تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798263026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین کارگاه آموزشی پروژه مدیریت یکپارچه و چند منظوره جنگل های هیرکانی در گیلان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان
نخستین کارگاه آموزشی "پروژه مدیریت یکپارچه و چند منظوره جنگل های هیرکانی" در گیلان برگزار شد
رشت - خبرگزاری مهر: نخستین کارگاه آموزشی و مشورتی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی طی دو روز به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گیلان برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان ظهر شنبه در این کارگاه آموزشی گفت: نزدیک به هفتاد درصد از اراضی این استان را عرصه های جنگلی، مرتعی و منابع ملی شامل می شود. فریور نقوی اظهار داشت: با توجه به وسعت کم استان و تراکم جمعیتی بسیار آن ارتباط تنگاتنگی بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با مردم به خصوص ساکنان مناطق جنگلی و مرتعداران گیلانی وجود دارد . وی همچنین با اشاره به توانمندی های استان در زمینه های مختلف بیان داشت: تنوع زیستی جانوری و گیاهی، تنوع محصولات کشاورزی و شیلاتی، پتانسیل جذب گردشگری و صنعت توریسم از جمله ظرفیت هایی هستند که می توان برای اعتلای اقتصاد جامعه گیلانی بدون تخریب و تعدیل منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار بگیرند.  معاون فنی منابع طبیعی و آبخیز داری گفت: منابع در اختیار بایستی کنترل شود در غیر این صورت با از دست دادن منابع طبیعی، گیلان را از دست داده ایم و این استان به سرنوشت استان های کویری که هماره با پدیده هایی نظیر ریز گردها و سایر آلاینده های زیست محیطی دست به گریبان هستند، دچار خواهد شد. وی افزود: پروژه ملی مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی تلاش دارد ضمن احیای این جنگل ها که از دوران سوم زمین شناسی بجا مانده و دارای ارزش زیست محیطی بسیاری است تمهیداتی را فراهم آورد که با همسو سازی نیازها و همگرایی مردم و طبیعت ضمن افزایش سطح جنگل های هیرکانی اقتصاد و معیشت مردم و ساکنان مناطق مورد نظر نیز بهبود یافته و منافع ایشان با حفظ منابع طبیعی عجین و آمیخته شود. نقوی اذعان داشت: پروژه چند منظوره جنگل های هیرکانی  از سال 1392 و در پی توافق سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور با برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و با اعتباری افزون بر هفت میلیون دلار به صورت مشترک از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و صندوق تسهیلات جهانی (GEF)  در سه استان شمالی (گیلان،مازندران و گلستان ) طی دوره زمانی پنج ساله اجرا خواهد شدو کارگاه مزبور نخستین کارگاه مشورتی در این زمینه است که استان گیلان به مدت دو روز میزبانی آن را بر عهده داشته است.  مدیر ملی پروژه چند منظوره جنگل های هیرکانی نیز در این نشست تصریح کرد: بر اساس نقشه های هوایی در سال 1334 جنگل های هیرکانی سطحی معادل با دو میلیون و پنجاه هزار هکتار را شامل می شد که امروزه به یک میلیون و 939 هزار هکتار تقلیل یافته است. داریوش بیات افزود: اگر بخواهیم به سطح جنگل موجود در 60 سال قبل برگردیم بایستی بسیاری از زمین هایی را که در حال حاضر به عنوان اراضی کشاورزی محسوب می شوند به حالت طبیعی و جنگلی خود بازگردانیم که تحقق این مطلب معیشت مردم و ساکنان منطقه را به مخاطره خواهد انداخت. وی ادامه داد: پروژه ملی مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی تلاش دارد ضمن احیای این جنگل ها که از دوران سوم زمین شناسی بجا مانده و دارای ارزش زیست محیطی بسیاری است تمهیداتی را فراهم آورد که با همسو سازی نیازها و همگرایی مردم و طبیعت ضمن افزایش سطح جنگل های هیرکانی اقتصاد و معیشت مردم و ساکنان مناطق مورد نظر نیز بهبود یافته و منافع ایشان با حفظ منابع طبیعی عجین و آمیخته شود. به گزارش مهر، این کارگاه آموزشی و مشورتی که با حضور اعضای تیم اجرایی پروژه، جمعی از ساکنان مناطق روستایی و جنگلی محدوده اجرای طرح، نمایندگان تشکل های مردم نهاد (NGO)،استادن دانشگاه هاو معاونان فرمانداری شهرستان های رودبار و سیاهکل به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان در سالن اجتماعات مجتمع یاس برگزار شد.                    


۱۳۹۳/۶/۱ - ۱۴:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن