تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804917799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریشه بی اخلاقیهای زندگی امروز در فاصله گرفتن از خداست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش: ریشه بی اخلاقیهای زندگی امروز در فاصله گرفتن از خداست خبرگزاری پانا: مدیر کل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: ناهنجاریها و بی اخلاقیهای زندگی امروز ما ناشی از فاصله گرفتن از خداست.
۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور ساعت 18:13



به گزارش خبرگزاری پانا، ابوالقاسم عیسی مراد در جمع مسئولین امور تربیتی و مشاوره ادارات آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: برای ایجاد یک رویکرد درست تربیتی که با مشکلات جامعه ما سازگار باشد،باید رویکردهای دنیای امروز را بشناسیم وآنها را با بومی سازی کنیم. مدیر کل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت:فلسفه تعلیم و تربیت ما این است که  خلقت انسان در حقیقت برای وصال به خالق هستی است .
عیسی مراد با بیان اینکه برای ورود به مدخل تربیت باید به خود آمده  و زمینه آنرا در خود فراهم کرد افزود: آسیب های زندگی انسان  عصر حاضر درمان پذیر نیست،چراکه درمان را  از درون درد استخراج می کنیم ،در حالی درمان را باید  از درون اسنان و از ذات الهی بشر استخراج کرد.
 
وی با اشاره به اینکه معنا درمانی امروز دنیای مدرن بخش ناچیزی از مبانی اعتقادی و اخلاق اسلامی است،گفت: برای ایجاد یک  رویکرد درست تربیتی که با مشکلات جامعه ما سازگار باشد،باید رویکردهای دنیای امروز را بشناسیم و آنرا  مطالعه کنیم وآنها را  با بومی سازی کنیم.
مدیر کل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با طرح این سوال که " ضرورت و اهمیت و فلسفه تربیت برای ما معلوم است یا خیر؟" افزود: ضرورت اول برای یک مربی تربیتی و مشاور این است که  چرایی و فلسفه تربیت را درک کرده و به این  استدلال برسد که تربیت ،ضرورت است و باید به آن عمل کرد.
وی با طرح این سوال که آیا متولیان امر تربیت همانهایی هستند که نیاز داریم گفت: از برنامه های کاری ما طبقه بندی علمی تمام مشاوران در سطح کشور  است ،چرا که یک مشاور باید توان راهبری و مدیریت داشته باشد و با اصول علمی کار خود آشنا باشد.
عیسی مراد توانمند سازی و بهینه سازی  نیروی انسانی را  از دیگر اولویت های کاری وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور تربیتی و مشاوره بر شمرد و افزود: یک مربی و مشاور توانا ،باید با ارائه تکلیف به مراجع خود ،او را نیز درگیر حل مسئله نماید و خلاقیت در کار تربیتی باید باشد
این مقام مسئول با بیان اینکه مشاور  و مربی باید با بر اساس مدلهای دقیق و علمی کارساز و پیشگیرانه  که نگرشها را تغییر دهد عمل کند گفت: اکنون آسیب های روانی ،اجتماعی و فرهنگی بسیار زیاد است و تربیت به عنوان باب اصلی و مشاوره به عنوان مجموعه ای از تکنیک ها و مهارتها کنار هم قرار میگیرند تا بر اساس یک رویکرد دقیق بومی و مطالعات  بین المللی به درمان بپردازند.
وی گفت: در اختیار داشتن دانش آموزان فرصت تربیتی بسیار مناسبی است که در اختیار ما قرار گرفته و اعتماد مردم به آموزش و پرورش زمینه ارتباط و تعاملات سازنده دیگر خواهد شد و آنگاه گفتار مربی و مشاور تاثیر گذار خواهد بود و این با تکنیک بدست می آید.
 
عیسی مراد گفت: انسجام و تمرکز بخشی حوزه  تربیتی و مشاوره  با تدوین برنامه ها و فعالیت های پرورشی بر اساس الگوی علمی ،تخصصی و اجرایی  از سیاستهای اصلی ما است.
مدیر کل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، راه اندازی نظام جامع مشاوره در کلیه مقاطع  تحصیلی و استاندارد سازی تمامی فعالیت های مشاوره ای  را دستور کار کمیته های تخصصی  حوزه کاری خود اعلام کرد.
وی گفت: ارتقای سطح علمی و تخصصی مربیان و بروز شدن آنها ، انتخاب احسن  و توسعه متوازن  و هدایت تحصیلی مطلوب دانش آموزان  در رشته های تحصیلی  ، ارتقای سطح کیفی بهداشت روانی دانش آموزان و متولیان آنها از دیگر سیاستهای  تعریف شده وزارت می باشد.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن