تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803815816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خداشناسی و تفکرات صداوسیما


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: خداشناسی و تفکرات صداوسیما وبلاگ > حاج محمود عطار، مهدی - به فرض که همه در بهشت عرب زبان باشند ، آیا از خداوند سبحان بعید است که به همه ی اهل بهشت این زبان و گویش را تعلیم نماید ؟ غیر عربهایی که خواهان بهشت رفتن هستند ، دغدغه ای باید داشته باشند که نکند قرار است در کنکور آزمون عربی هم دم در بهشت شرکت کنند ؟ این همه اتفاق در گوشه و کنار دنیا در عرصه های مختلف علمی – فرهنگی – خبری و ... در حال در نوردیدن یکدیگرند و برنامه سازان مذهبی ما کجای کارند و به چه می اندیشند ؟!

در سایتهای خبری خواندیم ( سایت الف کد مطلب: 238827 ) که کارشناسی مذهبی در صدا و سیما زبان اهل بهشت و اهل جهنم را عربی و عجمی معرفی کرده است . این که این اطلاعات از کجا آمده و چقدر صحت دارد بحث ما نیست ، اما اینکه در سازمانی به طول و عرض صدا و سیما ، به قدری خلا های فرهنگی و اعتقادی قابل رویت است که بر هیچ سلیم النفسی پوشیده نیست ، آنگاه با بودجه ی مملکتی و احتمالا بدون نظارت و بررسی دقیق ، وقت مردم را برای دیدن و شنیدن مطالبی صرف کنیم که نه دنیایی را آباد می کند و نه آخرتی را جای سوال دارد.
به فرض که همه در بهشت عرب زبان باشند ، آیا از خداوند سبحان بعید است که به همه ی اهل بهشت این زبان و گویش را تعلیم نماید ؟ غیر عربهایی که خواهان بهشت رفتن هستند ، دغدغه ای باید داشته باشند که نکند قرار است در کنکور آزمون عربی هم دم در بهشت شرکت کنند ؟ این همه اتفاق در گوشه و کنار دنیا در عرصه های مختلف علمی - فرهنگی - خبری و ... در حال در نوردیدن یکدیگرند و برنامه سازان مذهبی ما کجای کارند و به چه می اندیشند ؟!
البته روی سخن ما با عزیزانی که در این حوزه زحمت می کشند و البته برنامه های قابلی را نیز می سازند نیست ولی جا دارد تا با دقت بیشتری نسبت به بررسی محتوای برنامه ها عمل نماییم . در نصیحتی از امیر المومنین علیه السلام ، آمده است با هرکس به قدر فهم و عقلشان سخن بگویید . آیا مطرح شدن چنین سخنانی عمل به این توصیه ی اخلاقی و فنی ایشان است ؟!
آیا سازمانی که به تعبیر حضرت امام ( ره ) همچون دانشگاه می ماند ، و در این عرصه نیز بدون "رقیب" باقی مانده است نباید به سمت تعالی جایگاه خود حرکت کند ؟ نباید فرهنگ را در اولویت های برنامه سازی خود قرار دهد و از درگیری ها و بازی های سیاسی فاصله بگیرد ؟ چگونه است که رئیس این سازمان را شخص اول مملکت تعیین می کند ولی شخص دوم از عملکرد آن ظرف این یکساله ، دلگیر می شود ؟ سازمانی که فقط در تهران نزدیک به ده هزار نفر حقوق بگیر دارد ، نباید عملکردی به مراتب ثمر بخش تر در جامعه داشته باشد ؟ قطعا این هشدار ها بکار مدیریت فعلی سازمان نمی آید ، و اگر به احتمال بسیار زیاد فرد دیگری را جانشین ایشان بدانیم ، از مدیریت جدید این مطالبات را خواهیم داشت .
یادم می آید حوالی سال 1378 همکاری محتوایی با مدیر وقت گروه اجتماعی شبکه یک - البته برای چند برنامه ی اول - داشتم که قراربود این برنامه به عنوان اولین برنامه ی زنده ای که بعد از اخبار این شبکه روی آنتن می رود ، پخش گردد که این خود حساسیت موضوع را چند برابر می کرد ، ولی با این حال در آن دوره بوضوح دغدغه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی از جمله الویت های بسیار قابل توجه بیشتر مدیران برنامه ساز بود ، چه شده که الان خروجی های این سازمان در سطوح مختلف ، تنزل قابل تاملی را تجربه می کند ؟
چنین تحلیل هایی که بی شک نه نیاز جامعه است و نه اولویت دینی ، نشان دهنده ی نهادینه شدن فرهنگ افراط است و جالب است بدانید که این مسیر عینا مسیری است که تندرو های وهابی در حال طی کردن آن و معرفی خدایی هستند که برایش این قبیل آموزه ها از هر چیز دیگری مهم تر است ! خدایی که نمایندگانش بجای تاسی به سلوک علی ، حسن ، حسین و زهرا سلام الله علیهم اجمعین - که حتی برای آمرزش قاتلین خویش استغفار می کردند - دنبال معرفی خدایی هستند که خوراندن زقوم و آویزان کردن زنان از تار های مویشان را وعید داده است؟خدایی که رحمانیت و رحمیتش را بیش از تمامی صفات مطلق کمالی و کمال مطلقی خویش برایمان برشمرده کلا فراموش شده است .شاید شناختن خدایی اینچنینی از نیاز های امروز جامعه ی ما باشد.



شنبه 1 شهریور 1393 - 16:13:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن