تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804829919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانایی وزارت بهداشت تنها برای تأمین 20 درصد از نیازهای حوزه سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت اعلام کرد: توانایی وزارت بهداشت تنها برای تأمین 20 درصد از نیازهای حوزه سلامت خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت با اشاره به این که وزارت بهداشت تنها 20 درصد از نیازهای حوزه سلامت را می تواند تامین کند، خاطرنشان کرد: مابقی دستگاه ها نیز باید با همكاریهای بین بخشی در تامین سلامت مردم به وظایف خود عمل كنند.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور ساعت 09:04



به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سید حسن هاشمی در مراسم تقدیر از پزشکان پیشکسوت که شامگاه گذشته به مناسبت روز پزشک، در وزارت کشور برگزار شد، گفت: جا دارد یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی را که تمام عمرشان را صرف خدمت به مردم کردند، در این هفته گرامی بداریم. وزیر بهداشت افزود: فرصتی فراهم شده که بعد از گزارش یک ساله فعالیت دولت، این روزها را به جامعه پزشکی تبریک بگوییم. در این یک سال اتفاقات زیادی افتاد به طوری که دولت توانست آرامش، محبت و آشتی را در داخل و خارج از کشور در طول عمر کوتاهش برقرار کند.
وی با اشاره به این که امیدواریم این مسیر با همدلی و همیاری ادامه یابد و اتحاد بین دولت و مردم با سربلندی و حفظ ارزش های اسلامی بیشتر شود گفت: دولت در طول این یکسال دستاوردهای زیادی داشته و در حوزه سلامت بین مجلس شورای اسلامی و دولت هماهنگی های لازم برقرار شده است. به طوری که همه از اعتبارات مورد نیاز بخش سلامت حمایت کردند.
هاشمی با بیان این که رییس مجلس نیز توجه جدی به حمایت از بخش های خصوصی و دولتی داشت، افزود: همگی شاهد بودیم که رییس قوه قضاییه نیز از جامعه پزشکی حمایت کرد.
وزیر بهداشت همچنین گفت: شخص رییس دولت یازدهم، در طی این یک سال به اندازه تمام روسای جمهور به سلامت توجه ویژه مبذول کرد و در واقع دكتر روحانی به عنوان رئیس جمهور سلامت محور، شناخته شد.
به گفته هاشمی افتخار می کنیم که هم اکنون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی نیز بر خلاف دوره های گذشته از حوزه سلامت به خوبی حمایت می کند. ضمن این که معاون اول ریاست جمهوری نیز تاکید فراوان در حمایت از حوزه سلامت دارد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: از زمان شروع به کار دولت یازدهم حوزه سلامت هر روز شاهد خبری نویدبخش است و اگرچه هنوز بارهای زیادی بر زمین مانده است ولی فراموش نکنیم که مشكلات باقی مانده از گذشته در حوزه های اقتصادی هم بسیارند. وی با اشاره به این که در قانون اساسی که میراث خون شهداست، به حق دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت تاکید شده، گفت: دولت، و قوای سه گانه موظف به تامین عادلانه این مهم هستند.
به گفته هاشمی ما هنوز در ابتدای راه هستیم و امیدواریم از حمایت های همه جانبه برخوردار باشیم تا با انجام کارهای بزرگ در این حوزه ادامه این مسیر را به آیندگان بسپاریم.
وی با اشاره به این که وزارت بهداشت تنها 20 درصد از نیازهای حوزه سلامت را می تواند تامین کند، خاطرنشان کرد: مابقی دستگاه ها نیز باید با همكاریهای بین بخشی در تامین سلامت مردم به وظایف خود عمل كنند. چون وزارت بهداشت به تنهایی، نه با پول و نه با قدرت و قانون نمی تواند برقراری عدالت در سلامت را تحقق بخشد.
به گفته وی بخش عمده رسیدن به این هدف، توانمندی مردم در خودمراقبتی است و سایر بخش ها و ارگان های مرتبط با سلامت باید برای فرهنگ سازی در این زمینه همکاری کنند.
هاشمی گفت: در دو هفته گذشته در بحث روغن و لبنیات عزم جدی داشتیم و شاهد بودیم که می توانیم همه اهرم ها را برای حمایت از مردم به کار بگیریم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما مسافر این غافله هستیم وفرصتها می گذرد بنابر این با یاری تمام جامعه پزشکی میتوان امیدوار بود، اكنون كه بعد از چند دهه، سلامت جزو اولویت های دولت قرار گرفته، بتوانیم به نحو احسن به آن سر و سامان دهیم.
هاشمی همچنین افزود: همانطور که در طول یکسال گذشته از بخش خصوصی حمایت های لازم را به عمل آوردیم، باید فرصت ها را برای حمایت های بیشتر از این بخش فراهم کنیم.
به گفته وزیر بهداشت مشکلات زمانی حل می شود که ما به عنوان پزشک از خود به نفع مردم عبور کنیم. مردم باید باور کنند که جامعه پزشکی کاملا در خدمت آنهاست. چون زنده ماندن هر کدام از مردم، زنده ماندن بشریت است. اگر مردم به این باور برسند، باید مطمئن باشیم که هیچ کس اجازه نمی یابد که به حوزه پزشکی بی حرمتی کند.
وی با بیان این که مراقبت جامعه پزشکی از خود، امروز یک ضرورت جدی است، ادامه داد: اگر می خواهیم نظام سلامت از ناخوشی تغییر مسیر دهد، باید همه، رفتاری متفاوت با گذشته داشته باشیم.
هاشمی با اشاره به این که سالهای پیش رو مطمئنا آسان نیست، گفت: البته نه برای پزشکان چون وضعیت معیشت پزشکان قطعا در آینده ارتقاء می یابد ولی ما باید به عنوان دستگاه های اجرایی، نظارت کافی داشته و با متخلفان در جهت منافع مردم، برخورد جدی داشته باشیم.
به گفته وزیر بهداشت باید حرمت لباس سفید پزشکی حفظ شود و امیدواریم بتوانیم در سالهای پیش رو در کنار سازمان نظام پزشکی و سایر ارگان های ذی ربط، به خوبی به این مهم دست یابیم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن