تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826099934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاضر غایب کارگردانان سینما!!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: فیلمسازی که جزء جسورترین سینماگران ایران است، وارد حوزه‌هایی از فیلمسازی شده است که فقط در توان او است. شاید به دلیل پیشینه انقلابی‌اش این امکان برایش فراهم شده است اما او...   در سینما خبری هست، نیست با گذری بر نام‌های بزرگ سینما به نظر می‌رسد جمع زیادی از کارگردانان خوب و شناخته شده ایران این روزها به دلایلی ناگفته و ندیده کمتر امکان فیلمسازی پیدا می‌کنند یا چنین قصدی دارند. یک مقایسه بین پروانه ساخت‌هایی که داده می‌شود و زمان به نتیجه رسیدن آن خبر از طولانی بودن این پروسه می‌دهد که گاه به پشیمانی افراد برمی‌گردد.   فرمان آرا؛ مردی برای تمام فصول حدود سه ماه پیش آخرین ساخته بهمن فرمان آرا با عنوان «خاک آشنا» اکران شد. همان فیلمی ‌که با حذف چهار صحنه آن به نظرش همچون عکسی آمد که چشمانش درآمده بود. او در همان روزها که بحث هیات انتخاب اسکار مطرح بود، اعلام کرد بهترین فیلم «درباره الی..» است و فیلم خود را کنار کشید. فرصت برای اصغر فرهادی حداقل تا چهار سال آینده پیش نخواهد آمد که این رفتار بزرگوارانه او را جبران کند چون این فیلمساز مطرح اعلام کرده است قصد ندارد به معاونت سینمایی کنونی فیلمنامه‌یی بدهد یا فیلمی ‌را در ایران بسازد. او قرار است فیلم‌های «از عباس کیارستمی ‌متنفرم» و «سفر به تاریکی» را در خارج از کشور بسازد. او برای ساخت فیلم «از عباس کیارستمی‌ متنفرم» منتظر دریافت مجوز نشده است. در این فیلم فکر هنرمندی که تشییع جنازه خودش را فیلم می‌کند، مطرح شده و برای ساخت آن دنبال استودیویی در چک، بلغارستان یا ایتالیا می‌گردد. دیگر فیلم او که از چهار سال پیش می‌خواست بسازد، «سفر به تاریکی» است که قرار بود با حضور گلشیفته فراهانی باشد، امکانش فراهم نشد. بازیگران این فیلم هدیه تهرانی و رضا کیانیان هستند. البته کیانیان تنها در سه سکانس این فیلم حضور دارد اما هدیه تهرانی از ابتدای کار تا انتها خواهد بود. شهر برلین برای فیلمبرداری انتخاب شده است. این فیلم قصه ساده‌یی دارد. داستان زن خانه دار ایرانی است که به آلمان می‌رود تا شوهرش را که مشغول تحصیل در دکترای فلسفه است، ببیند ولی به او گفته می‌شود شوهرش کشته شده است. او می‌خواست یک فیلم کمدی هم با حضور اکبر عبدی و علیرضا خمسه بسازد. اما کاری که او تصمیم داشت در این زمینه انجام دهد برگزاری نخستین کارگاه فیلمسازی‌اش بود که به دلایل ناگفته اما شخصی از آن انصراف داد. این کارگاه قرار بود از پنجم آبان ماه به مدت سه ماه برگزار شود. شاید هم در آینده و شرایطی مناسب‌تر این کلاس را برگزار کند. فرمان آرا همچنین می‌خواست نمایش «مردی برای تمام فصول» را روی صحنه ببرد که امکانش فراهم نشد. خودش دلیل این موضوع را چنین عنوان کرد؛ «این نمایش را به خاطر مذهبی بودنش انتخاب کردم و سوال اینجاست که این اثر قبل از انقلاب مجوز نگرفت و حال چرا این مجوز داده نمی‌شود.» به نظر می‌رسد سینمای ایران حداقل یک کارگردان مطرح خود را از دست داده است.   کمال تبریزی و پاداش همین هفته‌یی که گذشت، تولد کمال تبریزی بود. فیلمسازی که جزء جسورترین سینماگران ایران است، وارد حوزه‌هایی از فیلمسازی شده است که فقط در توان او است. شاید به دلیل پیشینه انقلابی‌اش این امکان برایش فراهم شده است اما او به خوبی و زیرکی وارد این گونه فیلمسازی شده است. ساخت فیلم‌هایی همچون «لیلی با من است» و «مارمولک» در کنار فیلمی‌ همچون «همیشه پای یک زن در میان است» در کارنامه اش قرار دارد. او هم فیلمسازی را بلد است هم از امکاناتش استفاده می‌کند. فیلمنامه نویسی خوب هم جزء توانایی‌هایش است. او ذائقه مردم را می‌شناسد. به همین خاطر دو بار بلورین بهترین فیلم مردمی ‌را دریافت کرده است. او نگاهی دوباره و متفاوت در فیلم «لیلی با من است» به جنگ داشت، بعدتر نگاه ویژه‌یی به روحانیت را در فیلم «مارمولک» ادامه داد. در روزهایی که مساله زنان دغدغه بسیاری شده بود، فیلم «همیشه پای یک زن در میان است» را ساخت. اما تجربه او درباره حج با عنوان «پاداش» همچنان به عنوان فیلم آماده نمایش پشت در اکران مانده است و در آمارهای فارابی مدام تکرار می‌شود. از شهریورماه و قبل از آن قرار بود این فیلم دارای پروانه نمایش شود و جزء فیلم‌های اکران عید فطر باشد. البته به اینها اضافه کنید که قرار بود این فیلم در جشنواره سال پیش هم به نمایش درآید اما ممکن نشد. داستان این فیلم سینمایی درباره یکی از مدیران میانی دستگاه اداری است که به سفرهای متعدد خارجی می‌رود. او جهت تشویق به حج فرستاده می‌شود ولی در این سفر برخلاف تصورش که انتظار دارد همانند دیگر سفرهای خارجی به عنوان یک مدیر دولتی با او برخورد شود، با او برخورد نمی‌شود. بازیگرانش حسن معجونی و آتیلا پسیانی هستند و آنان که فیلم را دیده اند معتقدند این فیلم یک بازیگر توانا - حسن معجونی- را به سینمای ایران معرفی دوباره کرده است؛ بازیگری که در تئاتر توانایی اش را نشان داده و در نقش‌های ریز و درشت فیلم‌های تبریزی بازی کرده است. او درباره پاداش می‌گوید؛ «توافقات اولیه با سیمافیلم انجام شده بود، اما بعد به دلیل اختلافات فکری نتوانستیم با یکدیگر همکاری کنیم و این اثر مشکلات مالی پیدا کرد. پس از آن هم معضل اصلی که همان مجوز نمایش فیلم است، آغاز شده است.» البته کمال تبریزی این روزها چندین پروژه تمام و ناتمام دارد؛ او این روزها مسوولیت ساخت سریال «سرزمین کهن» بر گردنش است و طبق آخرین اخبار در پامنار ساخت آن دنبال می‌شود. البته باید اضافه شدن خبر قطعی ممنوع التصویر شدن «میترا حجار» را سد تازه‌یی بر سر این سریال دانست. او که سابقه ساختن سریالی همچون شهریار را دارد که با حذف و سانسور در یکی دو قسمت آن روبه رو شد و سریال توقیف شده «قصه‌های رودخانه» را نیز در تلویزیون دارد، این روزها هم با این خبر رو به رو می‌شود. سریال او در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما حال و هوایی تاریخی دارد و در آن تلاش می‌شود تاریخ سیاسی اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی ‌بررسی شود. کار تصویربرداری این سریال از نیمه آذر سال گذشته در لوکیشن‌هایی در تهران آغاز شده و 400 لوکیشن برای آن در نظر گرفته شده است. البته او پروژه امام موسی صدر را نیز در برنامه‌هایش دارد که خبرگزاری فارس خبر تایید نمایندگان خانواده امام موسی صدر بر فیلمنامه «وقتی موسی گریست» را منتشر کرده بود. حالا باید دید او با فیلم ساخته شده خود «پاداش» در اکران سینمایی حاضر می‌شود یا خیر.   رخشان بنی اعتماد؛ بانوی اردیبهشتی برای نام «رخشان بنی اعتماد» بسیاری کلاه از سر برمی‌دارند. نام فیلم‌ها و یاد آثارش برای جمع زیادی از سینماروها خاطره انگیز است حتی اگر تلخ‌ترین فیلم‌ها را بسازد که در این مدت این کار را کرده؛ فیلم‌های تلخی که به شدت انسانی است. حال و هوای انسانی او در آثارش باری است که بر دوش تماشاگر می‌ماند و او را به فکر و دوست داشتن تشویق می‌کند. حال فرقی ندارد او نرگس را بسازد یا خون بازی را. در این سال‌ها او هم عضو هیات داوران بوده است و هم جزء دریافت کنندگان . او به تازگی به امریکا و سوئد سفر کرده است. همراه گروه سینماگران و یارانی که به دعوت هیات رئیسه آکادمی ‌اسکار به آن سوی آب‌ها رفته است. «ما نیمی ‌از جمعیت ایران هستیم» مستندی بود که او در خردادماه امسال ساخته بود و در خانه سینما نیز نشان داد؛ فیلمی‌ درباره خواسته‌ها و مطالبات زنان در آن روزها که خودش چنین درباره اش گفته بود؛ «من از روز اول تکلیفم روشن بود و می‌خواستم یک فیلم صد درصد گزارشی کاربردی بسازم. در مجموع فیلمی‌ می‌خواستم که زبان همه اقشار جامعه باشد و مسائل را برای عموم مردم باز کند و این ریسک زیادی بود، کار برای تدوینگر خیلی سخت بود و حاصل یک فیلم هنری ماندگار نبود، ما همه چیز را کنار گذاشتیم و تصمیم بر این بود که فیلم دیده شود. من تحقیق در مورد این فیلم را بیش از یک سال پیش آغاز کردم و بهترین زمان نزدیک به فضای انتخابات پیش آمد که گروه‌های مختلف زنان دور هم جمع شدند و از این فضا، می‌شد استفاده بهینه را برد، چرا که بحث در مورد مشکلات زنان مثل یک تابو است که کنار گذاشته شده است و شاید در مجموع این طور نباشد که من در این فیلم مطرح کردم، اما این واقعیت به صورت ملتهب در جامعه وجود دارد و دید پدرسالارانه هم به این قضیه اضافه شده و من با هوشمندی در این فضا کار خود را از پنجم اردیبهشت آغاز کردم به طوری که کار همزمان تدوین می‌شد.» چند روز پیش نیز باز هم نظرات خود را درباره عملکرد محمد آفریده نیز بیان کرده و نظر مثبت خود را مطرح کرد. او درباره تحریم چنین نوشته بود؛ «معتقدم این تصمیم نه به صرف یک واکنش و اثرگذاری کوتاه مدت بلکه بازتاب یک واقعیت نه چندان پنهان گذشته و کاملاً آشکار فعلی است که باید به عنوان بحثی جدی همچنان پیگیری شود؛ بحث «سینمای مستند و مسوولیت و محدودیت‌های آن». به نظر می‌رسد فعلاً خبری از حضور او در عرصه سینمایی نباشد.   داریوش مهرجویی و تهران علی مصفا و لیلا حاتمی‌ در پروژه «آسمان محبوب» برای سومین بار جلوی دوربین «داریوش مهرجویی» خواهند رفت. این خبری است که فارس اعلام کرده است. علی مصفا و لیلا حاتمی ‌که پس از فیلم‌های لیلا و میکس، در پروژه «چیزهایی هست که نمی‌دانیم» ساخته فردین صاحب زمانی بازی کردند، برای سومین بار در کنار هم در فیلم داریوش مهرجویی بازی خواهند کرد. «آسمان محبوب» روزهای پایانی پیش تولید را در مشهد اردهال پشت سر می‌گذارد و به زودی وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود. او همچنین در هفته پیش نیز به همدان سفر کرده است و در این سفر از صدا و سیمای مرکز همدان نیز بازدید کرد. به گزارش فارس، داریوش مهرجویی قرار است تحقیقات اولیه درباره فیلم‌های شهر همدان و سیدجمال الدین اسد آبادی را در این سفر انجام دهد و در این زمینه به دنبال یکسری اسناد و مدارک و فیلم‌های مستند ساخته شده است. او گفته است؛ «فیلمنامه این اثر را که احتمالاً عنوان آن «سید جمال» خواهد بود، شخصاً می‌نویسم.» همچنین 17 فیلم از ساخته‌های او در وب سایت انگلیسی زبان شبکه توسعه سینمای آسیا قرار گرفتند. طبق اعلام اسکرین دیلی، از سینمای ایران 41 فیلم انتخاب شده اند که 17 اثر از ساخته‌های معروف «داریوش مهرجویی» از جمله «سارا»، «آقای‌هالو»، «بانو»، «پستچی»، «شیرک»، «مهمان مامان»، «لیلا» و «درخت گلابی» در میان این آثار قرار دارند. این خبر خوبی است به خصوص که در مورد مهرجویی خبر رفع توقیف «سنتوری» هم شنیده می‌شود. سجادپور گفته است؛ «مشکل این فیلم به کارگردانی داریوش مهرجویی در حال رفع شدن است. دست اندرکاران این فیلم درخواست رفع توقیف اکران فیلم «سنتوری» را دادند و این فیلم مشکلی برای رفع توقیف نخواهد داشت و بعد از سپری شدن مراحل اداری مشکل این فیلم نیز حل خواهد شد.»هرچند دیوان عدالت اداری رای به محکوم بودن وزارت ارشاد و پرداخت هزینه‌های ساخت فیلم به سازندگانش داده است اما نکته‌یی که اکنون بیش از هر چیزی در مورد این کارگردان قابل توجه است عدم اتفاق جدید درباره فیلم «در جست و جوی تهران» است. مهرجویی به همراه مهدی کرم پور و مرحوم سیف الله داد قرار بود در کنار هم سه اپیزود این فیلم را بسازند. اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که فیلم را در 110 دقیقه احتمالاً در جشنواره فیلم فجر اکران کنند. به گفته یکی از تهیه کنندگان فیلم؛ «کار آقای مهرجویی در 70 دقیقه بسیار زنده، شاداب و بانشاط ساخته شده و بحث مشارکت مردم در احیای بافت‌های فرسوده و باستانی را به خوبی به تصویر کشیده است و روحیه، نشاط و شادابی مردم تهران به خصوص در سنین میانسالی و پیری در آن مشاهده می‌شود.» ساخته‌های او می‌تواند برای سینمای ایران به عنوان سرمایه‌یی بزرگ شناخته شود.   جعفر پناهی در آفساید مدت‌ها است که جعفر پناهی فیلمی‌ نساخته است. او قرار بود از اواخر تابستان ساخت فیلمی ‌را آغاز کند که نشد. اما او این روزها با ممنوع الخروج شدنش در صدر اخبار قرار گرفته است. عضو هیات داوران جشنواره فیلم بمبئی است. «جعفر پناهی» کارگردان سینمای ایران به همراه «پل شرایدر» فیلمنامه نویس سرشناس امریکایی دو عضو سرشناس هیات داوران جشنواره بمبئی خواهند بود. «پناهی» نیز چندی پیش به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم مونترال کانادا انتخاب شده بود که در آن جشنواره آتشکار و چهار فیلم دیگر نیز شرکت داشتند. شیام بنگال رئیس جشنواره فیلم بمبئی در نامه‌یی خطاب به سفیر ایران در هند خواستار همکاری دولت ایران برای سفر جعفر پناهی به این کشور و حضور در هیات داوری یازدهمین جشنواره فیلم بمبئی شد؛ «ما برگزارکنندگان جشنواره فیلم بمبئی بی صبرانه در انتظار رسیدن کارگردان شهیر ایرانی جعفر پناهی و استقبال از ایشان در این شهر بودیم. واقعیت این است که شرکت ایشان به عنوان عضو هیات داوران در این جشنواره انعکاسی وسیع در رسانه‌های داخلی و بین المللی داشت که با خبر ناگهانی و نگران کننده ممانعت دولت ایران از خروج ایشان روبه رو شدیم.» او تاکید کرد؛ «آقای پناهی در هند بسیار شناخته شده است.» پس از پروسه عدم نمایش فیلم «آفساید» در ایران و سپس منتشر شدن آن در شبکه قاچاق این کارگردان اعتراض‌هایش به نتیجه نرسیده است.   بهرام بیضایی در مقصد مردی که هر بار ساختن فیلم‌هایش را یک اتفاق می‌داند اینک توانسته است در سه سال گذشته مدام مجوز فیلم ساختن دریافت کند. اینک آخرین مجوزی که برای او صادر شده است فیلم «مقصد» است. وقتی همه خوابیم او پس از انتشار در شبکه نمایش خانگی با استقبال فراوان روبه رو شد. به قول خودش برنامه ریزی‌های لازم را برای تولید فیلم سینمایی «مقصد» به زودی انجام می‌دهند. بهرام بیضایی این بار فیلمنامه «مقصد» را جلوی دوربین می‌برد که فیلمنامه اش سال‌های پیش توسط انتشارات روشنگران و زنان منتشر شده، بارها تجدید چاپ شده است. مژده شمسایی نیز معلوم نیست در آن حضور داشته باشد. او به سایت‌ها گفته است؛ «بازی در فیلم سینمایی «مقصد» به موفقیت در تست بازیگری فیلم منوط است. هیچ چیز قطعی نیست، آقای بیضایی از همه بازیگران تست می‌گیرند و من هم مانند دیگران اگر گزینه ایشان باشم، تست می‌دهم و بعد مقابل دوربین می‌روم.»«مقصد» فیلمی‌با شخصیت‌های محدود است اما نگاه همیشگی بیضایی را می‌توان در آن دید.   ابراهیم حاتمی‌کیا این روزها خبر رفع توقیف «به رنگ ارغوان» در صدر اخبار سینمایی است. حاتمی‌کیا که در بیشتر فعالیت‌های این چند ماه سکوت اختیار کرده حتی از سردبیری افتخاری مجله فیلم نیز استعفا داده بود. شاید او به قول طرفدارانش در حال رصد کردن فعالیت‌ها باشد. اما در عین حال او پس از بازگشت از سفر به امریکا نیز هنوز کاری را آغاز نکرده است. شاید برگ برنده جشنواره امسال همین فیلم «به رنگ ارغوان» باشد که سازندگانش درصددند بلافاصله آن را اکران کنند. حاتمی‌کیا همچنان جزء محبوب‌ترین فیلمسازان جنگی ماست، به طوری که حتی قالیباف وقتی می‌خواست از جبهه بگوید چنین اشاره کرد؛ «آثار حاتمی‌کیا به احساس رزمندگان نزدیک است.» او که سال گذشته فیلم دعوت را ساخت و ضمن نگرانی از مسائل اکران، جمعی از ستاره‌های سینما را در فیلمش قرار داد. او سال قبل پروانه ساخت فیلم «قبل از دعوت» را دریافت کرد و می‌خواست این فیلم را بسازد اما هنوز خبری نیست. سخنان او در اختتامیه جشنواره فجر سال پیش هنوز در یاد کسانی است که آن را شنیدند یا خواندند؛ «چشمان مان را بسته ایم. اگر نگوییم این سینما نجیب است، ظلم کرده‌ایم. سینما فرزند خلف انقلاب است و باید قدر آن را بدانیم. اگر نگوییم این سینما بالغ است به انقلاب ظلم کرده‌ایم.»   اصغر فرهادی و کارگاه 130 روز از نامه نگاری اصغر فرهادی و معاونت سینمایی قبلی می‌گذرد. کارگردان نماینده ایران در اسکار 2010 این روزها کارگاه فیلمسازی اش را در موسسه فرهنگی هنری کارنامه آغاز می‌کند. کارگاه فیلمسازی «اصغر فرهادی» تحت عنوان «از ایده تا ساخت» است و به مدت 12 جلسه طولانی در این دوره آموزشی از زیربنای ساخت یک فیلم که ایده است تا مرحله ساخت و کارگردانی آن را به دانشجویان آموزش خواهد داد. همچنین او با فیلم «درباره الی» نامزد چهار جایزه از جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در سال 2009 شده است. مراسم اعطای جوایز آذرماه در استرالیا برگزار خواهد شد. اصغر فرهادی غیر از برگزاری کارگاه اعلام کرده است؛ «در حال حاضر بیشترین وقتم صرف نوشتن نمایشنامه‌یی است که امید دارم بتوانم آن را به صحنه ببرم و بعد از سال‌ها دوباره به تئاتر برگردم.» بعد از «رابرت دونیرو» و مایکل مور، «امیر کاستاریکا» کارگردان سرشناس اهل صربستان از اصغر فرهادی برای حضور در جشنواره «کاستندورف» که هرساله توسط این کارگردان در شهر زادگاهش برگزار می‌شود، شخصاً دعوت کرد. اصغر فرهادی برای «درباره الی» خرس نقره‌یی بهترین کارگردانی را در برلین گرفت و «رابرت دونیرو» در جشنواره «ترایبکا» جایزه بهترین فیلم بلند را به اصغر فرهادی اهدا کرد و طی ماه‌ها این فیلم به دعوت مایکل مور در جشنواره تراورسیتی به نمایش درآمد و همچنین جایزه نتپک (شبکه توسعه سینمای آسیا) جشنواره «بریسبان» استرالیا را طی هفته‌های گذشته دریافت کرد.  




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 731]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن