تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820077374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم راه اندازی دروس ایثار وشهادت در دانشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس حجت الاسلام موذنی عنوان کرد:
لزوم راه اندازی دروس ایثار وشهادت در دانشگاه ها
شیراز - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، گفت: امروزه نیاز جامعه بر ترویج فرهنگ ایثار است که باید به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه ها تدریس شود.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسن موذنی دوشنبه شب در مراسم افتتاح اردوگاه دانش آموزی جنت در شیراز بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار وشهادت وظیفه همه دستگاه هاست زیرا شهدا بعنوان سرمایه کشور هستند  ونیاز است از طریق دانشگاه ها این موضوع تدریس شود. وی با بیان اینکه معرفی وترویج فرهنگ ایثار تنها وظیفه سازمان بنیاد شهید نیست و همه احاد جامه ومسئولین باید در ترویج این امر تلاش کنند، افزود: هیچگاه یک دست صدا نخواهد داشت ورسانه ملی باید به گونه ای در این زمینه  فعالیت داشته باشد تا خانواده ها بتوانند گویاتر برای نسل جوان این فرهنگ را بازگو کنند. حجت الاسلام موذنی در ادامه سخنان خود گفت: در دولت گذشته دبیرخانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضعیف عمل کرده بود که خوشبختانه در این دولت احیا شد و تلاش داریم با حمایت بیشتر مسئولین بتوانیم فرهنگ ایثار وشهادت را زنده نگه داریم وسرلوحه کار تمامی افراد قرار بدهیم. معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور به بدهی گذشته سازمان بنیاد شهید کشور اشاره کرد وافزود: بنیاد شهید متاسفانه  با یکسری بدهی های بسیار زیاد از دولت قبل  مواجه شد که امروز با توجه به حضور و حمایت دولت، آقای شهیدی قول دادند که بسیاری از معوقات تا دو ماه آینده پرداخت خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه موضوع تربیت بدنی در بین ایثارگران  به فراموشی سپرده شده، گقت: یکی از مباحث اصلی ما در معاونت فرهنگی بنیاد شهید کشور توجه به بحث تربیت بدنی است  زیرا این موضوع در حال فراموشی است و تلاش می کنیم امسال ورزش و تربیت بدنی را در بین خانواده های ایثارگران و جانبازان  تقویت کنیم زیرا عقیده داریم جانبازان در کنار موضوع درمانی باید به موضع تربیت بدنی بیشتر از گذشته بپردازند. این مسئول گفت: با هماهنگی در دولت صورت گرفته مقرر شد که در کل استانها مراکز فرهنگی ورزشی و توانبخشی با هماهنگی بنیاد شهید و  دولت ایجاد شود که 15 استان درحال راه اندازی و سایر استان ها در حال تجهیز شدن است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های فرهنگی در بین ایثار گران وخانواده های شهدا اشاره کرد و افزود: توجه به مباحث قرآنی یکی از موارد اصلی ما در معاونت فرهنگی است و ما هم اکنون در بین جامعه ایثارگی 470 حافظ کل قرآن کریم داریم که به استاندارد جمعیت بنیاد  به استاندارد مورد نظر رهبری رقم مناسبی است ودر بحث اردوها تلاش داریم 220 هزار نفر از جامعه ایثارگری به فضاهای فرهنگی، ورزشی، زیارتی اعزا م کنیم. ودرموضوع کانون ها 85 کانون فرهنگ ایثار وشهادت را در کشور بطور فعال راه اندازی کرده ایم وهمچنین موضوع مهدویت را به آنان آموزش می دهیم.


۱۳۹۳/۶/۴ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن