تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820639027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود امکانات نباید مانع از مبارزه با موادمخدر شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان فاضلیان:
کمبود امکانات نباید مانع از مبارزه با موادمخدر شود
گرگان - خبرگزاری مهر: رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که کمبود امکانات نباید مانع از مبارزه با موادمخدر شود، گفت: ما باید شجاعت داشته باشیم و بگوییم در این بخش آنچنان که شایسته است عمل نکرده‌ایم.



به گزارش خبرنگار مهر، احمد فاضلیان ظهر دوشنبه در جمع اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مخدر با بیان این که بهانه ی کمبود یا نبود امکانات در بخش مبارزه با مواد مخدر ، پذیرفته نیست، گفت: باید بهترین امکانات و نیروها را در این بخش، پایِ کار آورد. وی با تاکید بر این که باید موضوع مواد مخدر به یک دغدغه ی عمومی تبدیل شود گفت: هیچ کس از این پدیده در امان نیست و باید همه ظرفیت های مادی و معنوی کشور در این مقوله بسیج شوند. این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: ما باید شجاعت داشته باشیم و بگوییم در این بخش، آنچنان که شایسته است خوب عمل نکرده ایم. مواد مخدر را یک تهدید امنیتی است و متاسفانه امکانات و اعتباری که دولت به این بخش اختصاص می دهد جوابگوی نیاز، نیست. وی با بیان این که موضوع مواد مخدر از یک پشتیبانی علمی، تکنولوژیکی و سرمایه هنگفت برخوردار است تاکید کرد: اگر می خواهیم در زمینه ی مبارزه با این پدیده ، موفق عمل کنیم باید روش ها و تاکتیک های مبارزه را عوض کنیم. فاضلیان در این نشست بر فعال شدن کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر در گلستان تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم برخورد اساسی با قاچاقچیان صورت گیرد باید اموال آنان را که عمدتا به نام خودشان هم ثبت نشده ، شناسایی و همه ی سود نامشروعی که از این راه به دست آورده‌اند، از دست آنان خارج  کنیم. وی تصریح کرد: این کمیته باید در ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های قضایی و انتظامی از بدو تشکیل پرونده، برای شناسایی اموال منقول و غیرمنقول دستگیر شدگان اقدام کند. این مقام ارشد قضایی با بیان این که باید کار جدی برای شناسایی عوامل اصلی تولید کنندگان و قاچاقاچیان عمده مواد مخدر در دستور کار قرار بگیرد گفت: به جرات می توانیم ادعا کنیم بیشتر کسانی در مقوله مواد مخدر گرفتار و مجازات می شوند خرده فروشان و افرادی هستند که به دلیل مشکلات معیشتی در این ورطه گرفتار شده اند. وی افزود: فقط در سال گذشته بیش از 13 هزار فقره پرونده با 50 عنوان مجرمانه در حوزه ی مواد مخدر وارد محاکم قضایی استان شده است . فاضلیان در ادامه این نشست  با تاکید بر این که باید ترک اعتیاد در استان‌ها رایگان انجام شود گفت: در استان گلستان دست کم به دو اردوگاه یکی در بندرگز و دیگری در گنبدکاووس نیاز است. وی همچنین با اشاره به 14 مسیر تردد برای ورود و خروج در استان گلستان گفت: باید همه این مسیرها کنترل شود. دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز در این نشست با بیان این که ساز و کار نگهداری از معتادین در استان وجود ندارد گفت: بررسی  سرقت های انجام شده نشان می دهد 84 درصد سارقان اعتیاد دارند که اگر بتوانیم این افراد را جمع آوری و در اردوگاه‌های ترک اعتیاد نگهداری کنیم، کاهش چشمگیری در این بخش خواهیم داشت. علی یزدانی در ادامه همچنین با بیان این که بررسی ها نشان می دهد غالب کسانی که پرونده آن‌ها در  بخش مواد مخدر، وارد دستگاه قضایی می‌شود، خرده فروشان هستند گفت : باید بانک اطلاعاتی از قاچاقچیان تشکیل شود. حسینی رئیس شورای مبارزه با موادمخدر استان نیز در این جلسه با بیان این که اعضای شورای مبارزه با موادمخدر استان  همیشه پای کار هستند گفت: برخی اشکالات و خلاء های قانونی در این بخش وجود دارد که باید با کمک اعضا برای رفع آن تلاش کنیم.


۱۳۹۳/۶/۳ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن