسم جدید «فدای ملت» را برای این فراکسیون مطرح کردند که این بعد از اسامی مختلفی که مطرح شده است، انتخاب شد. البته ما به دنبال اسم نیستیم. چیزی که برای ما خیلی اهمیت دارد این است فراکسیونی تشکیل بدهیم که از کارهای جناحی و سیاسی خارج شویم. ما در این فراکسیون این رویه که به هر قیمتی اقدامات این دولت یا دولت گذشته را زیر سئوال ببریم را درست نمی دانیم. ما معتقدیم در بعضی جاها دولت تنهاست و باید در بعضی از مواقع  که حرکت دولت درست است از دولت حمایت شود.

این نماینده مجلس در ادامه پیرامون کارکرد این فراکسیون گفت؛ این فراکسیون یک فراکسیون معتدل و بدون گرایش های حزبی و جناحی است. ما می خواهیم در چارچوب وحدت در مجلس حرکت کنیم. ما از این التهابات در درون مجلس حمایت نمی کنیم. الان حجم سئوالات از وزرا بدون دلیل زیاد است. البته سئوال و استیضاح حق نماینده است. اما نباید مجلس در راس امور بودنش را فدای منافع حزبی و گروهی کند. اما این بدین معنا نیست که ما در این فراکسیون تمام قد از دولت حمایت کنیم و اگر کمبودی را ببینم آن را ابزار نکنیم.

فتاحی گفت؛ تا الان بین 70 تا 80 نفر به ما چراغ سبز نشان دادند و احتمالا عضو این فراکسیون شوند. اما هنوز تعداد افراد قطعی نیست. ممکن است در طول زمان تعداد افراد کم یا زیادتر شود. تعداد برای ما اهمیت ندارد چرا که برای ما موضوعات اکثریتی و اقلیتی مهم نیست.

این نماینده مجلس در پایان گفت، البته به نظر می رسد آقای لاریجانی در مورد این انشقاق نظری خاصی ندارند اما موافق هم نیستند. چرا که فراکسیون اکثریت مجلس از هم می پاشد . ولی برای حل این مشکل پیشنهاد دادیم که کسانی که به این فراکسیون بپیوندند، می توانند در فراکسیون قبلی نیز حضور داشته باشند. چرا که ما نمی خواهیم کار سیاسی و جناحی انجام دهیم. یعنی نمایندگان هم می توانند در رهروان و هم در این فراکسیون حضور داشته باشند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن