تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815287260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی 600هزار والدین بی سواد دانش آموزان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باقرزاده خبر داد
شناسایی 600هزار والدین بی سواد دانش آموزان
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از شناسایی 600 هزار والدین بی سواد دانش آموزان خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور گفت: برابر مقررات کشور هر فردی که مهارت خواندن و نوشتن اولیه را نداشته باشند بی سواد است که روش‌های شناسایی این افراد بی سواد متفاوت است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از شناسایی 600 هزار والدین بی سواددانش آموزان خبر داد و گفت:‌ طبق اعلام مدیران مدارس 3 درصد از والدین دانش آموزان با سواد هستند و 75درصد آن‌ها بی‌سواد هستند که تا پایان سال 93 برای با سواد کردن آنها تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه افزود‌: بعضی از کشورها آزمون لمس را برای شناسایی افراد بی سواد اجرا می‌کنند و از آنها آزمون کتبی می‌گیرند تا سطح سوادشان را ارزبابی کنند در حالی که برخی دیگر روش سقفی را اجرا می‌کنند یعنی اگر فردی سابقه تحصیلی در آموزش و پرورش را نداشته باشد بی سواد محسوب می‌شود.

باقر زاده با اشاره به این که 70کشور دنیا برای شناسایی افراد بی سواد از روش سرشماری استفاده می‌کنند که کشور ما نیز جزء آن است افزود: در مناطق محروم  90 درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بی سواد هستند که برای عبور از این چالش پایگاه‌های ثبتی را ایجاد کردیم تا بتوانیم در رابطه با وضعیت سواد یک منطقه شهرستان اظهار نظر دقیقی داشته باشیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همچنین تصریح کرد:‌ طرح آموزشی گروه سنی  10تا 20 سال بر این اساس انجام می‌شود و مشخصات اعضای بی سواد خانواده دانش آموزان به تفکیک منطقه استان تهیه و در اختیار مدیران مدارس قرار می‌دهیم یعنی مدیر مدرسه فرمی را در  اختیار دارد که مشخصات اعضای بی سواد دانش آموزان مدرسه خود را که زیر  50سال سن دارند در آن ثبت می‌نمایند.

وی ادامه داد: 600هزار والدین بی سواد دانش آموزان شناسایی شدند و اسامی آن ها در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته است که طبق اعلام آن‌ها 3 درصد از ‌آن‌ها با سواد هستند و همچنین بی سوادی 75درصد از آنها مورد تأیید قرار گرفته است و تا پایان سال 93 برای باسواد کردن آن‌ها تلاش می‌نماییم.

باقر زاده در ادامه افزود: برای آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان در اولویت نخست از معلمان همان مدرسه استفاده خواهیم کرد اما اگر داوطلبی وجود نداشت از دانش  آموزن مقطع متوسطه، مدارس غیر دولتی، مراکز آموزش از راه دور بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به این که مدیران مدارس می‌بایست در برابر این طرح احساس مسئولیت کنند گفت: هم اکنون گزارش‌هایی ارائه می‌شود که آن‌ها در برابر این طرح احساس مسئولیت ندارند و معلمان آماده همکاری نیستند.

وی با  بیان این که مقاومت افراد بی سواد در برابر این طرح چالش دیگری است که با آن روبرو هستیم افزود: برای هر کدام از این چالش‌ها راه حلی را در نظر گرفته‌ایم که می‌توان به بحث تشویق و تنبیه اشاره کرد. به طوری که اگر فردی از این طریق با سواد شود مورد تشویق قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در خصوص انسداد مبادی بی سوادی گفت: انسداد مبادی ورودی بی سوادی برای ریشه کنی بی سوادی ضروری است اما طبق اعلام مدیران مدارس 13هزار نفر در اسفند ماه دانش آموز بودند که هم اکنون نیستند.

گفتنی است فانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه این اجلاس عنوان کرد:‌ یکی از مشکلات سواد ‌آموزی در کشور این است که هیچ اهرمی در اختیار نداریم و  هم اکنون بیش از 9میلیون بی سواد در کشور وجود دارد که برای ریشه کنی بی سوادی باید سعی کنیم بی سواد جدیدی تولید نکنیم.

وی در ادامه افزود:‌ طبق انسداد مبادی بی سوادی که معاونت آموزش ابتدایی برای اجرای آن در تلاش است، هیچ دانش آموز شش تاده ساله‌ای نباید از مدرسه باز بماند.

باقرزاه با اشاره به وجود 57مدرسه تک دانش آموز در کشور  گفت:‌ در برخی از مناطق کشور اجازه نمی‌دهند که دخترهایشان به مدرسه بروند که بر این اساس باید تلاش کنیم در سال تحصیلی جدید بی سواد جدیدی تولید نشود و همه مدارس کشور طرح باسوادی  اولیای بی سواد دانش آموزان را اجرا کنند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن