تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798370143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد مصاف مردم و مسئولان گچساران با آتش سهل‌انگاری در جنگل‌های قلات گناوه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
مصاف مردم و مسئولان گچساران با آتش سهل‌انگاری در جنگل‌های قلات گناوه
مردم و مسئولان گچساران با دست خالی به مصاف آتش سهل‌انگاری در دامن جنگل‌های قنات گناوه رفتند.

خبرگزاری فارس: مصاف مردم و مسئولان گچساران با آتش سهل‌انگاری در جنگل‌های قلات گناوه



به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پس از 4 روز گذشت زمان از شروع آتش‌سوزی در 15 کیلومتری شهر دوگنبدان و در منطقه تفریحی و گردشگری "گناوه" بسیاری از عرصه‌های جنگلی در آتش سهل‌‌انگاری سوختند.  در این خصوص شب گذشته فرماندار گچساران خبری مبنی‌بر مهار کامل آتش این منطقه داد و صبح امروز متاسفانه آتش دوباره جان گرفت و  انگار می‌خواست بفهماند بی‌احتیاطی مردم شروع قصه‌ای است که سر دراز دارد. این آتش‌سوزی که از چهارشنبه عصر آغاز و بارها توسط نیروهای مردمی و مسئولان مهار شد صبح امروز دوباره جان گرفت و به مناطق دیگر رسید و مسئولان مردم را دوباره پای کوه و مراتع گناوه کشاند.

فرماندار گچساران در حاشیه اطفای حریق گناوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با توجه به شرایط بکر و گردشگری این منطقه باید، در مورد اهمیت منابع طبیعی و اماکن گردشگری فرهنگ‎سازی شود زیرا که مهم‎ترین علت این آتش‎سوزی‎ها خطای انسانی و فردی بوده است. این مسئول، مقداری از آتش‎سوزی را متعلق به منابع ملی و بخش دیگر  آن را  هم از مناطق حفاظت شده گناوه عنوان کرد و گفت: منابع طبیعی و جنگل‌ها به‌عنوان ثروت‌های خدادادی فقط مخصوص به انسان‌های امروز نیست و همه ما باید در حفظ آن همانند امانت‌داری صادق و کوشا باشیم. وی، علت این آتش‎سوزی‎ها را بی‎احتیاطی گردشگران خواند و بیان کرد: بر اساس این بی‌احتیاطی‌ها چندین هکتار از مراتع و درختان این منطقه بکر گردشگری از بین رفت. رحیمی، نبود امکانات و تجهیزات مدرن جهت اطفای حریق را در این شهرستان عامل ادامه‌دار شدن آتش دانست و گفت: متاسفانه به علت نبود تجهیزات مناسب و زبانه کشیدن آتش نیروهای ما تنها با استفاده از چوب و شاخه درختان قادر به  مهار سریع آتش نیستند.

فرماندار گچساران با بیان اینکه  متاسفانه چند مرحله آتش‌سوزی مهار شده و در نقاط دیگر  از سر می‌گیرد، عنوان کرد: تلاش مردم و مسئولان طی چند روز اخیر همتی مضاعف بوده که جای تقدیر و تشکر دارد و امید است این کار خداپسندانه به درگاه خدای متعال مورد قبول واقع شود. رحیمی اکنون از مهار شدن کلی این آتش در ظهر امروز( شنبه ) خبر داد و مراتب قدردانی خود را از همه مسئولان و مردم اعلام کرد. اما در این میان میرزا نظری؛ رئیس شورای روستای گناوه‌ در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولان شهرستان و گروه‌های مردمی از شهر دوگنبدان و مردم روستای گناوه از عصر روز چهارشنبه تاکنون مداوم با استفاده از وسایل مختلف از جمله چوب و شاخه درختان مشغول مهار نمودن آتش بودند اما به علت باد شدید و منطقه علفزار خشک این منطقه مهار آتش به طور کامل بسیار مشکل است.

فرماندار گچساران در میان شعله‌های آتش وی با بیان اینکه بالاخره پس از 4 شبانه روز ظهر امروز آتش‌سوزی این منطقه  مهار شد، بیان کرد: از فرماندار گچساران و همه مسئولان از جمله شهرداری، بخشداری، سپاه پاسداران، بسیج مقاومت امام حسین (ع) روستای گناوه‌لری که به علت بومی بودن مرتبا در منطقه حضور داشتند، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر و....  از طرف اعضای شورای اسلامی و مردم روستای گناوه تشکر می‌کنیم.

فرماندار گچساران به همراه مردم برای خاموش کردن آتش جنگل گفتنی است، در مدت مذکور وقوع آتش‌سوزی، بیش از  150 نیرو از طرف منابع طبیعی، ستاد بحران، فرمانداری گچساران، بسیج، هلال احمر،  محیط زیست، نیروهای مردمی و .. در شرایط سخت گرمای تابستان مشغول خاموش کردن آتش آن هم با استفاده از وسایل سنتی بودند. ---------------------------- گزارش از پریسا خمیسی ---------------------------- انتهای پیام/82022/ذ40

93/06/01 - 17:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن