تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798537243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو بنیاد باران: مجلس به حق دولت در انتخاب سرپرست و وزیر احترام بگذارد/ نجفی اگر برای وزارت علوم معرفی شود رای قابل قبولی می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
عضو بنیاد باران: مجلس به حق دولت در انتخاب سرپرست و وزیر احترام بگذارد/ نجفی اگر برای وزارت علوم معرفی شود رای قابل قبولی می گیرد

عضو بنیاد باران: مجلس به حق دولت در انتخاب سرپرست و وزیر احترام بگذارد/ نجفی اگر برای وزارت علوم معرفی شود رای قابل قبولی می گیرد
عضو بنیاد باران معتقد است معرفی محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم می‌تواند آثار ناشی از استیضاح فرجی دانا را کاهش دهد.
زینب غبیشاوی: «حسن رسولی» مشاور «محمد رضا عارف» و عضو بنیاد باران در گفت‌وگو با خبرنگار «نامه نیوز» درباره استیضاح وزیر علوم  از سوی مجلس و معرفی «محمد علی نجفی» به عنوان سپرست وزارت علوم و همچنین فضای علمی و آموزشی کشور در آستانه بازگشایی دانشگاه‌هایی توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه می‌خواندید.

رسولی با بیان اینکه استیضاحی که در مجلس صورت گرفت و منجر به افتادن وزیر علوم شد ارتباطی با عملکرد آقای فرجی دانا و دغدغه‌های استیضاح‌کنندگان برای جایگاه علمی کشور نداشت، گفت: این استیضاح در ادامه رفتارهایی بود که در ابتدای تشکیل دولت اقای روحانی نیز از سوی مجلس در این حوزه شاهد بودیم. سال گذشته همین موضع‌گیری‌ها و رفتارها در قبال نامزدهای معرفی شده برای تصدی وزارت خانه علوم صورت گرفت، خاطرتان هست که وزیر اول موردنظر آقای روحانی با فشارهایی که وارد شد و پیغامهایی که داده شد معرفی نشد و گزینه دوم نیز با رای عدم اعتماد مواجه شد و در نهایت آقای فرجی دانا معرفی شد؛ معتقدم عملکرد 7 و 8 ماه آقای فرجی دانا در وزارت علوم بسیار کوتاه بود و برای اینکه مبنایی برای سنجیدن مجموعه عملکرد یک مدیر ارشد در حوزه آموزش عالی باشد کفایت نمیکند.

وی با اشاره به اینکه پیامی که نمایندگان استیضاح کننده به دولت آقای روحانی دادند این بود که این مجموعه بر نقش و جایگاه دانشگاهیان حساس است، افزود: با توجه به حساسیتی که این بخش برای اکثریت نمایندگان مجلس فعلی دارد، این استیضاح در حقیقت علامتی بود که این گروه از نمایندگان مجلس به آقای روحانی دادند.

مشاور عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در ادامه با بیان اینکه فرجی دانا یکی از اساتید و کارشناسان برجسته کشورمان هستند، تصریح کرد: همانطور که روز چهارشنبه دیدیم ایشان بسیار اخلاقی رفتار کردند و دست به افشاگری نزدند و علی رغم همه ناروایی‌هایی که بر ایشان شد، فرجی دانا اما مصلحت اندیشانه و اخلاقی رفتار کرد.

وی درباره علت عدم حضور روحانی در مجلس استیضاح و انتصاب آقای نجفی نیز گفت: آقای روحانی با درک رفتارهای پشت پرده این استیضاح نگاه واقع بینانه‌ای به آن داشت و در مجلس حضور پیدا نکرد و در ادامه پیامی که پس از آن داد و انتصابی که در این زمینه کرد منجر به آن شد که آثار و تبعات این استیضاح به حداقل کاهش پیدا کند.

رسولی همچنین گف: علامت مثبتی که آقای جهانگیری به رئیس مجلس داد به نظر من اتمام حجتی بود برای اثبات حسن نیت در همراهی دولت با مجلس. عدم توجه نمایندگان استیضاح کننده به این موضوع بیانگر آن بود که مدیران حاضر دروزارت علوم بهانه‌ای بیش نبودند؛ نشانه‌ای که از سوی آقای جهانگیری و دولت در آستانه بازگشایی دانشگاه ها داده شد تا محیط‌های علمی و آموزشی با ثبات و آرامش کار خود را آغاز کنند اما به دلیل اراده سازمان یافته در داخل و خارج از محلس پشت این استیضاح همه اقدامات و درخواست رئیس مجلس نیز نتبجه نداد و در نهایت آقای فرجی دانا حذف شدند.

وی تاکید کرد: فکر میکنم از یک سو با برخوردی که با آقای روحانی و دولت صورت گرفت و از سوی دیگر با سرپرستی که برای این وزارت خانه انتخاب شد، دولت سعی دارد از طرفی با راضی نگه داشتن مجلس قانون را رعایت کند تا با این برخوردهای فرسایشی دچار بی تابی نشود و تحمل خود را از دست ندهد و از طرف دیگر بر تدوام خط مشی دولت در این عرصه تاکید کند.

عضو بنیاد باران خاطرنشان کرد: انتصاب چهره برجسته‌ای مثل آقای نجفی که از مردان نامدار در عرصه آموزش و پرورش هستند در حقیقت این نوید و پیغام را می‌دهد که در عین حال که به حق مجلس احترام می‌گذارد بنا ندارد از حقوق دولت عدول کند و این انتصاب بیانگر درک صحیح دولت و رئیس جمهور از فضای مجلس و آینده است.
 
وی با اشاره به اینکه نتیجه این استیضاح به نفع دولت، کشور و مصالح ملی نیست، گفت: جریانی که در مجلس این استیضاح را به راه انداخت در رویداد بعدی سیاسی کشور عکس العمل مردم را در پای صندوق های رای در رویگردانی نسبت به خود خواهند دید.

رسولی با اشاره به اینکه با توجه به شناخت و آشنایی که آقای نجفی با حوزه علمی و آموزشی کشور دارند می توانند در حوزه سرپرستی خود آثار این استیضاح را به کمتریت حد موضوع کاهش ده، افزود:  اگر اقای نجفی به عنوان وزیر علوم انتخاب شوند میتوانند رای قابل قبولی دریافت کنندو آرامش مورد انتظار جامع دانشگاهی را تامین کنند و همانطور که آقای روحانی برخورد قانونی با استیضاح داشت مجلسیان و استیضاح کنندکان هم باید اختیارات قانونی قوه مجریه را به رسمت بشناسند.






1393/6/1





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن