تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805311749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنتی بودن باغات مانع صادرات کشمش/ صادرات کشمش آسیب شناسی شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی گزارش مهر از آذربایجان غربی/
سنتی بودن باغات مانع صادرات کشمش/ صادرات کشمش آسیب شناسی شود
ارومیه - خبرگزاری مهر: کشمش یکی از خشکبار های اصلی صادراتی در کشور و آذربایجان غربی به شمار می رود اما متاسفانه عدم توسعه باغات و خروج آنها از سنتی به مدرن موجب شده کیفیت این محصول پایین باشد و این امر صادرات این محصول را تحت شعاع قرار داده است.



به گزارش خبرنگار مهر، استانهای آذربایجان شرقی، قزوین، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی مناطق عمده تولیدکننده انگور کشور هستند که ارومیه، میاندآب، نقده و مراغه، بناب و ملکان مهمترین شهرهای تولید کننده انگور در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به شمار می روند. از کل اراضی زیر کشت انگور کشور فقط هشت هزار هکتار آنها رو سیمی هستند و بقیه رونده و سنتی بوده که این موضوع تولید محصول کشمش را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به ضرورت توجه به توسعه صادرات خشکبار به خصوص کشمش باید در زمینه صادرات کشمش یک آسیب شناسی جدی انجام شود. در کنار سنتی بودن باغات بی توجهی به بسته بندی مناسب و عدم استفاده از فناوریهای نوین مشکلاتی است که این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.

مشکلات صادرات کشمش شناسایی شود/آذربایجان غربی رتبه اول تولید کشمش معاون برنامه ریزی و اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه اول تولید کشمش در کشور را داراست اظهارداشت: این در حالی است که باید در کنار حفظ این رتبه به ارتقای کیفی محصولات نیز توجه خاصی بکنیم. تقی کهوریان چهارشنبه شب در همایش ملی کشمش که با حضور مسئولان کشوری واستانی برگزار شد ادامه داد: مشکلات موجود در این حوزه باید شناسایی و برای حل آنان نیز راهکارهایی ارائه شود. وی ادامه داد: استفاده از فناوریهای نوین و نیز بسته بندی های مناسب از مواردی است که باید در توسعه صادرات کشمش مد نظر باشد. کهوریان گفت: در زمینه نگهداری کشمش نیز باید فعالان اقتصادی بیشتر تلاش کنند و ما نیز در کنار آنان هستیم و از اقدامات انجام شده حمایت می کنیم. وی افزود: با توجه به بحران دریاچه ارومیه و طرح کشتهای جایگزین، می توان باغهای انگور را که نیاز آبی کمی هم دارند جایگزین باغات سیب کرد. کهوریان اضافه کرد: می توان با خرید تضمینی کشمش به قیمت مناسب در این زمینه موجب افزایش تولید محصول و نیز صادرات آن شد.

باید رایزنهای بازرگانی کشور از بخش خصوصی و متخصص انتخاب شوند رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش گفت: اگر دولت خواهان افزایش صادرات است باید عوامل بازدارنده را در این زمینه کاهش و یا حذف کند. اسدالله عسگر اولادی افزود: رویکردهای نوین صادرات و توسعه دیپلماسی صادرات از جمله مواردی است که نیازمند توجه به آنها هستیم و سیاستهای دولت در این بخش می تواند بازدارنده ها و مشوقها را در برداشته باشد. وی با اشاره به مسایل مختلف مطرح در بخش بازدارنده ها اظهار داشت: عواملی چون مالیات بر ارزش افزوده هشت درصدی، عوارض مختلف بر صادرات، پنج ساله شدن کارتهای بازرگانی برای صادرکننده ها، بیمه های اجتماعی، مسایل مربوط به حمل و نقل و صدور ویزا از جمله مواردی است که باید بازنگری و توجه خاصی نسبت به آنها شود. عسگر اولادی اضافه کرد: هشت دولت در کشور قول دادند تا سهم بخش خصوصی در اقتصاد را افزایش دهند و 80 درصد سهم دولتی کاهش دهند ولی این امر همچنان باقی است و در دولت یازدهم 80 درصد سهم دولت در اقتصاد به 82 درصد افزایش یافته است. وی ادامه داد: اگر سهم مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد دولت به 50 درصد نرسد خروج از رکود و تورم لجام گسیخته بسیار مشکل است. وی با اشاره به مبحث دیپلماسی در صادرات اظهارداشت: باید رایزنهای بازرگانی کشور از بخش خصوصی و متخصص انتخاب شوند چون کارمندی که فقط شش ماه دوره ببیند نمی تواند در این بخش آن چنان که باید تخصص لازم را کسب کرده باشد. رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نقش مهم بانک مرکزی در صادرات گفت: ثبات نرخ ارز مهمترین چالش صادرکننده هاست و از بانک مرکزی خواهان توجه به این موضوع و برنامه ریزی بلندمدت در این رابطه هستیم. وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید، تدبیرهای اجتماعی و سیاسی خوبی داشته است ادامه داد: سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال می تواند ما را از رکود خارج کند و باید دولت در این زمینه تدابیر خاصی مانند دو حوزه اجتماعی و سیاسی بیاندیشد.

مشکل سموم باقی مانده در زمینه کشاورزی باید حل شود رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش گفت: فرهنگ سازی در زمینه مصرف و تولید محصولات کشاورزی از جمله مهمترین برنامه هایی است که باید دولت در این زمینه کار کند تا مطابق نیاز جامعه تولید و مصرف صحیح انجام شود. شمسعلی هادی زاده معلم با بیان اینکه هم اکنون باقی مانده سموم مهمترین بحث مطرح در زمینه تولیدات کشاورزی است گفت:هم اکنون در بخش تولید انگور، رونده و سنتی بودن باغات مهمترین مشکلی است که می تواند کیفیت کشمش تولیدی را کاهش دهد. وی با بیان اینکه آب در پایداری تولید دارای نقش بسیار مهمی است اظهار داشت: ما در تولید محصولات کشاورزی قیمت آب را به درستی نمی دانیم. هادی زاده معلم ادامه داد: باید برای منابعی که برای ما پایداری تولید را به همراه دارند برنامه ریزی داشته باشیم و تلاش کنیم محصولات ارگانیک تولید کنیم. وی عنوان کرد: استانهای آذربایجان شرقی، قزوین، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی مناطق عمده تولیدکننده انگور کشور هستند که ارومیه، میاندآب، نقده و مراغه، بناب و ملکان مهمترین شهرهای تولید کننده انگور در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی هستند. وی اعلام کرد: از کل اراضی زیر کشت انگور کشور فقط هشت هزار هکتار آنها رو سیمی هستند و بقیه رونده و سنتی است.

امسال 180 هزارتن کشمش در کشور تولید می شود رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران نیز در این زمینه گفت: پیش بینی تولید کشمش کشور امسال 180 هزار تن است که سال گذشته این میزان 150 هزار تن بوده است. محمدحسن شمس فرد گفت: از 150 هزار تن کشمش تولیدی کشور در سال گذشته 120 هزار تن آن صادر شده است. وی اظهارداشت: در چهار ماهه امسال نیز میزان صادرات کشمش کشور 35 هزار تن بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شش هزار تن کاهش یافته است. این نشست به منظور بررسی مسایل و مشکلات موجود در تولید، فرآوری و توسعه بازار کشمش ایران در ارومیه برگزار شد و فردا نیز ادامه می یابد. روز اول این همایش شامل سخنرانی ها بود و روز دوم شامل بازدید از باغ ارگانیک و ایستاده انگور و بازدید از یک واحد فرآوری کشمش در آذربایجان غربی انجام می شود. سطح زیر کشت انگور در آذربایجان غربی 21 هزار هکتار است که به طور متوسط 230 هزار تن از این باغات سالانه انگور برداشت می شود که 30 درصد آن سهم تازه خوری، 25 درصد کشمش، 10 درصد صادرات است و بقیه در صنایع تبدلی و صنعتی مصرف می شود.


۱۳۹۳/۶/۱ - ۱۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن