تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805202176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیپلماسی صرف مذاکرات شده و بقیه موارد خوابیده است/از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کنیم/هر کسی به دولت ایراد می‌گیرد می‌گویند جبهه پایداری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سقای بی‌ریا در نشست خبری:
دیپلماسی صرف مذاکرات شده و بقیه موارد خوابیده است/از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کنیم/هر کسی به دولت ایراد می‌گیرد می‌گویند جبهه پایداری
نشست خبری سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز برگزار شد.


به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگارن، محمدناصر سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در دفتر این جبهه برگزار شد، درباره شورای فقاهتی جبهه پایداری گفت: تعبیری که برای آن انتخاب کرده‌ایم مثل فقهای شورای نگهبان است و این شورای فقهاست که سه عضو  دارد که یکی از آنها آیت‌الله مصباح یزدی است و دو نفر دیگر نخواستند که نامشان منتشر شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به دنبال استیضاح وزرای دیگر دولت هستید یا خیر اظهار داشت: استیضاح مسئله‌ای است که به کل مجلس برمی‌گردد و به معنای طلب وضوح کردن است تا اشکالات روشن شود.

وی ادامه داد: روند استیضاح این طور نیست که یک گروه آن را انجام دهند البته جبهه پایداری اعضای آن از نمایندگان مجلس هستند در استیضاح فعال بودند اما منحصر به پایداری نبود، چرا که جبهه اصولگرایان دیگر هم به وزیر سابق علوم معترض بودند.

سقای بی‌ریا بیان داشت: وقتی استیضاح انجام می‌شود یعنی کار کارشناسی انجام شده و استیضاح وزیر علوم چندین ماه طول کشید البته پادرمیانی که رئیس مجلس انجام داد و فرصت یکماه‌ای که بتواند دغدغه نمایندگان را پوشش دهد هم داده شد اما آن چیزی که مد نظر نمایندگان بود رخ نداد به همین دلیل استیضاح برگرزا شد.

سخگوی جبهه پایداری افزود: در جریان استیضاح فقط جبهه پایداری  فعال نبود و طیف‌های دیگری هم در آن حضور داشتند.

وی تصریح کرد: وظیفه نمایندگان بررسی عملکرد وزرای دولت است که اگر به وظیفه خود به درستی عمل نکنند نمایندگان درباره وزیر تصمیم می‌گیرند البته اگر وزرا خوب کار کنند استیضاحی شکل نمی‌گیرد.

سقای‌بی‌ریا بیان داشت: هیچ نامی نمی‌برم که چه کسی در معرض استیضاح قرار دارد چرا که باید این سوال را از نمایندگان مجلس بپرسید و نه جبهه پایداری چرا که این کار را جبهه پایداری  انجام نمی‌دهد و اکثریتی این کار را انجام می دهند که دغدغه نظام را دارند.

وی درباره شیوه اداره مجلس توسط رئیس آن اظهار داشت: برخی نمایندگان برای انتخاب اعضای شورای نظارت اشکالاتی به رئیس مجلس دارند چرا که رئیس مجلس بی‌طرفی خود را حفظ کند البته رئیس مجلس در بعضی موارد مثل رای گیری برای استیضاح تلاش کردند که فضا را التیام دهند تا استیضاح رای نیاورد و این مسئله با بی‌طرفی سازگار نیست چون اگر بی‌طرف است باید به عنوان نماینده حرف بزند.

سخنگوی جبهه پایداری درباره مواضع جبهه متبوعش نسبت به جبهه رهروان ولایت تصریح کرد: گروههای مختلفی که با عنوان اصولگرا می‌شناسیم متحدالمرکز هستند که بعضی از آنها به مرکز نزدیک و بعضی دورتر هستند و برخی هم به خاطر عملکردشان حالت مرزی پیدا کردند.

وی ادامه داد: اصولگرایان در مسائل مشترک باید با هم کار کنند و در استیضاح وزیر علوم ثابت کردند که می شود این کار را کرد چون شاخص ما اصول انقلاب است و اگر به مسائل انقلاب، مصالح حقیقی ملت، اسلام و نظام اسلامی به عنوان مشترکات توجه شود می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

سقای بی‌ریا افزود: برخی با پدیده‌ای مواجه شدند که انتظارش را نداشتند و استیضاح بالفعل نشان داد که گروه های اصولگرا می‌توانند با هم کار کنند و موفق شوند که این امر معنای ژرفی دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جبهه پایداری در فسادهای دولت قبل نه تنها سکوت کرد بلکه حمایت هم می کرد اما چرا الان رسانه های منتسب به جبهه پایداری موج منفی علیه دولت راه انداخته‌اند گفت: کلیت مسائل را انکار نمی‌کنیم و این طور نبود که به صورت تمام قد از احمدی‌نژاد دفاع کنیم چرا که ما نسبت به بسیاری از موارد نظرمان را گفتیم.

وی اضافه کرد: روند کلی که از دولت‌های نهم و دهم آغاز شد گفتمانی بود که از سوی مقام معظم رهبری آغاز شده بود و مردم آمدند یک مصداق را پیدا کردند و به آن رای دادند.

سقای بی‌ریا اظهار داشت: طراح رویکرد پیشرفت و عدالت رهبری است که راه اصیل انقلاب و پیشرفت نظام و ملت را انتخاب می‌کند.

سخنگوی جبهه پایداری بیان داشت: کسانی که هم اکنون در جبهه هستند نسبت به مسائلی که در دولت گذشته پیش آمد در اعتراض پیش قدم بودند و ما نسبت به مسائلی که با گفتمان رهبری همخوانی نداشت جبهه‌گیری کردیم و به همین خاطر با مسائلی مثل مکتب ایرانی که در دولت دهم مطرح شد اعتراض کردیم و نظر خود را گفتیم.

وی ادامه داد: ما نسبت به درگیری‌هایی که در مجلس پیش آمد و رهبری آن درگیری‌ها را به منفعت مسائل کشور ندانستند و محکوم کردند ما هم ان را محکوم کردیم.

سقای بی‌ریا افزود: برخی می‌خواهند فضا را دو قطبی کنند که یا احمدی‌نژاد است یا دولت یازدهم اما اینطوری نیست چرا که احمدی نژاد شخص است و یک سری ویژگی داشت که بعد مدتی عوض شد و نتوانست آن ویژگی‌ها را ادامه دهد.

سخنگوی جبهه پایداری بیان داشت: برخی مسئولان قسم جلاله می‌خورند و می‌گویند ان دوران دیگر تکرار نمی‌شود اما آن گفتمان جایی نمی‌رود چون گفتمان امام و رهبری است و برای تمدن نوین اسلام تلاش می‌کرد به همین خاطر گفتمان پیشرفت و عدالت زنده است و ما طرفدار ان هستیم.

وی تصریح کرد: در مسئله یکشنبه سیاه مجلس مشکل این بود که یکسری اتهامات به افراد بدون مدرک زده می‌شد و متاسفانه امروز می‌بینیم که این امر از زبان مسئولان بلند پایه اتفاق می‌افتد.

سقای بی‌ریا اضافه کرد: اینکه بگوییم دولت نهم و دهم رانت‌خواری کرده همگی اتهام است چرا که در مسئله بورسیه دانشجویان آقای فرجی دانا در مجلس گفتند من معتقد نیستم که مشکل فقط دولتهای نهم و دهم است چرا که این مشکل در دولتهای دیگر هم بوده به همین خاطر نمایندگان پیشنهاد کردن گروهی برای بررسی بورسیه ها و تخلفات تشکیل شود.

سخنگوی جبهه پایداری  بیان داشت: اگر ما نسبت به مواردی صادق هستیم راهش مراجعه به دادگاه است یعنی تنظیم شکایت شود و اینطور نباشد که هر دولتی می‌آید دولت قبلی را متهم به تخلف کند و اشکال بگم بگم‌های دولت قبل این بود که بدون مدرک یک چیز را به دولت نسبت بدهند و معلوم نشود چه کسی بوده است.

وی افزود: اختلاس میلیاردی غارت بیت المال است و مسائلی است که باید در دادگاه به آن رسیدگی شود.

سقای بی‌ریا درباره راه اندازی گشت ارشاد موتوری توسط یکی از گروه هایی که نزدیک به جبهه پایداری  است اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی در همه کشورها این است که قانون را برگزار کند و وظیفه برخورد با کشانی که نسبت به قانون تخلف میکنند با نیروی انتظامی است.

سقای بی ریا اظهار داشت: گشت ارشاد موتوری طرحی است که هنوز در حال بررسی است چرا که بعضی با اینکه نیروی انتظامی قانون را برگزار کند مخالفند.

وی اضافه کرد: آنها که مجری قانون هستند وظیفه دارند از راه درست نظم را برقرار کنند.

وی درباره احتمال پیوستگی جبهه پایداری با جامعه روحانیت بیان داشت: در جامعه روحانیت خیلی از مسائل با ما قرابت دارد و خیلی از بزرگان مثل آیت‌الله مهدوی کنی با دبیر کل ما ملاقات داشتند و جبهه پایداری  یک تابو نیست مگر جبهه پایداری  خط قرمز نظام است.

سخنگوی جبهه پایداری  تصریح کرد: جبهه پایداری  بیشتر وجهه گفتمانی دارد و عموم مردم که دلشان برای انقلاب می‌سوزد به این جبهه تمایل دارند و طرح این مسئله  نشان می‌دهد کسانی که می‌خواهند با ترفندهای مردم به اسلام نروند و جبهه پایداری  چیز عجیب و غریبی نیست.

سقای بی ریا درباره انتخابات مجلس آینده اظهار داشت: هنوز 18 ماه تا انتخابات مجلس باقی مانده و همانطور که رهبری گفته اند نباید زود هنگام وارد مسائل انتخاباتی شویم.

وی اضافه کرد: باید افراد صالح به مجلس بروند حالا چه طرفدار جبهه پایداری  باشند یا نه این رویکردکلی ما است که در مرامنامه خود هم ان را اعلام کردیم.

وی بیان داشت: ما بعضی از ساز و کارهایی که در جبهه متحده اصولگرایان وجود داشت را قبول نداشتیم اما برای انتخابات مجلس کاندیدای مشترک در تهران معرفی کردیم و با جبهه متحد تعامل داشتیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع جبهه پایداری  نسبت به احمدی نژاد چیست تصریح کرد: اگر ویژگی‌هایی که در سال 84 باعث شد ما به احمدی نژاد رای بدهیم الان هم باشد به وی رای می‌دهیم اما تغییراتی ایجاد شده و ما صریح اعلام می‌کنیم نه حمایتی و همراهی در آشکار و پنهان نداریم و ملاک ما ویژگی‌های افراد بوده و گفتمان رهبری برای ما اصل است.

وی اضافه کرد : احمدی نژاد یک پرچمدار بود اما نتوانست به راه خود ادامه دهد و پرچم را زمین گذاشت اما راه جایی نمی‌رود و فرد دیگری که ویژگی های لازم را داشته باشد در این مصدر قرار میدهیم.

سخنگوی جبهه پایداری  اظهار داشت: همه مصوبات ما به تصویب شورای فقها می رسد و امکان ندارد کاری کنیم که به نظر آیت‌الله مصباح یزدی نرسد.

وی اضافه کرد : آیت‌لله مصباح یزدی حزب را به مفهوم غربی قبول ندارند اما معنای کلی آن را رد نمی کنند.

وی درباره موضع جبهه نسبت به مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: اصول جهت‌گیری ما این است که در بیانات رهبری قرار دارد و همانطور که رهبری گفتند بنا به یکسال اخیر تا سطح وزاری خارجه رسید اما لحن آمریکایی ها تغییر نکرد.

سقای بی ریا اضافه کرد: مقام معظم رهبری گفتند که من خوشبین نیستم و مذاکرات ادامه پیدا کرد اما نه کنگره و نه دولت امریکا لحنشان عوض نشد و تحریم ها بیشتر شد و حرف آخرشان این است که 20 سال حرفشان را گوش کنیم تا بعد ببینند چه می شود.

وی افزود: دیپلماسی ما صرف مذاکرات شده و بقیه موارد خوابیده است و ما باید بدانیم که دستاوردهای هسته ای با خون شهدا حاصل شده چرا که شنیده ام بعضی ها می گویند این دستاورد نیست بلکه برای نظام هزینه ایجاد می کنند و این دیدگاه قابل نقد است.

وی درباره خروج رسایی و کوچک‌زاده از جبهه پایداری گفت: افراد ملاک یک حرکت عظیم نیستند و ما نباید روی افراد تکیه کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری  افزود: افراد اختیار خود را دارند که باشند یا نباشند البته این افراد نسبت به اصولگرایی مواضع خوبی دارند.

سقای بی‌ریا درباره موضع جبهه پایداری نسبت به انتصاب نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم بیان داشت: اینکه افرادی یک بار محک خورده اند و به مجلس آمده‌اند و رای اعتماد نگرفته اند چیز خوشایندی نیست.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود این روند را ادامه خواهیم داد یعنی اینکه به نظر مجلس اهمیت نمی دهند و در برابر خواست آن ایستادگی می کنند.

سقای بی ریا درباره این موضوع که جبهه پایداری  از ابتدا نسبت به کوچکترین اقدامات دولت معترض بوده بیان داشت: این یک مهر ساختگی است و هر کسی که به دولت ایراد می‌گیرد می‌گویند عضو جبهه پایداری  است.

سخنگوی جبهه پایداری درباره وقایع مجلس در انتخاب اعضای شورای نظارت تصریح کرد: استمزاج رای گیری نیست و وقتی که کمیسیون فرهنگی به آن حساس می‌شود باید را گیری شود اما چرا استمزاج می کنند.

وی بیان داشت: در کمیسیون فرهنگی نسبت به فرد سوم هم رای گیری شد که به آن رای ندادند البته قانون می گوید حداقل دو نفر را کمیسیون می تواند انتخاب کند که بعد در صحن علنی مجلس درباره آن تصمیم گیری می شود اما همگی این موارد ابهام ایجاد کردن است.

سقای بی ریا درباره همایش‌هایی مثل دلواپسیم و دل نگرانیم تصریح کرد: در این همایش ها تعداد زیادی از اصولگرایان حضور داشتند و فقط جبهه پایداری نبود چرا که دانشجویان دلسوزی بودند که آن را برگزار کردند.

وی ادامه داد: چرا دولت کار کارشناسی مخالفین را بر نمی‌تابد چون این امر باعث پخته شدن کار می‌شود .

وی ادامه داد: در همایش دلواپسیم حداقل 10 کارشناس با استدلال صحبت کردند البته شاید یکسری افراد داغی باشند که یکسری شعار بدهند.

سخنگوی جبهه پایداری  بیان داشت: در شان مسئولان نیست که حرفی بزنند و بعد آن را اصلاح کنند و بگویند بزدل را در برابر شیردل گفته اند چرا باید این را بگوییم و بعد 5 صفحه توضیح دهیم و در آن دوباره تهدید کنیم.

سقای بی ریا افزود: اخیرا رئیس جمهور گفته است که صدا و سیما دولت را پوشش نمی‌دهد اما اگر کسی تلویزیون را ببیند متوجه میشود که تمام برنامه‌ دولت از طرف صدا و سیما پوشش داده می‌‌شود و حتی خبرنگاری می آید از رئیس جمهور سوال کند شخص رئیس جمهور آن را انتخاب میکند و این تا بحال رسم نبوده است و خبرنگار موافق دولت باشد و سوال پیچدار نپرسد.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: ما ناصحانه این حرف‌ها را می زنیم تا کارشناسان ناقد بتوانند نقد کنند.

وی تصریح کرد: روحانی می گوید شما پیام انتخابات را نگرفته اید؛ منظور از پیام انتخابات چیست؟ مرز وعده‌هایی که در نطق انتخاباتی داده شده چیست،‌ آیا رئیس جمهور می‌تواند به این علت که مردم به من رای دادند قوانین نظام را زیر پا بگذارد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم این بود که و اطلاعات نامه ای نوشته بودکه برخی افراد صلاحیت داشتن منصب در دولت  را نداشتند اما وزیر علوم آنها را رئیس دانشگاه نکرده مثلا یکی از اینها با منافقین در ارتباط بوده و وزارت اطلاعات گفته است که این شخص نباید رئیس دانشگاه شود.

سقای بی ریا اظهار داشت: مناصب بالای نظام باید در اختیار کسانی باشد که صالح باشند و اگر رئیس جمهور با شعارهایی بالا آمد شعار ملاک نیست بلکه ملاک قانون اساسی و ضوابط نظام است.

سخنگوی جبهه پایداری در پایان خاطر نشان کرد استیضاح و اختیارات نمایندگان مجلس ضابطه است و هر جا به بن بست خوردیم اگر گوییم پیام انتخابات را مردم نگرفته اند کلی گویی است چون شخصی که رئیس جمهور می شود در واقع رئیس جمهور همه است و باید بر اساس قانون عمل کند.

انتهای پیام /








تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن