تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804010182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیویورک‌تایمز: زمان هجوم نظامی امریکا به داعش در سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



نیویورک‌تایمز: زمان هجوم نظامی امریکا به داعش در سوریه
نیویورک‌ تایمز: مسلح کردن مخالفان میانه‌روی سوری، تقویت کردهای سوریه، بهره‌گیری از پهپادها برای رشته‌ای از حملات هوایی منسجم علیه رهبران داعش و ارسال نیروهای ویژه به خاک سوریه از دیگر گزینه‌های روی میز مقامات امریکایی است.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، ویدیوی کشتن "جیمز فولی" (خبرنگار امریکایی) به دست تروریست‌های داعش به نقطه عطفی در سیر تکامل خشونت‌گرایی این گروه تروریستی تبدیل شده، تا جایی که امریکا را بر آن داشته که همزمان با ناآرامی های فرگوسن، برای دفع خطر این گروه -که از این پس به عنوان "تهدید مستقیم علیه امریکا" خوانده می‌شود!- دست به مداخله نظامی مستقیم در عراق و سوریه بزند.
 
از همین رو دولت باراک اوباما در حال سبک‌سنگین کردن گزینه مداخله مستقیم نظامی در سوریه برای مقابله اساسی با گروه تروریستی داعش است. یکی از مشاوران ارشد اوباما این خبر را به رسانه‌ها داده است.  
به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز (NewYorkTimes)، "بن رودس" یکی از مشاوران ارشد باراک اوباما خبر داده است که «دولت امریکا مشغول بررسی گزینه مداخله مستقیم در بحران سوریه و آغاز حملات هوایی به مواضع داعش در این کشور است.»     بر اساس این گزارش، حملات امریکا علیه مواضع داعش در عراق از 17 مرداد، به دستور رئیس‌جمهور امریکا آغاز شده بود، اما احتمالا به زودی ماجرا ابعاد بسیار وسیع‌تری خواهد یافت.  

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور امریکا هشدار داد: «ایالات متحده دست به هر اقدامی که لازم باشد خواهد زد تا از شهروندان خود حراست کند. امریکا تا کنون بارها و با شفافیت و روشنی هشدار داده که "اگر به دنبال امریکایی‌ها باشید و بخواهید به آن‌ها آسیبی برسانید، ما به دنبال‌تان خواهیم آمد، هرجایی که باشید" و همین نکته در روزهای آینده برنامه‌ریزی‌های امریکا علیه "دولت اسلامی" را هدایت خواهد کرد.»  
نیویورک تایمز در ادامه این گزارش یادآور می شود: «باراک اوباما تا کنون بارها در برابر فشارهای موجود از درون و بیرون دولت برای اقدام فعالانه و مداخله مستقیم در سوریه بحران‌زده مقاومت کرده و از پذیرش پیشنهادها سر باز زده است، اما به نظر می‌رسد حالا با پیش‌روی‌ها و اقدامات تکان‌دهنده تروریست‌های داعش چاره دیگری برای دولت او باقی نمانده و کم‌کم زمان اقدام اساسی دارد فرا می‌رسد.»
   
امریکا در تدارک براندازی داعش روز گذشته ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا در واکنش به اقدام شبه‌نظامیان داعش در انتشار ویدئوی سر بریدن جیمز فولی گفت: «هرگونه استراتژی برای مقابله با دولت اسلامی باید اقدام نظامی علیه مواضع آن‌ها در سوریه را هم در بر بگیرد.»   و حالا سخنان مشاور رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد بر سر این مسأله توافقی چشمگیر وجود دارد.   بن رودس با تأیید سخنان مارتین دمپسی، گفته است: «امریکا در حال حاضر با فراهم کردن تجهیزات و آموزش برای نیروهای امنیتی عراق و نیز نیروهای امنیتی کُردی که در میدان نبرد با شبه‌نظامیان داعش فعالانه درگیرند، نشان داده که می‌داند هر اقدامی برای مقابله با این سازمان باید هردو طرف مرز (سوریه و عراق) را مد نظر داشته باشد.»

  وی می گوید: «امریکا دامنه اقدامات خود برای آموزش و مسلح کردن مخالفان میانه‌روی سوریه را هم گسترده‌تر خواهد کرد. تقویت نیروها و هم‌پیمانان محلی -از جمله کردهای سوریه- هم از جمله گزینه‌های امریکا برای تشدید اقداماتش علیه داعش است.»
 
این روزنامه امریکایی می افزاید: «یکی دیگر از گزینه‌هایی که مقامات امریکایی درباره آن گفتگو کرده‌اند، بهره‌گیری از پهپادها برای رشته‌ای از حملات هوایی منسجم علیه رهبران داعش است؛ عملیاتی مشابه اقداماتی که پیش‌تر در یمن، سومالی و پاکستان توسط نیروهای امریکایی انجام شده است. ارسال نیروهای ویژه به خاک سوریه هم از دیگر گزینه‌های روی میز مقامات امریکایی است.»
 

نیویورک تایمز در پایان این گزارش می نویسد: «از هفته دوم اوت که باراک اوباما دستور حمله به مواضع داعش در عراق را صادر کرد، تا کنون بیش از ۹۰ حمله هوایی علیه مواضع آنان انجام شده تا از پیش‌روی‌شان به سوی اربیل جلوگیری شود و نیروهای کرد و دولت عراق بتوانند سد کلیدی موصل را پس بگیرند، اما حالا معادلات تغییراتی اساسی خواهد کرد و امریکا با برنامه‌ای منسجم‌تر به نبرد با تروریست‌های خلافت‌جوی دولت اسلامی خواهد پرداخت.»     ناگفته پیداست که انتشار این اظهارات و تحلیل های هدفمند با نیت توجیه مداخلات احتمالی دولت امریکا در منطقه صورت می پذیرد و بسیاری از مؤلفه های برجسته شده در آن، با حقائق میدانی و جاری در صحنه تحولات عراق و سوریه ناهمخوان می باشد.      
نیویورک تایمز
 
104  




۰۲/۰۶/۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن